Fără mașini vinerea. Inițiativă a ministerului mediului
Reading Time: 2 minuteMinistrul Mediului vrea să declare verzi zilele de vineri. El le cere românilor ca, în această zi din săptămână, să renunțe la mașini și să circule ori cu transportul în comun, ori cu bicicletele. Totuși, cei care au mașini electrice, le pot folosi.
Sunt sătui de trafic. Angajații preferă birouri în apropierea casei
Ministrul Mediului a lansat o campanie prin care în fiecare vineri, românii să aleagă mijloace de transport nepoluante.
Tanczos Barna, ministrul Mediului: „În 2021 ne dorim să ajungem la această performanță ca 1 din 4 angajați să aleagă o altă modalitate de deplasare. Vom lansa invitații către companiile private astfel încât să fie cât mai mulți care aderă la această inițiativă. Vom lansa un dialog cu primăriile pentru a instaura gratuitate pe mijloacele de transport în ziua de vineri, cred că am avea un impact pozitiv”.
Potrivit Ministerului Mediului, prin intermediul campaniei se va introduce un set de măsuri pentru stimularea cetăţenilor în vederea renunţării la utilizarea autoturismului personal pentru deplasarea la serviciu şi înlocuirea sa cu transportul public în comun, biciclete, trotinete electrice, maşini electrice sau cu mersul pe jos, scrie Digi24.
„Am ales ziua de vineri pentru că este de foarte multe ori zi scurtă, este oricum casual şi există deja acest obicei de a nu mai veni cu cravată, de a nu mai veni la ‘patru ace’ şi atunci pentru toată lumea poate să fie o alternativă mai lejeră varianta cu deplasarea cu alte mijloace de transport”, a mai spus ministrul.
Prim-ministrul Florin Cîțu participă și el la campanie
Premierul a declarat că merge pe jos de foarte multe ori și că va merge și vinerea pe jos la birou.
Ministrul transporturilor a subliniat că a testat metroul în urmă cu două săptămâni, iar marţi s-a deplasat cu STB-ul, urmând să aleagă una dintre aceste variante de transport în zilele de vineri.
„Eu voi alege una dintre variantele de transport pe care le-am testat în ultimele săptămâni. Am testat acum două săptămâni metroul, ieri am venit cu RATB-ul… cu STB-ul. Am rămas cu RATB-ul, pentru că ultima dată am circulat acum 25 de ani când eram student cu RATB-ul, recunosc. Este o schimbare la nivelul fiecărei instituţii şi este în primul rând o schimbare de mentalitate la nivelul fiecărui cetăţean. Şi mie mi-a fost un pic ciudat să vin cu RATB-ul pentru că nu am mai circulat…. A trebuit să văd unde se cumpără biletele, a trebuit să văd care sunt rutele pentru că am uitat numărul autobuzelor, troleibuzelor şi tramvaielor cu care circulam în timpul studenţiei. Lucrurile se pot schimba dacă vrem să producem schimbare”, a mai spus Tanczos Barna.
București este în topul țărilor cu cel mai aglomerat trafic
Pentru cei mai mulți șoferi mașina personală oferă confortul pe care mijloacele de transport în comun nu îl pot oferi. De aceea cei mai mulți găsesc tot felul de scuze pentru a folosi mașina personală.
Toate acestea contribuie la aglomerarea orașului. București este în topul țărilor cu cel mai intens trafic. 134 de ore pierd bucureștenii în trafic în fiecare an. Iar viteza de deplasare în București este în medie de doar 24 de kilometri pe oră. Bucureștiul este mai blocat decât Bogota, capitala Columbiei, unde șoferii stau în trafic circa 133 de ore pe an. Locurile următoare sunt ocupate de New York și Moscova.
Potrivit Greenpeace, Bucureștiul are o cotă de deplasări zilnice cu mașini personale de 48 la sută și o pondere relativ mică de mobilitate nemotorizată, de numai 16 procente.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz