Ferrari Roma a intrat în era digitală și a sosit la București
Reading Time: 4 minuteIată un Ferrari pentru toți! Mă rog, nu chiar pentru toți, dar măcar pentru cei care până acum au fost reticente în a-și achiziționa un produs al fabricii de la Maranello fie din considerente financiare, fie dintr-o reticență față de ultrasportivitatea mașinilor.
Ferarri Roma, care a descins recent în showroomul Forza Rossa, dealerul oficial al mărcii în Romania, își propune să schimbe toate astea. Cum? În primul rând, dezvoltarea dinamică a sa s-a concentrat pe oferirea plăcerii și confortului superior de conducere.
La capitolul design, s-a optat pentru o eleganță minimalistă a formelor mașinii prin eliminarea orificiilor de aerisire sau a decorațiunilor inutile. Astfel, răcirea motorului este asigurată prin suprafețe perforate local numai acolo unde este strict necesar, rezultatul fiind o nouă interpretare a conceptului de grilă. Cele două faruri liniare cu LED sunt traversate de o banda de lumină orizontală, care individualizează clar modelul.
Cu o greutate redusă, de numai 1.472 kg, Ferrari Roma are cel mai bun raport greutate / putere din segmentul său (2,37 kg/CP), ceea ce îmbunătățește semnificativ dinamica de manipulare și capacitatea de reacție.
Caroseria și sașiul au fost reproiectate pentru a încorpora cele mai noi tehnologii de reducere a greutății și de producție, astfel că 70% din componentele sale sunt noi.
Apoi, pentru ca performanțele aerodinamice să nu afecteze puritatea stilistică a mașinii, inginerii de la Maranello au implementat mai multe tehnologii de vârf, printre care un spoiler posterior mobil care este scos automat la viteze mari pentru a ține nărăvașul bolid lipit de șosea. Datorită unui mecanism special, spoilerul se poate desfășura în trei poziții diferite, iar la înălțimea sa maximă creează un unghi de 135 de grade cu suprafața lunetei, generând astfel o forță de împingere către sol de aproximativ 95 kgf la 250 km/h.
Ce ascunde sub capotă
Motorul de 620 CP (sau cv, de la cavalli vapore, cum le place să spună celor de la Maranello) al Ferrari Roma face parte din familia V8 turbo, votat motorul anului timp de patru ani la rând.
Este cuplat la noua cutie de viteze în 8 trepte, mai compactă și cu 6 kg mai ușoară decât predecesoarea sa cu 7 trepte. Pe lângă reducerea consumului și a emisiilor de combustibil, schimburile de viteză sunt mai rapide și mai ușoare datorită folosirii unui ulei cu viscozitate scăzută și a unei configurații a cuvei uscate pentru a minimiza pierderile de eficiență dinamica de fluid. În traducere, mașina este mai sensibilă pe drumul deschis, dar și confortabilă în oraș.
Interior simetric și digitalizat
La interior, ideea a fost de a crea două celule separate, una pentru șofer și pasager, o evoluție a conceptului Dual Cockpit introdus pe alte mașini din gamă.
Spre deosebire de mașinile sport ale brandului, de obicei mai orientate către șofer, cabina Ferrari Roma are o structură aproape simetrică. Aceasta produce o distribuție mai organică atât a spatiilor, cât și a elementelor funcționale, astfel că pasagerul se va simți foarte implicat în experiență de conducere, aproape ca un copilot.
Noul volan al gamei Ferrari a fost proiectat folosind filosofia „Ochii pe drum, mâinile pe volan” și introduce o serie de controale multi-touch care permit șoferului să controleze orice aspect al mașinii fără să-și ia vreodată mâinile de pe el.
Instrumentația este acum în întregime digitală, toate ecranele fiind complet negre atunci când mașina nu funcționează. Acționarea butonul de pornire a motorului de pe volan dă startul unei adevărate „ceremonii”, în care componentele digitale răsar treptat până când întregul cockpit este iluminat.
Controalele tradiționale de pe volan includ celebrul „manettino” cu 5 poziții, faruri, ștergătoare de parbriz și indicatoare. Noile controale haptice includ un touchpad pe partea dreaptă a volanului, care permite șoferului să navigheze pe ecranele clusterului central, în timp ce vocea și controlul adaptiv al croazierei sunt la stânga.
Între cele două cockpi-uri se află noul afișaj central HD de 8,4 inci, care încorporează celelalte funcții de infotainment, navigație și control climatic.
Opțional, pasagerul poate avea propriul ecran color tactil Full HD de 8,8 inci, care, pe lângă cifrele de performanță și starea mașinii, poate fi folosit și pentru a interacționa cu sistemul de bord selectând muzica, vizualizând informații legate de navigație și gestionând aerul condiționat, ceea ce transformă pasagerul în copilot.
Ferrari Roma intră pe piață la un preț standard de 165.000 de euro + TVA.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz