<p> <strong>Victoria Beckham a ales numele fetitei pe care o va naste anul acesta. The Practice a intrat in topul agentiilor romanesti nominalizate la SABRE 2011.</strong></p> <p> </p> <p> In urma cu vreo trei ani, as fi aflat aceste stiri fie din ziare, fie dintr-un comunicat de presa. Acum am aflat de pe Facebook. Este doar un banal exemplu despre ce inseamna reteaua in vietile noastre. Granitele de timp, spatiu si cunoastere nu mai exista. La un simplu click distanta poti afla nesperat de multe informatii atat despre viata privata a prietenilor virtuali, cat si cele mai noi tendinte din domeniile de interes profesional. Facebook a mai castigat 80 de milioane de conturi noi. Si acest lucru nu s-a intamplat intr-un an sau doi, ci in numai trei luni, mai exact in primul trimestru din 2011.</p> <p> </p> <p> Potrivit SocialBakers.com, reteaua de socializare a crescut de la 585 de milioane la 665 de milioane de utilizatori. Si, daca se mentine ritmul, nu ar fi de mirare ca, in curand, sa depaseasca 700 de milioane. Aproape 30% dintre noile conturi au fost create de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani, grupul cel mai bine reprezentat pe Facebook (210 milioane de utilizatori). Al doilea grup ca marime este reprezentat de cei cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani (174 de milioane). Al treilea segment (35 – 44 de ani) a crescut cu aproape 11 milioane de conturi noi, ajungand la un total de 90 de milioane.</p> <p> </p> <p> Marketerii care au vazut valoarea Facebook dincolo de socializare, Farmville si fotografii au alocat si resurse pe masura. Anul trecut, potrivit Hubspot.com, cheltuielile globale pentru social media marketing au ajuns la 3,4 miliarde de dolari, dintre care 1,7 miliarde de dolari au fost cheltuite numai pe piata din SUA, unde, in distributia pe canale, Facebook conduce cu 53% din bugete, urmat, in ordine, de Myspace (17%), jocuri si aplicatii (8%), Foursquare (3%), Twitter (3%), alte canale (16%).</p> <p> </p> <p> <strong>3 MILIOANE DE PRIETENI</strong></p> <p> Facebook creste pe zi ce trece si in Romania. Conform celor mai recente date furnizate de Thinkdigital, reteaua numara peste 3,2 milioane de utilizatori. Si la noi, la fel ca la nivel mondial, cel mai numeros grup, 34,2%, este reprezentat de tineri cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani. Din totalul timpului alocat activitatilor online de catre utilizatorii romani, retelele sociale ocupa 21%. Socializarea online este asadar a doua activitate preferata de internautii romani dupa citirea de informatii (presa, bloguri, forumuri, browsing), potrivit unui studiu al Daedalus Millward Brown.</p> <p> </p> <p> Iar in relationarea cu brandurile, principalul motiv pentru care un individ “se imprieteneste” cu un brand este pentru a afla noutati despre promotii. Concluzia apartine tot companiei Daedalus Millward Brown, in studiul “Jurnalul digital al utilizatorului roman de internet”, prezentat la Digital Marketing Forum 2011.</p> <p> </p> <p> <strong>(G)LOCALIZARE PE FACEBOOK?</strong></p> <p> Cand vine vorba de a-si crea o prezenta pe Facebook, marile branduri se confrunta cu urmatoarea dilema: pagina globala sau mai multe pagini locale? Ce ajuta mai mult brandul? Coerenta unei singure strategii globale sau diversitatea strategiilor adaptate local? Un studiu recent al SocialBakers arata ca prezentele locale pe Facebook sunt mai benefice pentru branduri decat prezentele globale. Coca-Cola, de pilda, are o singura pagina pe Facebook cu localizarea landing tab-ului prin detectarea tarii de provenienta a vizitatorului si afisarea informatiilor in limba acestuia. Nokia are atat pagina internationala, cat si cateva zeci de pagini locale, accesibile prin landing tab. O alta posibilitate este crearea unei pagini internationale la care sa se dezvolte prezente pentru diferite produse din portofoliul companiei, cum este cazul Nike, cu pagini separate pentru diferite echipamente din portofoliul companiei (fotbal, baschet, golf).