Experiente interactive in retail cu afisaj digital
Reading Time: 2 minuteMagazinul nu mai este doar un loc de achizitie, a devenit un loc al experientelor si un punct de convergenta dintre online si offline. Mall-urile si retailerii de fashion sunt primii care implementeaza solutii de afisaj digital solutiile de afisaj digital, dezvoltate special pentru a le oferi vizitatorilor o experienta interactiva si personalizata.
Dintre solutiile care se afla in prezent in tendinte, cele mai intalnite sunt digital interaction, fie ca e vorba despre aplicatii mobile sau ecrane cu aplicatii inteligente, digital concierge – iar aici ne referim la aplicatii interactive pentru configurarea unui produs, precum si zona de realitate augmentata, care le permite retailerilor sa isi promoveze produsele intr-un mod mult mai atractiv.
„Digitalizarea pietei e un proces pe cat de natural, pe atat de complex. Nu mai este de ajuns sa inlocuim afisele clasice de hartie cu ecrane (…) Este un semnal pozitiv ca astfel de solutii incep sa fie din ce in ce mai intalnite pe piata locala. Mall-urile si retailerii de fashion sunt early adopters, iar zona de banking incepe de asemenea sa fie interesata de aceste solutii”, a declarat Mihai Tamas, Head of B2B Division, Samsung Electronics România, la o intalnire cu presa.
Samsung a dezvoltat solutiile Smart Signage ce pot fi amplasate la intrarea in spatiile comerciale sau in interiorul magazinelor, pentru a afisa informatii despre o anumita gama de produse. Totodata, acestea pot fi montate in structuri video wall, pentru un efect de amploare. Toate acestea pot comunica in timp real cu aplicatiile de pe smartphone-urile vizitatorilor, afisându-le notificari si oferte speciale in functie de interesele si istoricul lor de cumparare. Mai exact, aplicatiile de shopping online pe care le folosesc utilizatorii se pot conecta automat cu solutiile Smart Signage din spatiile comerciale pe care utilizatorii le viziteaza. De exemplu, cabina virtuala dezvoltata de Samsung se poate conecta cu smartphone-ul utilizatorului si poate afisa un istoric de cumparaturi al acestuia, sau ii poate sugera articole complementare cu ceea ce utilizatorul probeaza.
Interactiunea digitala cu diferite produse ale magazinelor creste rata de achizitionare a acestora cu 32% si face ca timpul perceput petrecut in magazin sa fie mai redus cu 35%, ceea ce se traduce intr-o experienta mai confortabila in spatiile comerciale. In plus, aceeasi interactiune digitala are o contributie majora la fidelizarea clientilor, rata de reachizitionare a produsului crescând cu 33%, conform studiilor de piata .
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz