Factoringul la putere
Reading Time: < 1 minutCompanie cu probleme de lichiditate caut factor. Nu factor postal, ci factor bancar, care sa ma ajute sa fac rost de bani. Asa s-ar traduce, intr-un limbaj simplu, factoringul.
Avantajul major al factoringului consta in externalizarea catre o banca a procesului de colectare de facturi, reducandu-se astfel timpul alocat monitorizarii incasarilor de la clienti. Millenium Bank este una dintre bancile care a inceput sa ofere recent acest serviciu. “Prin componentele sale definitorii – finantare, colectare, monitorizare – factoringul este o solutie avantajoasa, care ofera finantare in functie de volumele de vanzari ale companiilor”, spune Dana Feher, Director Dezvoltare Produse Corporate la Millennium Bank. “Prin intermediul factoringului, companiile practic «vand» catre banca facturile si obtin lichiditatea necesara pentru a-si continua activitatile curente”, a mai adaugat Feher. Nu toate companiile pot beneficia de acest produs, ci doar cele care au o cifra de afaceri anuala de minimum 500.000 de euro. Dar Millenium Bank nu este singura care ofera produsul de factoring. Exista si alte banci cu acest produs in portofoliu – Banca Transilvania, BRD, UniCredit Tiriac Bank, BCR sau ING. Pentru Millenium Bank va fi o provocare a ajunga la o cota de piata cat mai mare, date fiind pozitia puternica a primilor trei jucatori, care detin cumulat 71% din volumul total al operatiunilor de factoring, potrivit reprezentantilor UniCredit Tiriac Bank si Factors Chain International (FCI, organism ce furnizeaza prin cei 229 de membri ai sai factoring in 62 de tari). Cea mai mare cota de piata o detine UniCredit cu 32%, urmeaza BRD cu 28%, BCR cu 11% si Compania de Factoring, cu doar 10%. Alte banci si companii au in total 19% din piata, potrivit FCI. Primul jucator din piata, UniCredit Tiriac Bank, a castigat in perioada 2008 – 2009 circa 300 de clienti noi interesati de aceasta solutie. In ultimii trei ani, factoringul la nivelul Romaniei a crescut mult, intr-un ritm anual de 63% in 2007, respectiv 78% in 2008, potrivit UniCredit Tiriac Bank.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz