Farmaciile Dona se extind in franciza
Reading Time: 3 minuteReteaua de farmacii Dona intra intr-o noua etapa de dezvoltare si accelereaza extinderea, inclusiv prin franciza, acţionarii estimand ca vor ajunge la 700 de farmacii pâna in 2021.
„Oferta brandului „Farmacia Dona” se adreseaza profesionistilor in sanatate si antreprenorilor români care doresc pentru pacientii lor un nivel imbunatatit al serviciului farmaceutic, rezultate mai bune in ceea ce priveste indicatorii financiari si rezistenta sporita la intemperiile industriei. Sistemul de franciza pe care il oferim este mult mai mult decât un simplu contract de vânzare-cumparare de marfa in grup sau unul de consultanţa in afaceri, pastrând intact spiritul antreprenorial, pe care noi il consideram esenţial pentru succesul in aceasta piaţa”, a declarat Eugen Banciu, presedintele Grupului Dona, intr-o conferinta de presa.
Pâna la finalul anului 2016 se estimeaza francizarea a 30 de farmacii, procesul realizându-se in anii urmatori intr-un ritm accelerat. „In anii urmatori vrem sa francizam 60 de farmacii pe an, dar dorim sa ramanem un grup exclusivist”, a declarat Banciu.
Eugen Banciu a aratat ca partenerii care aleg sa-si desfasoare activitatea sub brandul „Farmacia Dona” primesc acces la un set de instrumente esentiale pentru dezvoltare, acumulate in multi ani de experienta si incercari: apartenenţa la un brand mediatizat constant, capabil sa creasca real traficul de pacienţi in farmacie, proceduri de lucru eficiente si automatizate, programe de evaluare si dezvoltare continua pentru farmacisti si asistenţi, conditii comerciale avantajoase, activitaţi de marketing si merchandising negociate profesionist cu producatorii de medicamente si suplimente alimentare, suport pentru eficientizarea activitaţii si consultanta de management.
De asemenea, farmaciile partenere pot implementa designul modern specific brandului „Farmacia Dona”, gandit special de o echipa de experti in arhitectura de retail pentru a asigura o atmosfera cât mai placuta si confortabila pentru pacienti, cu spatii si fluxuri menite sa favorizeze interactiunea acestora cu farmacistii.
Francizarea aduce cresterea cu 15% a afacerilor
Criteriul de selectie pentru a intra in sistemul de francizare „Farmacia Dona” este cifra de afaceri. „Vrem parteneri cu bonitate. Criteriul de selectie este cifra de afaceri – o cifra de afaceri de 40.000 – 50.000 de euro pe luna este un nivel minimal pentru o farmacie”, a spus Eugen Banciu, adaugand ca francizarea aduce o crestere cu 10-15% a afacerilor.
Primul partener care va activa sub brandul „Farmacia Dona” este Luiza Negreanu, acţionar GedaFarm Alexandria. Antreprenoarea si-a deschis prima farmacie particulara in Alexandria, in luna februarie 1990, iar acum detine sapte unitati.
„Desi suntem foarte mândri de tot ce am realizat pâna acum prin forţe proprii, cu sapte unitaţi farmaceutice foarte apreciate de pacienţii nostri si stabile din punct de vedere financiar, am considerat ca un parteneriat cu un grup de profesionisti cu multa experienţa si pricepere, asa cum sunt cei de la Dona, ne-ar ajuta sa facem saltul la un nivel superior. Practic, avem sansa sa ne dezvoltam similar unui lanţ de farmacii puternic si sa oferim pacientilor nostri servicii farmaceutice mult imbunatatite, fara a renunţa insa la independenţa noastra”, a declarat Luiza Negreanu.
„Am convingerea ca un element definitoriu, care atrage si convinge, este brandul „Farmacia Dona”, slefuit in timp cu grija si migala. „Farmacia Dona” inseamna profesionalism, seriozitate, preocupare pentru calitatea serviciilor, grija si empatie fata de pacienti. Este un bun de valoare, evaluat la peste 40 de milioane de lei, pe care il incredintam si partenerilor nostri, cu conditia respectarii intru totul a valorilor care il definesc si il diferentiaza. Urmarim sa atragem parteneri cu principii comune, interesaţi sa se dezvolte si alaturi de care sa construim o reţea de servicii farmaceutice tot mai accesibile pacienţilor, la cel mai inalt nivel de calitate. Putem reusi pe termen lung doar impreuna!”, a punctat Eugen Banciu.
„Prin parteneriatele pe care le dezvoltam, vom creste disponibilitatea serviciilor DONA, care vor fi de acelasi nivel in toate farmaciile sub acest brand, indiferent de firma care administreaza respectiva unitate. Clientii ne vor gasi mai aproape de casa lor sau de locul de munca, având astfel acces mai usor la o gama extinsa de produse destinate sanataţii si sfaturi profesioniste. Speram ca pâna la finalul anului numarul clienţilor care calca pragul Farmaciilor Dona in fiecare luna sa fie mai mare de 2,5 milioane”, a completat presedintele Grupului Dona.
Lantul de farmacii Dona are in prezent 286 de unitati proprii la care se adauga alte 8 farmacii francizate.
Grupul de firme Dona a obtinut in perioada ianuarie-iunie o cifra de afaceri de 471 milioane de lei, cu 11,5% mai mare fata de semestrul anterior. Pentru anul 2016, cifra de afaceri vizata de Grupul Dona este de peste 1 miliard de lei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz