FAN Courier estimează o cifră de afaceri de peste 1 mld. de lei în 2021
Reading Time: 3 minuteFAN Courier, liderul pieței românești de curierat, estimează că închide anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,06 miliarde lei, în creștere cu 5% față de anul 2020.
Pentru 2022, FAN Courier ia în calcul un avans al afacerilor de 15%, pe fondul extinderii în continuare a comerțului online, a apariției de noi retaileri dar și ca urmare a dezvoltării internaționale pe care compania a demarat-o începând din acest an.
”Anul 2021 a fost un an foarte bun, în care am continuat investițiile în infrastructură, îmbunătățind astfel calitatea serviciilor prestate. Anul acesta, piața s-a așezat și am avut timp să gândim strategia de business și să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare și automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activității a rămas unul ridicat datorită creșterilor din industria de e-commerce.”
Adrian Mihai, CEO FAN Courier
Investiții planificate de 30 mil. euro pentru 2022
Compania și-a menținut planul de investiții pentru 2021, alocând în total aproximativ 25 milioane de euro, mai mult de o treime din fonduri fiind folosite pentru finalizarea HUB-ului din Cluj și extinderea celui din Brașov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare.
Investiții semnificative au fost direcționate către achiziția de PDA-uri destinate curierilor aflați în teren, modernizarea și deschiderea de sedii noi în mai multe județe ale țării dar și achiziția de terenuri și clădiri pentru dezvoltări viitoare.
Extinderea FAN Courier în Republica Moldova este un prim pas pentru dezvoltarea internațională a companiei, bugetul de investiții pentru dezvoltarea rețelei FAN Courier dincolo de Prut fiind estimat la 3 milioane de euro.
Pentru 2022, bugetul de investiții este estimat la 30 milioane de euro, direcțiile principale de dezvoltare incluzând, pe lângă finalizarea HUB-urilor de la Cluj și Brașov, demararea lucrărilor pentru construcția noului centru logistic de la Ștefăneștii de Jos, pentru activități de fulfillment, spații de birouri și extinderea rețelei de lockere la nivel național.
Digitalizare și sustenabilitate
Noutatea anului 2021 în materie de digitalizare și introducerea inteligenței artificiale a fost lansarea chatbotului ȘteFAN, asistentul personal care îi ajută pe clienți cu orice informație, direct de pe site-ul companiei, fără ca aceștia să interacționeze cu serviciul de customer service.
FAN Courier a continuat să facă angajări și în 2021, pentru a susține ritmul alert al activității, numărul salariaților crescând astfel cu 8% față de anul anterior, depășind 7.500 de angajați la nivel național.
”În 2022, ne așteptăm la o creștere substanțială a pieței de curierat, de minim 15%, în condițiile în care mai mulți retaileri internaționali și-au anunțat intenția de a intra pe piața din România sau de a continua investițiile pe care le au deja aici. Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investițiile începute în 2021, vom ține cont de evoluțiile pieței și ne vom adapta și dezvolta business-ul prin investiții în digitalizare și automatizare. Acestea vor fi în continuare direcțiile pe care va merge FAN Courier, pentru a oferi servicii de calitate și în conformitate cu așteptările clienților noștri”, a subliniat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.
FAN Courier este prima companie din România care se alătură inițiativei ”The Climate Pledge”, ce își propune să convingă companiile din întreaga lume să accelereze ritmul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Fondată în 2019, ”The Climate Pledge” este o inițiativă care își propune să contribuie la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris (de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon – n.n.) cu zece ani mai devreme decât prevede documentul, respectiv, în 2040.
Tot în 2021, FAN Courier s-a implicat în dezvoltarea primului startup, prin lansarea FAN Delivery, aplicație și platformă de personal shopping, cu livrare rapidă. Aceasta își propune ca, în primele 12 luni de activitate, să se dezvolte în 10 mari orașe, pe lângă București și să realizeze venituri de 10 milioane de lei.
FAN Delivery a început să opereze în luna noiembrie, având peste 30 de furnizori de produse din categorii precum Supermarket, Local & Sănătos, Florărie, Beauty & Care, Party Shop, Delicatese, Books & Gifts și Electronice, dintre care cel mai mare este retailerul Auchan.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. Compania deservește peste 55.000 de clienți, majoritatea companii, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.500 de angajati si colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.400 de autovehicule.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz