Fagura, prima platformă de crowdlending din România, are o nouă imagine și strategie de brand, realizate de Brandocracy
Reading Time: 3 minutePplatforma de investiții alternative în finanțarea antreprenorilor Fagura lansează o nouă identitate vizuală, precum și o nouă strategie de poziționare.
Schimbarea reprezintă și un pas semnificativ în expansiunea și consolidarea poziției brandului pe piața europeană. Toate elementele de brand subliniază promisiunea platformei de a da „şanse viselor înaintea celorlalţi” și de a construi o „comunitate de creștere financiară”.
Noua identitate vizuală este o reprezentare proaspătă și vibrantă, care reflectă corect spiritul inovator și principiile care ghidează compania. Noua identitate vizuală a Fagura introduce un logo nou, dar și o nouă imagine a site-ului.
Schimbările au fost documentate și elaborate printr-o colaborare cu echipa Brandocracy, coordonată de Anca Rarău, într-un proiect de consultanță de identitate vizuală și de brand în cadrul programului Star Venture al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), cu susținerea financiară a Uniunii Europene. În demersul de rebranding pentru Fagura, întreaga abordare strategică conectează obiectivele companiei cu poziționarea brandului în piață, respectiv cu instrumentele de comunicare – verbală și vizuală.
„Proiectul de rebranding al Fagura a însemnat, în primul rând, construirea strategiei de brand și integrarea viziunii fondatorilor, a obiectivelor de business, cu personalitatea brandului, cu modul de manifestare a acestuia în tot ceea ce ține de funcționalități și interacțiunea cu clienții. Fagura vine cu tehnologie avansată, inovație și acces la resurse pentru toate categoriile de parteneri sau clienți, poziționându-se ca o comunitate de creștere financiară. Semnătura identitară, noul logo și paleta de culori asociate este o expresie a personalității brandului, în concordanță cu valorile care stau la baza întregii comunități create. Logo-ul Fagura exprimă o fuziune de forme și culori care împreună afirmă dinamism, încredere și inovație. Ca simbolistică, forma organică și flexibilă din centrul hexagonului galben captează esența mișcării și conexiunii, simbolizând relațiile de parteneriat, tehnologia și fluiditatea tranzacțiilor financiare, precum și reziliența platformei. Hexagonul, cu liniile sale echilibrate și simetria perfectă, reprezintă structura ce permite interacțiunile puternice dintre investitori și cei care accesează resursele. Toate acestea poziționează Fagura ca facilitator de servicii financiare care creează o comunitate de afaceri în care membrii învață și cresc împreună.”
Anca Rarău, fondator și managing partner Brandocracy
Noul brand Fagura
Mov și galben sunt noile culori ale brandului Fagura. Culoarea mov este asociată cu înțelepciunea și creativitatea, cu ambiția și viziunea de a deschide noi orizonturi financiare, rezonând cu aspirațiile antreprenorilor și investitorilor care caută să crească. Movul este asociat cu sinceritate, încrederea și onestitatea, care sunt fundamentale în relația dintre Fagura și toți stakeholderii săi. Galbenul, pe de altă parte, este plin de energie, optimism și inspiră comunicarea. Aceasta este culoarea care induce sentimentul de comunitate și apartenență. Astfel, logo-ul și paleta de culori alesă pentru Fagura sunt încărcate cu semnificații profunde care îmbrățișează și promovează fiecare aspect al ADN-ului de brand, de la agilitate bazată pe tehnologie până la abordarea orientată către persoane.
„Noua identitate vizuală nu este doar despre branding, ci și despre valorile noastre fundamentale. Ne dorim să transmitem un mesaj puternic de încredere în relația cu oamenii din comunitate, că suntem alături de ei și construim împreună o comunitate financiară. Continuăm să ne concentrăm pe îmbunătățirea infrastructurii IT și scalarea platformei pentru a ne asigura că îmbunătățim experiența utilizatorului, iar platforma este profitabilă și generează prosperitate pentru toți investitorii și antreprenorii.”
Tudor Darie, CEO Fagura
Schimbările făcute de Fagura vin cu programe noi dedicate antreprenorilor, cum ar fi un nou program de cashback pentru femei antreprenoare, majorarea sumei împrumuturilor la 20.000 de euro și limită de credit pentru persoanele fizice. Lansarea pe o nouă piață și scalarea în Uniunea Europeană sunt doar câteva aspecte ale provocării pe care o întâmpinăm. Pentru anul 2024, ne propunem să extindem operațiunile în cadrul Uniunii Europene, să testăm servicii financiare noi în Republica Moldova, să lansăm o nouă versiune îmbunătățită a Scoringului și să aducem îmbunătățiri semnificative la nivelul aplicației web și mobile.
Fagura.com, lansată în mai 2019 la Chișinău, este prima platformă de investiții alternative în împrumuturi din regiune, cu licenșp europeană și un scoring automatizat. Fagura a câștigat cohorta de scale-up la InnovX BCR (2022). Fintech-ul și-a lansat anul trecut operațiunile în România, după ce a primit autorizația ASF.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz