Digital banking. Valorile de la care pornim în acest demers sunt excelență, simplitate și stress free – Cătălin Munteanu, Director Executiv aria Persoane Fizice Raiffeisen Bank
Reading Time: 3 minutePentru dezvoltarea produselor și serviciilor digitale, nu îmbunătățim doar serviciile existente, oferite prin canalele tradiționale, respectiv agențiile bancare, ci regândim întregul model de vânzare și servisare, pornind de la experiența și nevoile clientului. Valorile de la care pornim sunt excelență, simplitate și stress-free, explică bancherul Raiffeisen Bank România, în interviul acordat Revistei Biz.
- Care sunt principalele linii de acțiune pentru dezvoltarea liniilor de produse și servicii digitale?
În anii următori, toate aspectele activității bancare, de la deschiderea relației cu banca, încasări, plăți și până la creditare, economisire, investiții, deschiderea altor produse etc, vor fi digitalizate. Și acum, când vorbim, se realizează o mare parte dintre ele astfel. Pași se vor face rapid și prin intermediul tehnologiei blockchain, autorizării prin token și așa mai departe. În felul acesta, clienții vor avea o mai mare flexibilitate, iar schimbările se vor face imediat pentru toate nevoile lor bancare și nu numai.
Mergând în această direcție, băncile și alți noi intermediari financiari (fintech, techfin, neobanks etc.) vor putea deveni calea de acces către era bazată pe web 3.0, după web 1.0 – citește; web 2.0 – citește și publică conținut; web 3.0 – citește, publică conținut și deține – de exemplu, metaverse.
2. Când a început Raiffeisen Bank dezvoltarea produselor digitale?
Primul pas l-am făcut în anul 2006, când am lansat Raiffeisen Online pentru persoane fizice, fiind unul dintre primele servicii de internet banking din piață bancară românească. Ulterior, odată cu folosirea smartphone-urilor de către clienți, am lansat și aplicația de mobile banking, în 2011. Am ținut în permanentă pasul cu tendințele pieței și nevoile utilizatorilor, dezvoltând constant aplicațiile disponibile și îmbogățind totodată portofoliul serviciilor digitale: RaiPay, Apple Pay, Garmin Pay, RaiConnect, credite de nevoi personale acordate 100% online, deschidere cont curent online, fonduri de investiții etc.
3. Care sunt factorii de care ține cont Raiffeisen Bank în strategia de dezvoltare a produselor și serviciilor digitale?
Digitalizarea serviciilor și produselor bancare nu înseamnă doar îmbunătățirea modelului de afaceri tradițional, ci și reconfigurarea acestuia pentru lumea în care trăim. Pentru dezvoltarea produselor și serviciilor digitale, nu îmbunătățim doar serviciile existente și oferite prin canalele tradiționale (agenții), ci regândim întregul model de vânzare și servisare, pornind de la experiență și nevoile clientului. Valorile de la care pornim sunt excelență, simplitate și stress-free.
4. Care este relația cu fintech-urile și furnizorii de aplicații financiare în digitalizarea serviciilor băncii?
Colaborarea cu fintech-urile a început să fie mai activă din 2018, când am organizat, împreună cu grupul Raiffeisen, prima competiție de fintech-uri în România sub umbrela programului Elevator Lab. Pentru Raiffeisen Bank România colaborarea cu fintech-uri este mai puternică de la an la an și, că dovadă, anul trecut, în competiția Elevator Lab am avut un număr dublu de POC-uri (proof of concept), cu atenție sporită acordată fintech-urilor românești. De asemenea, am fost prima bancă din România care a semnat o colaborare cu Asociația de Fintech din România – ROFINTECH, arătându-ne interesul de a sprijini startup-urile și fintech-urile locale. Vom vedea o piață fintech tot mai matură în anii următori, deoarece investițiile făcute în fintech-urile locale sunt din ce în ce mai mari și arată încredere în evoluția lor și oportunitățile de creștere și extindere.
Anul acesta observăm o atenție mai mare pe zona de ESG și sustenabilitate și dezvoltarea de soluții în alte domenii, nu numai banking/finance (de ex agricultură), cât și coeziuni între zonele financiare și alte segmente de business.
În această direcție mergem și noi la Raiffeisen Bank. Anul acesta am ales să colaborăm cu un partener, client al băncii, specializat în domeniul agriculturii – RODBUN – alături de care, tot sub umbrela Elevator Lab, realizăm un proof of concept, alături de o companie din Franța – RIZE – pentru o aplicație menită să sprijine fermierii din România să adopte soluții ce pot favoriza o rotație durabilă a culturilor, dar și soluții de compensare a emisiilor de carbon.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz