Extraordinarul din banal
Reading Time: 2 minute<p> Clientul ideal e un om normal caruia ii place la nebunie profesia lui. Despre clienti ideali, creativitate si valoarea competitiilor ne-a povestit Ema Prisca, presedintele ADC*RO 2013.</p> <p> </p> <p> <strong>De ce este important sa existe o competitie locala de creativitate?</strong></p> <p> Pentru ca traim in acelasi context si ne descurcam mai usor in el avem nevoie de repere si referinte. Asta nu anuleaza zicerea ca cea mai sanatoasa competitie e cea cu tine insuti. Dar, sa nu uitam ca meseria, industria noastra este un fenomen fundamental social. Ganditi-va cati suntem si ne dam cu pararea pana sa lansam chiar si o brosura. Ne raportam unii la altii in fiecare zi si luam decizii in functie de asta. Si atunci, un festival local de creativitate aduce repere, utile pentru agentii si mai ales pentru clienti – aceia care nu cumpara doar bugete.</p> <p> </p> <p> <strong>Cum ati defini creativitatea si care credeti ca sunt principalele ei “resurse”, de ce are ea nevoie pentru a se dezvolta?</strong></p> <p> Pentru mine creativitatea e putinta de a vedea extraordinarul din banal. Este un dat, te nasti cu el si sunt de acord cu Serban Alexandrescu, care zicea intr-un articol ca excesivul buzz creat in jurul creativitatii umbreste prea tare alte talente de care avem mare nevoie, cel de a organiza, de a implementa, de pilda. Creativitate este o preocupare, nu o ocupatie, cum ii place lui John Hegarty sa-i spuna. Ca sa obtii valoare de la un potential creativ e nevoie de putin, aparent. Diversitatea o hraneste mult, a te expune la perspective si abordari diferite. Un spirit de avangarda e necesar, a nu fi multumit cu ce exista. Libertatea cantareste iarasi mult. Libertatea in sensul in care contextul iti permite sau mai bine zis, te incurajeaza sa-ti lasi amprenta. Daca ne uitam la companiile din domeniul nostru care produc unele dintre cele mai inovatoare lucruri in comunicare – si includ designul aici – precum Ideo, Droga 5, Wieden&Kennedy, vom gasi in valorile si procesele lor diversitate, libertate si avangarda.</p> <p> </p> <p> </p> <p> <strong>Ce va asteptati sa jurizati anul acesta si ce sperati sa vedeti in competitia asta peste 5 ani? Cum credeti ca va evolua comunicarea, din perspectiva creativitatii?</strong></p> <p> Mi-ar placea sa vad cat mai multe lucrari de la agentii cat mai diverse, dintr-un motiv egoist – ca sa obtin o perspectiva asupra industriei. Cat despre viitor, imi doresc ca macar jumatate din ceea ce premiem la ADC AWARDS Romania sa obtina recunoastere internationala. Sa vad pe news feed-ul de Facebook cum prietenii straini din lista mea posteaza lucrari romanesti. Cat despre evolutia comunicarii, sunt convinsa ca filmul – videoul, indiferent de mediul in care e expus, va ramane cel mai puternic instrument de a spune o poveste.</p> <p> </p> <p> <strong>Care este filmul preferat al clientului ideal? Melodia? Dar site-ul?</strong></p> <p> Clientul ideal e un om normal caruia ii place la nebunie profesia lui. Fiind atat de pasionat de marketing, de mecanismele de persuasiune, cred ca are o curiozitate gigantica pentru natura umana si pentru povesti bine spune. Sigur ii place "Godfather”. Cu muzica e dificil, ca tine mult de educatia primita si gasca de prieteni din adolescenta. Ca site, i-ar placea blogul lui Dave Trott.</p> <p> </p> <p> </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz