Stiri

Olympus a investit 40 mil. euro într-un nou centru logistic automatizat lângă Brașov

Reading Time: 2 minute

Fabrica de Lapte Brașov, compania care produce și comercializează gama Olympus și unul dintre cei mai mari producători de lactate din România și din regiune, a inaugurat un nou centru logistic în Hălchiu, județul Brașov, în urma unei investiții de peste 40 de milioane de euro.

Centrul logistic are o suprafață totală de 13.500 mp și găzduiește unul dintre cele mai mari depozite high-bay din România, proiectat cu scopul de a reduce semnificativ consumul de energie. Depozitul high-bay are o capacitate de peste 32.000 de paleți și este prevăzut cu cele mai avansate sisteme de control al temperaturii (2-4 grade Celsius), complet automatizat, care contribuie la eficientizarea utilizării resurselor și la reducerea amprentei de carbon a întregului proces logistic.

„Pentru Olympus, sustenabilitatea reprezintă o parte integrantă a strategiei noastre de afaceri. Noul centru logistic ne oferă oportunitatea de a ne consolida poziția pe piețele internaționale, în timp ce ne asigurăm că produsele noastre sunt depozitate și livrate într-un mod eficient și ecologic. Vom continua să investim în tehnologii care respectă mediul, oferind clienților noștri produse de cea mai înaltă calitate.”

Athanasios Giannousis, Commercial Manager al Olympus Romania

Dezvoltat pe verticală, noul depozit frigorific high-bay Olympus oferă un volum ridicat cu amprentă redusă la sol și este una dintre cele mai mari construcții de acest tip din România. În comparație cu un depozit tradițional, dezvoltat la sol și având aceeași capacitate, depozitul high-bay Olympus ocupă o suprafață de 6 ori mai mică. Acest aspect reprezintă un dublu beneficiu în zona de reducere a impactului asupra mediului înconjurător. În primă fază prin diminuarea spațiul construit și în a doua fază prin reducerea consumului de energie necesar gestionării mărfurilor.

„Noul centru logistic din județul Brașov reprezintă o investiție strategică pentru Olympus și, în același timp, un pas major către un viitor mai verde. Suntem dedicați reducerii amprentei noastre de carbon, iar acest proiect reflectă pe deplin angajamentul nostru de a implementa tehnologii sustenabile care să sprijine un mediu mai curat. De la reducerea consumului energetic la optimizarea spațiului, fiecare detaliu a fost conceput pentru a maximiza eficiența și a minimiza impactul asupra mediului.”

Dimitrios Kelas, Director General Fabrica de Lapte Brașov

Centrul logistic din Brașov va deservi atât piața locală, cât și toate țările în care sunt exportate produsele lactate Olympus fabricate în România, precum Germania, Italia, Franța, Marea Britanie, Bulgaria sau Serbia. Până la sfârșitul anului 2024, acesta va fi complet funcțional și integrat cu fabrica de lactate a companiei din imediata vecinătate, consolidând astfel poziția Olympus ca lider în industria alimentară și promotor al investițiilor sustenabile. Noul centru face parte din angajamentul Grupului Hellenic Dairies de a dezvolta un business sustenabil în toate țările unde compania este prezentă.

Grupul Hellenic Dairies, din care Olympus face parte, are peste 25 ani de activitate în România, perioadă în care a investit constant pe plan local. Fabrica de lactate Olympus de la Hălchiu, județul Brașov, a fost inaugurată în 2011, iar producția sa este destinată atât pieței locale, cât și exporturilor.

Cu sediul în orașul Trikala din Grecia, Hellenic Dairies este o afacere de familie aflată la a treia generație de producători de lactate, cu operațiuni în 47 de țări din toată lumea. În prezent, Olympus deține zece fabrici în patru țări (Grecia, România, Bulgaria și Cipru), care produc o gamă completă de lactate, brânzeturi, băuturi vegetale, sucuri naturale, dar și apă minerală naturală sau băuturi răcoritoare.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

13 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

13 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

19 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

19 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

19 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

19 ore ago