</p> <p> </p> <p> <strong>NOUL EL DORADO IN MARKETING</strong></p> <p> In ultimul timp, platforma Facebook trece prin transformari ce deschid noi orizonturi pentru companii si branduri. Din martie anul acesta, toate paginile au trecut automat la o versiune noua de design, mai prietenoasa. Una dintre cele mai importante schimbari este insa activarea Facebook Places in Romania, prin care, dupa modelul Foursquare, utilizatorii pot face “check in” in diverse locuri, actiunile lor fiind automat postate pe Wall. Pot fi de asemenea adaugate si alte persoane prin tagging. Este interesant de vazut cat de repede va fi adoptat si folosit acest serviciu de catre companii, tinand cont ca permite contopirea datelor legate de fani (insights) cu cele legate de vizitatori (check-in) si reclame pe Facebook (Facebook Ads). Prin Facebook Insights, marketerii pot afla date interesante despre continutul care este impartasit pe site-urile pe care le au in administrare.</p> <p> </p> <p> De un real folos pentru oamenii de marketing poate fi si serviciul Facebook Questions. Serviciul se adreseaza tuturor utilizatorilor, insa ce este important pentru branduri este faptul ca, odata cu acesta, companiile au un nou instrument de interactiune cu clientii lor: sondarea opiniei publicului si derularea de campanii pornind de la Questions. Pentru a beneficia de acest tool pe Fan Page, trebuie selectata mai intai “Use Facebook as Page” (din “Account”), apoi se acceseaza Facebook Questions, de unde incepe “construirea” intrebarii.</p> <p> </p> <p> Deocamdata in faza de test, de mare folos pentru branduri poate fi afisarea de reclame pe baza unor cuvinte cheie identificate in posturile de pe Wall. De exemplu, in cazul unei conversatii despre masini, pe coloana din dreapta pot fi afisate reclame la masini, asigurari auto sau alte servicii conexe.</p> <p> UN FAN = 1,07 DOLARI</p> <p> Banii nu pot cumpara prieteni. Pot cumpara insa fani. Potrivit unui studiu al companiei Webtrends, care a analizat 11.000 de campanii derulate pe Facebook in Statele Unite, costul pentru incurajarea unui utilizator al retelei sociale sa devina fanul unui brand pe Facebook este de 1,07 dolari. Devenind fan al unui brand, utilizatorul ii ofera in mod automat marketerului permisiunea de a-i trimite informatii sau reclame despre diverse produse. Este oricum un pas inainte fata de deja demodatul “permission marketing”, care se baza pe colectarea a cat mai multor adrese de e-mail si bombardarea apoi cu mesaje pe care cei care le primeau le deschideau sau nu.</p> <p> </p> <p> Social media nu mai e doar un teren de joaca al generatiei Z. A devenit un teritoriu cu o serioasa miza de business. Lunar, la nivel mondial, sunt distribuite pe Facebook 30 de miliarde de forme de continut (link-uri, notite, fotografii). In 2010, utilizatorii de Twitter au scris 25 de miliarde de tweet-uri si la fiecare minut sunt incarcate 35 de ore de continut video pe YouTube. Bloguri, Facebook, Twitter, YouTube – sunt doar cateva dintre cele mai uzitate canale de promovare prin care o companie se poate apropia de universal social media. Per total, indiferent de mijlocul ales, succesul este determinat de gradul efectiv de implicare si de constanta cu care activitatile sunt sustinute.<br /> </p> <p> <strong>PROMO</strong><br /> <br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/greenbiz5/”>GREEN BIZ FORUM</a> – Evenimentul afacerilor verzi si al companiilor sustenabile. 4 mai, Bucuresti<br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/sms-sibiu/”>SOCIAL MEDIA SUMMIT SIBIU</a> – Forumul regional social media, editia a 4-a. 11 mai, Sibiu</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz