Expoziția Ding Dong va avea loc în perioada 5-15 septembrie, la Amzei Creative Corner
Reading Time: 3 minuteProiectul Ding Dong are ca scop popularizarea și promovarea unor demersuri, inițiative și proiecte locale care abordează tema patrimoniului incomod, contrastant, dificil sau disonant. Expoziția explorează granițele acestor tipuri de moșteniri, investighează potențialul lor în prezent, și le va prezinta publicului în perioada 5-15 septembrie în Piața Amzei din București, la Amzei Creative Corner.
Vizitatorii vor putea descoperi exemple de astfel de moșteniri, alături de instituții, organizații și proiecte care contribuie la cercetarea, conservarea și analiza acestora. Printre acestea se numără Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc (IICCMER), Muzeul Abandonului, Biroul pentru Cercetare și Artă Aplicată (BACU), inițiativa Border Marks, inițiative dezvoltate de către Baza. Deschidem Orașul, cu focus pe litoralul românesc și grafică urbană, Atelierele Malmaison, Ateliere Scînteia, Combinatul Fondului Plastic, precum și câteva exemple de branduri reinventate și animații de la Animafilm.
Expoziția a fost realizată cu sprijinul tuturor acestor organizații și instituții, împreună cu Cartierul Creativ, The Institute, Centrul Ceh și Centrul Național al Dansului București (CNDB). Mai multe despre aceasta puteți găsi aici.
În completarea expoziției, Ding Dong reunește pe platforma online o sumă de studii de caz și interviuri, o varietate de perspective și unghiuri asupra a ceea ce poate fi definit drept moșteniri incomode și explorează modalitățile prin care acestea pot fi abordate în prezent.
Scopul este de a compune un caleidoscop de opinii și de a genera un dialog multidisciplinar esențial, care să contribuie la formularea unor întrebări mai pertinente și la dezvoltarea unei viziuni integrate asupra potențialului acestor moșteniri.
Printre cei care au adus expertiza lor la acest demers deja se numără: Nils Scheffler, expert urban în cadrul Agendei Urbane a UE; Simina Bădică, istoric de artă și curator la Casa Istoriei Europene (HEH) din Bruxelles; Roberta Curcă, artistă și inițiatoarea proiectului Border Marks; Maria Duda, arhitect și reprezentantă a inițiativei BAZA. Deschidem Orașul; membrii echipei ATRIUM Cultural Route (Architecture of Totalitarian Regimes in Europe’s Urban Memory); Oana Drăgulinescu, co-fondatoare a Muzeului Abandonului sau Rusu Dumitru, inițiatorul BACU (Biroul pentru Artă și Cercetare Urbană) și Ciprian Isac, fondator Graphic Font.
Seria de interviuri cu acești experți va putea fi urmărită pe site-ul studiolo.online, precum și pe paginile de social media ale organizatorilor, Room21 și Studiolo2.0.
Proiectul a luat naștere din dorința să genereze un dialog multidisciplinar necesar pe tema moștenirilor atipice și a potențialului lor actual, precum și a modalităților de abordare a acestora. De asemenea, se bazează pe convingerea că cross fertilizarea intereselor și publicurilor din mai multe inițiative de cercetare aplicată poate traduce această temă în concluzii legate de modalități integrate de abordare a acestor moșteniri.
Proiectul poate deveni, de asemenea, un pretext și un context favorabil pentru a iniția un proces de consultare publică în legătură cu alte exemple de clădiri, amintiri, obiecte sau elemente ce merită atenția și grija noastră pe viitor. Astfel, pe parcursul expoziției, vizitatorii vor avea ocazia să își împărtășească amintirile și să lase sugestii pentru alte spații, locuri sau obiecte ce ar trebui să fie luate în considerare.
Proiectul este dezvoltat de către Room21, alături de Studiolo2.0, în parteneriat cu Cartierul Creativ și The Institute.
Ding Dong este un proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz