Facebook devine Meta
Reading Time: 2 minuteFacebook își schimbă numele. Compania se va numi acum Meta, dar serviciile pe care le folosim cu toții își vor păstra identitatea. Facebook nu este prima companie care își schimbă numele. Google s-a dezvoltat de asemenea, iar acum serviciile Google sunt administrate de compania mamă, Alphabet.
La Facebook, toate serviciile pe care le folosim noi își vor păstra numele: Instagram, Messenger, Facebook, WhatsApp, Oculus vor rămâne la fel, dar vor fi sub umbrela Meta.
Ce va face Meta
Compania fondată de Mark Zuckerberg a anunțat schimbarea numelui în cadrul conferinței sale anuale pentru dezvoltatori și a motivat că noul nume sub care va opera reflectă mai bine ceea ce face acum firma.
Pe de altă parte, Facebook și-a dezvăluit joi și planurile pentru metaverse, noul său proiect – o lume online în care oamenii se pot juca, pot lucra și comunica într-un mediu virtual, adesea cu ajutorul căștilor VR. Mark Zuckerberg a făcut o prezentare spectaculoasă a metaversului, în care a arătat el însuși cum un avatar al său poate face, printre altele, scufundări virtuale împreună cu doi prieteni.
Zuckerberg, care a declarat că i-a plăcut să studieze clasicii în școală, a spus că numele companiei a fost inspirat de cuvântul grecesc „meta”, care înseamnă „dincolo”. „Pentru mine, simbolizează faptul că întotdeauna mai sunt multe de construit”, a explicat CEO-ul.
Lumea virtuală este noul Meta
Noua denumire, Meta va fi răspunzătoare de dezvoltarea serviciilor care erau înglobate până acum sub umbrela Facebook. Dacă aveam Messenger și WhatsApp pentru mesajele text, Facebook și Instagram pentru poze și video, iar Oculus pentru realitate virtuală, atunci Meta va trebui să dezvolte aceste servicii, interconectându-le.
Metavers este următoarea direcție a Facebook.
”De acum încolo, vom fi în primul rând metavers. Nu Facebook în primul rând”, a declarat Mark Zuckerberg în discursul susținut la conferința anuală a companiei. „Facebook este unul dintre cele mai utilizate produse din lume. Dar, din ce în ce mai mult, nu cuprinde tot ceea ce facem. În momentul de față, brandul nostru este prea strâns legat de un singur produs, încât nu poate reprezenta tot ceea ce facem”, a motivat CEO-ul companiei.
De asemenea Meta va fi un fel de conglomerat hibrid al experiențelor sociale online de astăzi, care uneori se extind în cele trei dimensiuni, fie ele și virtuale. Iar experiența virtuală este viitorul acestei rețele sociale(?)/companii care va fi construită în jurul a ceea ce a făcut Facebook deja.
De asemenea, pagina de Facebook, de pe Facebook s-a redenumit în Meta, iar Mark Zuckerberd scrie acum că este fondator și CEO la Meta.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz