Good News

Festivalul Brazilor de Crăciun a reușit să adune fonduri de 1.000.000 euro

Reading Time: 3 minute

La cea de-a 24-a ediție, Festivalul Brazilor de Crăciun a reușit să adune fonduri de 1.000.000 euro, pentru restabilirea dreptului egal la educație pentru copiii aflați în risc sever de sărăcie și excluziune socială. Cei 23 de brazi licitați în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizată în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României, vor asigura astfel sprijin socio-educațional pentru 15.000 de copii.

În cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii concepuți și donați de către designeri și artiști recunoscuți din România au fost licitați cu sume cuprinse între 25.000 și 123.000 de euro, de companiile care au decis că responsabilitatea socială este esențială. În total, suma strânsă a fost de 1.000.000 de euro din licitația brazilor, vânzarea biletelor de tombolă și sponsorizări.

Cei mai râvniți brazi licitați au fost: Apărătoarea Viselor, creat de Doina Levintza, Cheers, creat de Omid Ghannadi & Le Store și Magia Crăciunului: Jobenul Fermecat, creat de Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea, care au fost licitati cu peste 100.000 euro fiecare.

Gazdele serii au fost Andreea Raicu și Marius Pancu, cu sprijinul lui Omid Ghannadi, care au transformat seara într-un spectacol al binelui.

„Solidaritatea umană are un impact puternic și poate schimba cu adevărat vieți. Se pare că această seară a fost un exemplu perfect al modului în care un efort colectiv poate transforma realități, mai ales atunci când fiecare dintre noi își aduce contribuția cu pricepere și dăruire. Când ne oferim talentul și resursele pentru a ajuta copiii defavorizați, putem crea schimbări semnificative, iar rezultatele nu întârzie să apară. Fiecare gest de solidaritate poate face o diferență enormă în viețile celor care au cea mai mare nevoie.”, a declarat Doina Levintza.

„A fost un mare privilegiu să iau parte la acest uriaș atelier de bine, iar bradul pe care l-am creat exprimă, de fapt, puterea pe care trebuie să o aibă speranța că binele nu trece neobservat și chiar schimbă vieți. Atunci când devii parte din bine, nu doar că poți contribui la îmbunătățirea vieții copiilor care au atâta nevoie, dar și viața ta, viețile noastre se schimbă în bine. Sunt onorat și mă înclin în fața generozității” a spus Omid Ghannadi, designerul care a creat unul dintre cei mai râvniți brazi.

De-a lungul celor 23 de ediții anterioare au fost colectate fonduri în valoare de peste nouă milioane de euro și 257.127 de copii din medii sociale vulnerabile au primit ajutor pentru integrarea socio-educațională.

Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România: „Sărăcia oprește viața unui copil și nu-l lasă să-și urmeze potențialul. Dramele pe care le trăiesc acești copii când înțeleg că ei nu pot, la fel ca alți copii, mai norocoși, să meragă la școală, că participe la activități, să aibă rechizite și cărți, sunt colosale. Iar nota de plată pentru politicile sociale defectuoase o plătim cu toții, ca societate. De aceea lecția de solidaritate pe care artiștii, designerii, companiile și oamenii de bine o dau în fiecare an, la Festivalul Brazilor de Crăciun, este atât de necesară”.

Context:

· Criza costului vieții a afectat în mod semnificativ categoriile sociale vulnerabile: majoritatea covârșitoare (95%) a familiilor ai căror copii sunt integrați în programele educaționale ale Organizației Salvați Copiii România nu mai pot acoperi nevoile de bază, cum ar fi: tratamente medicale, alimente și îmbrăcăminte pentru copii. Astfel, în decursul ultimului an, 71% dintre familiile vulnerabile s-au văzut nevoite să renunțe la cheltuielile cu îmbrăcămintea și încălțămintea, în vreme ce 24% au redus din cheltuielile cu alimentele, arată datele unei anchete sociologice derulate de Salvați Copiii România.

· Cele mai multe dintre familiile beneficiare ale programelor Salvați Copiii România (51,58%) au un venit de sub 400 lei/membru de familie, 32,48% dintre familii declară un venit sub 600 lei/membru de familie și doar 15,9% afirmă că venitul pe membru de familie depășește 600 lei.

· Organizația Salvați Copiii și-a intensificat și în anul 2024 programele de prevenire a abandonului școlar, reintegrare școlară și sprijin socio-educațional pentru copiii victime ale sărăciei.

· La cele 23 de ediții anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun au fost strânse fonduri de 9.102.000 euro, care au sprijinit 257.127 copii.

Creatorii care au realizat anul acesta brazi unicat sunt:

Doina Levintza • Omid Ghannadi & Le Store • Adela Pârvu Design & Neon Lighting • Diana Nicolaie & Ela Crăciun • Untold Creative Team • Laura Hîncu & Creativ Interior • Mihai Popescu & Twins Studio • Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephore • Smiley & Hahaha Production • Endorphin Lab – Adonis Enache & Atelier Dual • Nicu Bocancea & Florăria Iris • Simona & Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique & prof. Anca Iorga • Andreaa Mogoșanu, Moogu & Jovky Studio • Architectural Christmas – Ana & Maria Mohonea • Roxana Achim & Teilor • Summer well creative Lab & Kaustik • Gheorghe Lișița • Oana Manoliu, în colaborare cu Dan Manoliu & Mariana Chisar – TVR • Oana Vlădilă și Oana Mirea – House of VLAdiLA • Iulia Totoianu & Libris • ARH. Roxana Dan – Studium on space | Lisa & CO. • Damiana Păun – Vorbește Lumea, PROTV.

Acestora li s-a alăturat SALVAȚI COPIII, cu sprijinul ȘTEFANIEI MIRCEA.

Oana Grecea

Recent Posts

Schneider Electric: Care este impactul AI asupra consumului de energie

Schneider Electric a publicat două rapoarte realizate de Institutul său de Cercetare pentru Sustenabilitate – Sustainability Research Institute (SRI), care…

53 de minute ago

Struan Grant Ralph, Brand Ambassador, Glenfiddich:„În România, consumatorii apreciază abordarea tradițională, savurând whiskyul simplu”

La finalul lunii noiembrie, Glenfiddich a lansat pe piața din România cea de-a nouăsprezecea ediție a Glenfiddich 40 YO Cumulative…

2 ore ago

Atac cibernetic la Electrica

Grupul Electrica, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața de furnizare, distribuție și producție a energiei electrice din România,…

2 ore ago

Glovo dezvoltă opțiunile de promovare pentru branduri prin rețeaua de retail media

Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, anunță extinderea serviciilor oferite prin Glovo Brands Ads,…

3 ore ago

Pădurea Oxygen ajunge la 7.000 de copaci

Oxygen, agenție independentă de comunicare, menține angajamentul față de sustenabilitate și continuă inițiativa de împădurire din județul Prahova, adăugând încă…

3 ore ago

CUVEE’49 sau pagini din istoria a trei sferturi de secol în arta vinului a companiei Beciul Domnesc (P)

Brandul Cuvée ‘49 este invitația noastră de a începe alături de noi o călătorie specială, de a avea experiențe gustative…

3 ore ago