Familie mare, responsabilitati pe masura
Reading Time: 2 minuteDupa sase ani de logodna cu MSLGROUP, la inceputul acestei toamne The Practice a anuntat oficializarea relatiei, devenind membru cu drepturi depline al grupului. Anders Kempe, presedinte EMEA al MSLGROUP, ofera detalii despre traseul parcurs pana la concretizarea acestui pas important in viata agentiei.
Ce inseamna statutul de membru cu drepturi depline in cadrul MSLGROUP?
Procesul de afiliere a inceput in 2008, iar ce s-a intamplat acum este doar un pas firesc. Urmeaza un proces mai amplu de transformare a carui prima etapa este rebrandingul. Devenind parte a grupului nostru, The Practice capata statut egal cu toate celelalte birouri ale noastre din lume si are acces deplin la tot know how-ul, resursele si instrumentele noastre de lucru.
Care au fost cerintele si pasii pentru a ajunge in acest punct cu parteneriartul inceput in urma cu opt ani?
Suntem foarte exigenti. Ca o agentie sa faca parte din reteaua noastre trebuie sa se ridice la anumite standarde de calitate. Noi am crescut foarte rapid, insa nu a fost o crestere facuta de dragul cresterii, cu orice pret. Nu ne-am stabilit sa atingem un anume numar de filiale, vrem insa ca fiecare agentie pe care o adaugam retelei sa fie lider pe pe piata pe care activeaza. Cred ca sunt destul de putini cei din Romania care apreciaza adevarata valoare a performantelor atinse de The Practice la nivel european si chiar global. Standardele la care a ajuns The Practice sunt de nivel international. Clasarea pe locul 13, in 2012, in topul celor mai creative agentii de PR din lume (Holmes Report Global Creative Index) si desemnarea in 2013 drept cea mai buna agentie din Europa de Est la EMEA Sabre Award au cantarit foarte mult in luarea deciziei de a ajunge cu parteneriatul nostru in acest punct.
MSLGROUP este cea mai mare retea de PR din regiunea EMEA si una dintre cele mai mari patru retele din lume. Ce anume va defineste si diferentiaza?
Suntem compania de comunicare cu cel mai rapid ritm de crestere din Europa, punem mare pret pe creativitate si sustinem spiritul antreprenorial. Chiar daca suntem o retea mare suntem constienti ca depindem de echipele locale si ne dorim ca ele sa fie puternice. Clientii si conturile se castiga pe fiecare piata, la nivel local. Ne sprijinim echipele de management si ne dorim sa fim cu adevarat niste parteneri de business ai clientilor nostri, nu doar niste indivizi care rezolva briefuri.
Cum va explicati expansiunea atat de rapida a retelei? Care este reteta cresterii?
Orice companie poate creste prin achizitii. Pentru o crestere organica insa secretul tine de o foarte buna intelegere a pietelor locale si existenta unor foarte bune echipe de management. Fara niste lideri foarte buni nu poate exista crestere. Totodata tin sa precizez ca exista o multime pe agentii de comunicare pe lumea asta. Din pacate mult prea multe se concentreaza pe actul de comunicare in sine, pe propriul suflet, si mai putin pe nevoile clientilor, cand de fapt rolul unei agentii este sa inteleaga businessul clientului si sa-i identifice nevoile. Agentiile de comunicare sa faca acest salt, pe care cred ca echipele noastre l-au facut deja.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz