Faceți cunoștință cu Alina, vocea text-to-speech în limba română pentru Microsoft Azure
Reading Time: 2 minuteÎntr-o lume digitală în care asistenții virtuali sunt cel mai vizibil aspect al interacțiunii vocale om-mașină, folosirea unei interfețe de voce în care să poți avea încredere poate revoluționa interfața și experiența de utilizare a tehnologiei în domenii profesionale.
Interfața vocală poate fi foarte utilă la birou, pentru transcrieri, subtitrări și dictări automate, în industrie, unde poate însemna o reducere remarcabilă a riscurilor de manipulare a echipamentelor sau în servicii, unde poate asigura o interfață completă și continuă în timp real cu clienții.
Doar că această interfață este în general dependentă de limba engleză. Algoritmii care controlează abilitățile de voce ale asistenților erau antrenați (cu destule eforturi de programare și machine learning) pentru limba engleză, iar în lipsa ei (sau într-o cultură pentru care limba engleză este importantă, dar nu și principala limbă vorbită) funcționalitatea unui astfel de sistem era redusă spre zero. Însă Microsoft tocmai a lansat conversie Speech-To-Text și Neural Text-To-Speech în limba română pentru Microsoft Azure.
„Îmi face o deosebită plăcere să vă pot spune că, între numeroasele anunțuri făcute la conferința virtuală Microsoft Ignite 2020, este și cel că sistemele text-to-speech și speech-to-text ale Microsoft Azure sunt acum disponibile și în limba română, cu funcționalitate completă. «Alina» este noua voce sintetizată pentru limba română, bazată pe noile abordări cu rețele neurale, capabilă să redea natural cuvintele, punctuația și inflexiunile necesare și, mai important, complet customizabilă„, spune Lucian Ungureanu, Cloud Business Group Lead, Microsoft România.
Serviciile de voce și text din Microsoft Azure permit dezvoltatorilor integrarea simplă a unei interfețe vocale bidirecționale în produsele lor – ceea ce deschide noi oportunități de funcționalitate și inovație.
Printre funcțiile ce pot fi astfel realizate se numără:
- interacțiunea bazată pe voce cu asistenți digitali și roboți conversaționali
- preluarea mai eficientă a cererilor și reclamațiilor într-un call-center
- diseminarea de informații cu caracter public în instituții publice
- creșterea gradului de accesibilitate la informație pentru persoane cu deficiențe de vedere
- manipularea vocală a echipamentelor industriale
Potrivit lui Ciprian Jichici, General Manager Genisoft, Chief Data Scientist Solliance și Microsoft Regional Director, serviciile din categoriile text-to-speech și speech-to-text sunt disponibile în Microsoft Azure sub forma unor interfețe de programare care pot fi integrate în orice fel de aplicații informatice, iar partea de Machine Learning, cea mai dificilă și consumatoare de resurse de calcul, este gestionată integral de Microsoft Azure.
„Cu alte cuvinte, un dezvoltator de aplicații nu mai trebuie să dețină cunoștințe avansate de procesare de text și/sau limbaj natural pentru a integra funcții vocale bazate pe limba română„, arată Ciprian Jichici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz