Ferma cu Omenie și-a crescut profitul cu 50% în 2023. Exportul reprezintă 60% din business
Reading Time: 4 minuteFerma cu Omenie, afacere de familie din județul Alba, a avut o creștere a cifrei de afaceri de 17% în 2023, în timp ce profitul a înregistrat un avans de 50% față de anul trecut.
Compania, prezentă în industria alimentară pe segmentul premium al specialităților din brânză, a avut în 2022 o cifră de afaceri de aproximativ 24,5 milioane de lei, în timp ce profitul net s-a apropiat de 1,5 milioane de lei.
Deschiderea unui nou magazin, dezvoltarea prezenței în online și extinderea propriei ferme au fost doar câteva dintre prioritățile anului 2023 pentru Ferma cu Omenie. Deși instabilitatea și lipsa de predictibilitate au definit mediul economic din România, compania a transformat provocările în oportunități și lecții de business, fără a renunța la planurile sale.
„Acest an a reprezentat un moment important pentru Ferma cu Omenie, marcând cea mai mare reușită pe care am avut-o până în prezent. Înregistrăm o creștere de 17% a cifrei de afaceri și, mai important, o creștere cu 50% a profitului, comparativ cu anul precedent. Exportul, care înseamnă 60% din business, continuă să fie principalul motor de dezvoltare pentru compania noastră, De asemenea, colaborarea cu marile lanțuri de magazine a avut un impact semnificativ pentru afacerea noastră.”
Marius Bîcu, acționar și director general al companiei Ferma cu Omenie
Liniile de dezvoltare ale companiei se împart astăzi între producție (trei tone de brânză produse zilnic), export și retail, acordând totodată o atenție sporită echipei de lucru și partenerilor de business, fără de care scalarea afacerii la nivel local și internațional nu ar fi posibilă.
Ferma cu Omenie deține la momentul de față un magazin în localitatea Unirea (din județul Alba), chiar la intrarea în fermă, și unul în Piața Mihai Viteazul din Cluj-Napoca, lansat anul acesta, fiind locul unde clienții găsesc brânză proaspătă, direct de la producător. „Ceea ce producem azi mâine ajunge la clienții noștri din piață. Pentru acest nou magazin, ne-am propus să combinăm un design modern cu esența tradițională care ne caracterizează. Investiția s-a ridicat la aproximativ 10.000 de euro, la care s-au adăugat și cheltuielile necesare pentru lansare. De remarcat este faptul că brânza de burduf și telemeaua proaspătă de vacă domină topul vânzărilor”, spune Marius Bîcu.
Planuri de extindere pentru 2024
Pe termen scurt, la nivelul anului 2024, din intențiile sale de dezvoltare face parte și o nouă deschidere de magazin, tot în Cluj-Napoca. Deși admite că segmentul de retail reprezintă un aspect important al businessului, când se referă la planurile pe termen lung antreprenorul consideră că, înainte de toate, este necesară aprofundarea acestui domeniu, consolidarea cunoștințelor pentru a înțelege cum poate fi eficientizat și optimizat.
Pentru Ferma cu Omenie, retail înseamnă și dezvoltarea unui magazin online, unde sunt, în medie, 450 de comenzi pe lună. „În esență, succesul în comerțul electronic se concentrează pe calitatea interacțiunii cu clientul și pe crearea unei experiențe de cumpărături memorabile, care să depășească simpla tranzacție de produse, precum brânza pe care o oferim. În acest context, am alocat un buget semnificativ pentru marketingul online lunar. Sunt de părere că aici este viitorul și dorim să ne extindem magazinul online și la alți parteneri strategici, cu care să lucrăm și pe care să îi promovăm”, detaliază Marius Bîcu.
Referitor la 2024, chiar dacă mediul de business se va confrunta cu noi provocări aduse de creșterea inflației și tensiunile geopolitice, antreprenorul va avea o abordare strategică îmbinată cu solidaritate și înțelegere față de partenerii săi, cu ajutorul cărora își poate atinge obiectivele.
Produsele Ferma cu Omenie, exportate în 13 țări
Pe plan extern, Ferma cu Omenie exportă către 13 piețe, publicul țintă fiind est-europenii stabiliți în țările respective. Produsele companiei merg spre magazinele cu acest specific.
În opinia antreprenorului, gestionarea eficientă a aprovizionării reprezintă o provocare constantă pentru acest domeniu, iar ca să asigure distribuția de produse lactate de înaltă calitate la nivel internațional, trebuie să acorde o atenție riguroasă valabilității produselor, fără a compromite calitatea.
„Acest aspect este esențial pentru noi. De asemenea, ne confruntăm cu provocări legate de menținerea unor stocuri optime și gestionarea costurilor asociate cu depozitarea în condiții controlate din punct de vedere termic. Unul dintre avantajele semnificative ale companiei Ferma cu Omenie este flexibilitatea noastră și capacitatea de a ne adapta rapid la schimbările de pe piață. Cererea pentru produsele tradiționale este în creștere, clienții din afara țării fiind fideli gustului de acasă”, punctează Marius Bîcu.
De exemplu, pe piața spaniolă este o cerere ridicată pentru telemea, în timp ce în Anglia, produsele cele mai căutate sunt brânza proaspătă de vacă și o variantă de telemea puțin sărată. Cât despre piața din Germania, aici s-a observat o preferință crescută pentru brânza de burduf.
Pe parcursul acestui an, una dintre provocările majore pentru Ferma cu Omenie a fost gestionarea fluctuațiilor costurilor materiilor prime, menținând în același timp predictibilitatea și fiabilitatea pentru clienții și partenerii companiei.
În cadrul competiției „Ora de Bun Gust” din acest an, prezentată de RO.aliment, la categoria „Brânzeturi Proaspete”, brânza de vaci proaspătă sub marca „De la Ferma cu Omenie”, branduită „Pachet de Acasă” – un produs fanion, a fost recunoscută ca fiind „Cea mai bună brânză de vaci proaspătă din 2023”. La competiție au participat din 72 de produse de la 29 de producători.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz