După aproape un an de la începutul pandemiei de Covid-19, mediul online a înregistrat creșteri semnificative, iar vânzările din industria de eCommerce au explodat ca urmare a schimbărilor din societate și a comportamentului consumatorilor în privința modului de shopping, generând noi oportunități de business în online.
Online-ul este favorizat în contextul actual la nivel global, iar trendul ascendent este accelerat de lockdown-uri, de restricțiile impuse, de munca de la distanță, de lipsa mobilității, de distanțarea socială și a măsurilor de siguranță implementate în această perioadă. Mulți oameni se simt mult mai in siguranță acasă și de aceea comandă online tot mai mult.
În 2020, la nivel mondial a devenit mult mai simplu să comanzi online datorită dezvoltării digitalizării, a infrastructurii îmbunătățite a website-urilor, a procesului de vânzare a businessurilor și tendinței oamenilor de a plăti cu cardul sau telefonul mobil.
Specialiștii în eCommerce consideră ca această perioadă poate reprezenta un al doilea boom în materie de creștere a vânzărilor online, iar trendul crescător al eCommerce-ului va fi și mai accelerat in următoarea perioadă.
Creșterea spectaculoasă din industria de eCommerce din timpul pandemiei generează noi oportunități, una dintre cele mai mari fiind aceea de a dezvolta business-uri în online și posibilitatea de a vinde pe cele mai mari piețe online din lume, în topul acestora fiind piața de ecommerce din SUA.
Retailerii cu vechime și experiență, detinătorii de afaceri din HoReCa, cei care au rămas cu banii blocați anul acesta și nu știu în ce să-i investească, tinerii care vor să se lanseze în antreprenoriat au oportunitatea de a incepe anul 2021 cu un business online și deschiderea de a vinde pe mai multe piețe, inclusiv pe piața online americană.
În privința retail-ului online din SUA, în 2017, consumatorii americani au cheltuit online peste 409 miliarde de dolari. În 2022, se așteaptă că suma să depășească 638 miliarde de dolari. Până în 2022, compania americană Amazon estimează venituri nete de 365.000 miliarde dolari, conform datelor recente de pe statista.com.
Până la finalul lunii mai 2020, 62% dintre americani au mers mai puțin la magazinele offline, 52% au cumpărat mai mult online, 36% au folosit mai puțin cash, 77% au stat mai mult acasă, 69% au aplicat măsurile de distanțare socială, iar 65% au evitat locurile publice precum barurile și restaurantele.
Alex Huditan, Vlad Dragomir si Edward Ciprian Ilinca sunt trei tineri antreprenori români care fac cu succes eCommerce pe piața americană, respectiv pe Amazon. In comunitatea din România pe care Alex Hudițan a întemeiat-o în 2016, în prezent sunt peste 4000 de români care au urmat informațiile oferite de el alături de Vlad Dragomir si Edward Ciprian Ilinca, o parte dintre aceștia ajungând chiar la rulaje de milioane de dolari anual.
Alex Hudițan vinde pe Amazon din anul 2014, iar până în prezent a lansat 9 produse toate sub un singur brand și a vândut de peste 4.000.000 de dolari. Vlad Dragomir vinde pe Amazon tot din anul 2014, a lansat 50 de produse și 5 brand-uri diferite, iar până în 2020 inclusiv a vândut de peste 12.000.000 de dolari. Edward Ciprian Ilinca vinde pe Amazon din anul 2017, a lansat peste 30 produse sub 4 brand-uri diferite și până acum a vândut de peste 1.000.000 de dolari. Toți trei sunt antreprenori și mentori și au coordonat sute de lansări de produse pe Amazon SUA.
Cei interesați să își dezvolte o afacere online pe Amazon pot descărca un ghid gratuit, pus la dispoziție de cei trei antreprenori români. Prin acest ghid, aceștia își doresc să le împărtășească și altor români din experiența lor și să le arate oportunitatea și beneficiile dezvoltării unui business pe Amazon. După descărcarea ghidului gratuit vor avea acces și la 4 tutoriale video care însumează peste 5 ore de conținut.
Oricine urmărește aceste tutoriale video gratuite realizate de Alex Hudițan, Vlad Dragomir și Edward Ciprian Ilinca, poate trage o concluzie astfel încât să-și dea seama dacă e-retail-ul pe Amazon i se potrivește sau nu.
„Spunem că se poate să nu se potrivească întrucât nu este un tun, nu este o metodă prin care te îmbogățești peste noapte, însă odată pornită, îți poate genera venituri considerabile și ca one man show se poate merge până la rulaje de marfă de sute de mii de dolari lunar.Este un model de afacere ce poate fi început cu un buget de câteva mii de dolari, scalat în câteva luni, până la un an, la nivelul de rulaje de marfă de zeci de mii de dolari și apoi se poate ajunge ușor, cu produse bine selectate si alese conform informațiilor din ghid, până la rulaje de sute de mii de dolari lunar”, povestesc Alex Hudițan, Vlad Dragomir și Edward Ciprian despre comerțul online pe Amazon.
Numărul persoanelor din întreaga lume care cumpără online crește de la an la an. Conform statisticilor, peste 55% dintre cumpărători susțin că această creștere a cumpărăturilor online este o tendință pe care o vor aplica termen lung. Aceste date se traduc într-o oportunitate foarte bună pentru cei care vor să lanseze și să conducă un business online.
Shopping-ul online este una dintre cele mai populare activități online din întreaga lume, vânzările globale de e-retail atingând 3,5 trilioane de dolari în 2019. La nivel global, se preconizează ca eCommerce-ul va ajunge la 6,5 trilioane de dolari până în 2022.
Conform datelor publicate recent pe statista.com, în 2019 vânzările online au reprezentat 14,1% din totalul vânzărilor la nivel mondial. Se estimează că în 2023 acest procent va ajunge la 22%.
În 2019, aproximativ 1,92 miliarde de persoane din întreaga lume au achiziționat bunuri sau servicii online. În 2021 se estimează că peste 2,14 miliarde de oameni din întreaga lume vor achiziționa online produse și servicii.
În 2023 se preconizează că la nivel mondial vor exista 1,31 miliarde de plăți efectuate cu telefonul mobil, în creștere față de 950 de milioane de utilizatori în 2019.
Foto: © PureSolution| Dreamstime.com
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…
Libra Internet Bank a lansat ofertele promoționale pentru Red&Black Friday, campania care va avea loc vineri, 8 noiembrie 2024. Doar…
Vastint România anunță un nou parteneriat strategic cu grupul IWG, liderul global în segmentul spațiilor de lucru flexibile, care va…