Categories: CompaniiStiri

Femei vs barbati in e-commerce

Reading Time: 2 minute

Actorii cei mai activi cand vine vorba de cumparaturi online sunt consumatorii cu varsta cuprinsa intre 25-34 ani, barbati si femei, urmati de generatia 35-44 si la diferenta mica generatia 18-24, arata un studiu al retailerul online CEL.ro privind comportamentul consumatorului pe sexe si tendintele din e-commerce-ul romanesc pe zona de electro-IT.

Referitor la preferintele consumatorilor, interesele barbatilor nu reprezinta o surpriza. Categoriile de gadgeturi, laptopuri, gaming sau smartphone-uri continua sa se regaseasca in randul preferintelor consumatorlui masculin, dar procentul dintre femei si barbati pe partea aceasta incepe cu fiecare an care trece sa se micsoreze.

Compararea cu anul 2015 a reliefat preocuparile tot mai crescute ale femeilor pentru tehnologie. Desi diferentele dintre barbati si femei pe aceste categorii inca sunt mari si nu exista momentan posibilitatea ca femeile sa surclaseze consumatorul masculin, consumatorul de sex feminin este din ce in ce mai preocupat de achizitionarea celor mai noi terminaluri high-tech, iar gradul de interes a crescut de aproape 4 ori in 2016 fata de 2015 pentru categoriile de gadgeturi si s-a dublat pentru smartphone-uri.

Valoarea medie a cumparaturilor facute de barbati este cu 3% mai mare decat cumparaturile facute de utilizatorii de sex feminin.

Chiar daca in offline barbatii si femeile au un comportament diferit la cumparaturi (conform unui studiu publicat in Journal of Shopping Center Research) in online, in urma cercetarii realizate de CEL.ro se observa ca intre cele doua categorii nu sunt diferente foarte mari din punct de vedere comportamental.  Ambele sexe viziteaza si analizeaza in medie acelasi numar de pagini, iar valoarea cosului de cumparaturi indica diferente foarte mici intre cele doua sexe. 

In ultima perioada in e-commerce se observa preferinta tot mai mare in folosirea dispozitivelor mobile. Desi aceste dispozitive inca nu au detronat desktopul, directia in care evolueaza lucrurile indica un viitor nu foarte indepartat in care mobilul va fi cel putin egal cu desktopul nu doar ca preferinta de cercetare a pietei, ci si de achizitie.

In urma studiului s-a observat ca femeile sunt mai active si mai predispuse sa achizitioneze produse de pe dispozitivele mobile decat barbatii. Astfel, dintre utilizatorii de gen feminin 30% aleg sa faca tranzactii de pe dispozitivul mobil, iar 70% de pe desktop, pe cand barbatii aleg sa faca tranzactii mobile intr-o proportie de 23%, 77% preferand desktopul.

CEL.ro a inregistrat in anul 2015 vanzari de 40 milioane EUR, un portofoliu de peste 100.000 de produse si are peste 1.000.000 de comenzi procesate pana in prezent.

Oana Voinea

Recent Posts

Micii producători artizanali vin în premieră la FoodService & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS

Producătorii artizanali vin în premieră la Foodservice & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS/Asociația Lanțului Alimentar Scurt, la un stand…

10 ore ago

Studiu Reveal Marketing Research: Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și…

10 ore ago

NEXXT Summit: AI în acțiune – pregătim generațiile care schimbă viitorul

NEXXT Summit 2024 s-a încheiat cu succes, demonstrând încă o dată că România are potențialul de a deveni un centru…

10 ore ago

București, pe locul 5 în topul destinațiilor de Craciun din Europa

Platforma de influencer marketing Heepsy a realizat un research pentru a identifica care sunt capitalele europene cu cele mai multe…

10 ore ago

Limitless Agency – vânzări record de 100 milioane euro de Black Friday 2024

Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România, a înregistrat vânzări record de Black Friday…

12 ore ago

Târgul de Crăciun din Sibiu se deschide pe 15 noiembrie

Sibiu redevine Capitala Crăciunului vineri, 15 noiembrie, de la ora 18:30, când luminile festive vor străluci în bradul de Crăciun…

14 ore ago