Farmec, una dintre cele mai mari companii românești, anunță rezultatele financiare înregistrate în 2021, un an caracterizat de o ușoară revenire economică după perioadele de restricții sanitare din ultimii 2 ani și o reducere a cererii pentru unele produse, precum dezinfectanții. Astfel, cifra de afaceri a companiei a fost de 285 de milioane de lei, în creștere față de anul 2019 cu 8,4% și în scădere cu 1,2% față de rezultatul anului precedent, 2020, an în care ponderea mare în vânzare au constituit-o produsele dezinfectante. Fără categoria dezinfectanți, Farmec a vândut cantitativ în anul 2021 față de 2020 cu aproape 4% mai multe produse, cifra de afaceri aferentă acestora fiind cu 8,1% mai mare.
Vânzările în creștere, cu excepția dezinfectanților, s-au înregistrat la majoritatea gamelor de produse, fie că vorbim despre cosmetice sau produse de îngrijire a locuinței. Creșteri semnificative față de vânzările din 2020 au fost înregistrate de gamele Gerovital Sun, Gerovital Men și Gerovital H3 Evolution, relansată la începutul anului trecut, urmate de Nufăr, Triumf, Gerovital Tratament Expert și Gerovital H3 Classic.
Rezultatele pozitive se datorează creșterii notorietății brandurilor companiei Farmec în rândul consumatorilor, adaptării rapide la condițiile din piață și a investițiilor efectuate. În ultimii 5 ani, Farmec a realizat investiții în valoare de peste 37 de milioane de lei în echipamente, noi linii de producție, modernizarea spațiilor de depozitare, extinderea parcului auto, magazinele proprii și digitalizare. Astfel, Farmec și-a relansat platforma de e-commerce, canalul cu cea mai mare creștere valorică în perioada pandemiei – cu aproape 60% în 2021 față de anul 2019.
Cheltuielile de cercetare-dezvoltare ale companiei depășesc anual 230 de mii de euro și sunt axate pe modernizarea gamelor de produse existente și crearea unor game noi de produse. Una dintre cele mai recente acțiuni de actualizare a formulei și rebranding a vizat gama Gerovital H3 Evolution, în urma unei investiții de 400 de mii de euro, sumă alocată pentru cercetare, design și comunicare.
„Revenirea economică din 2021 ne-a găsit pregătiți pentru apetitul în creștere al consumatorilor pentru produse de calitate. Strategia noastră de dezvoltare pe termen lung, modificată în 2020 sub influența pandemiei, a fost reluată și continuată cu succes în 2021, ceea ce ne-a permis să înregistrăm creșteri pentru categoriile principale, cu excepția dezinfectanților. Beneficiem de poziția de lider local și de branduri puternice, apreciate de consumatorii români așa cum arată și studiile Nielsen din ultimii ani în cazul Gerovital. Vom continua programul de 3 milioane de lei pentru investiții, anunțat anul trecut, și mizăm pe lansarea unor noi produse care să îmbunătățească oferta noastră. Plecăm deci de pe o poziție de top în 2022 și suntem încrezători că vom îmbunătăți performanțele anului trecut”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.
Conform datelor companiei de cercetare Nielsen, brandurile din portofoliul Farmec și-au menținut pozițiile în topul preferințelor consumatorilor și în 2021, brandurile Gerovital, respectiv Nufăr fiind lideri de piață pe segmentele antiacnee și detartranți.
În plus, Farmec duce mai departe campania de responsabilitate socială „Ai grijă de natură așa cum ai grijă de tine”, extinsă în 2021 în toate magazinele de brand Farmec și Gerovital din țară, și încheie anul cu 83.000 de ambalaje colectate selectiv de la consumatori, în vederea reciclării.
Produsele Gerovital sunt disponibile în România într-o rețea de peste 30 de magazine de brand – cel mai recent, în sistem de franciză, fiind deschis anul trecut în Baia Mare –, online și în magazinele partenere. Brandul este prezent în peste 30 de țări, prin parteneriate solide cu distribuitori, platforme proprii de e-commerce sau magazine de brand deschise prin parteneri locali. Mai mult, în 2021, produsele au fost listate si în platforma Amazon.
Farmec a dezvoltat un flux integrat de afaceri, pornind de la cercetarea și dezvoltarea produselor, la fabricarea și le distribuția lor pe toate canalele de vânzări. Compania are un număr de peste 700 de angajați, care au generat an de an plus valoare firmei și venituri suplimentare acționarilor ei români. De asemenea, anual, firma a achitat statului român prin impozite și taxe peste 10 milioane de euro.
Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…