Ferestre spre viitorul digital
Reading Time: 3 minutePentru a aduce natura mai aproape de oameni, VELUX apelează la tehnologie, care transformă ferestrele de mansardă în adevărate sisteme de control climatic. Noemi Ritea, directorul general al VELUX România, spune că astfel de soluții sunt tot mai solicitate de clienții români.
Cum a evoluat piața VELUX lor de mansardă în România în ultimii ani și ce vor clienții de la aceste soluții?
De câțiva ani, piața ferestrelor de mansardă se află pe un trend ascendent, iar asta ne bucură. Nu doar casele, dar și blocurile care se construiesc reprezintă pentru noi o oportunitate de business. Și aici putem interveni cu soluțiile noastre pentru acoperiș tip terasă – ferestre, tuneluri solare –, dar și cu soluții pentru ieșire pe terasă. Un alt motor al pieței construcțiilor este reprezentat de locuințele sau clădirile aflate în proces de renovare. Produsele noastre se pretează atât la locuințe ultramoderne, cât și în la case vechi, care pot fi readuse la viață și puse în lumină cu ajutorul produselor noastre. În condiții similare, ferestrele de mansardă aduc cu 100% mai multă lumină în comparație cu ferestrele verticale cu aceeași suprafață vitrată și cu 200% mai multă lumină în comparație cu lucarnele de aceleași dimensiuni.
Ce inovații aduceți în piață?
Clienții își doresc și să țină pasul cu tehnologia, iar prin inovația noastră cea mai recentă, sistemul de control climatic VELUX Active, ferestrele de mansardă VELUX au intrat în era digitalizării. VELUX Active este soluția noastră automatizată prin care putem controla ferestrele de mansardă cu ajutorul unei aplicații pentru telefoane inteligente. Aceasta este bazată pe senzori prin care sunt monitorizate temperatura, umiditatea și nivelul de dioxid de carbon din interior, acești parametri fiind interconectați cu prognoza meteo. De exemplu, dacă în mansardă este prea cald, prea multă umiditate sau prea puțin oxigen, ferestrele VELUX se deschid automat. Dacă plouă, senzorul de ploaie le închide. Dacă prognoza anunță o zi toridă, sistemul va trage în jos automat parasolarele, acționând preventiv. Dacă pleci de acasă, apeși doar pe întrerupătorul de sistem și toate ferestrele de mansardă se închid, dar rămân deschise clapetele de ventilare.
Cum a evoluat businessul VELUX în primele luni din 2019 și care sunt așteptările pentru întregul an?
Suntem foarte mulțumiți de evoluția businessului nostru din ultimii ani, trendul fiind unul crescător, de la un an la altul. Începutul de an 2019 a fost de bun augur, vânzările noastre sunt în creștere comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Consider că în acest moment suntem unde ne-am dorit și îmi doresc să pot spune asta și la finalul lui 2019. Ne așteptăm ca în toamnă, sezonul în care oamenii care sunt în proces de construcție a locuinței ajung la nivelul acoperișului, cererea pentru ferestrele de mansardă să crească și mai mult.
Care este profilul clientului VELUX?
Îmi este destul de dificil să vorbesc despre un singur profil de client, pentru că avem clienți atât de diferiți. Sunt, pe de-o parte, familiile tinere, care aleg mansarda drept prima locuință împreună. Cei care pun foarte mult accent pe lumină naturală din abundență, confort, soluții automatizate. În același timp, sunt familiile deja stabilite care dețin o casă pe care aleg să o renoveze, fie din lipsă de spațiu, pentru că vor o cameră în plus, fie pentru că familia se mărește. Fiecare decide să investească în funcție de nevoile și bugetul său. Noi le răspundem prin cea mai vastă gamă de produse VELUX de până acum, structurată pe categorii: Standard – pentru cei care vor sa facă o investiție minimă, dar într-un produs durabil, de înaltă calitate, Standard Plus – pentru cei care vor un plus de confort în viața lor – și Premium – pentru clienții cei mai pretențioși cu cele mai îndrăznețe dorințe.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz