Eutron: Comunicarea în era high-tech
Reading Time: 3 minuteCu 30 de ani pe piață, Eutron și-a câștigat un renume în oferirea de soluții tehnologice personalizate pentru afaceri, indiferent de mărimea lor. Urmărind impactul pe care tehnologia îl are în comunicarea eficientă, compania a adus pe piață mai multe inovații care fac ca brandurile să se remarce mai ușor. Despre orientarea către comunicarea cu ajutorul tehnologiei și evoluția companiei am stat de vorbă cu Dan Țone, General Manager la Eutron România.
Cum a evoluat Eutron și cât de importante sunt soluțiile de comunicare vizuală, azi, în businessul companiei?
Evoluția businessului Eutron este cel al unei companii care a fost preocupată permanent de necesitățile clienților săi și în general ale pieței în care ne derulăm activitatea. Evoluția financiară a fost una pozitivă, desigur cu ani care ne-au dat de furcă, dar echipa din Eutron a fost și este dedicată acestui proiect.
Soluțiile de comunicare vizuală au devenit tot mai cerute de clienții noștri și de piață din perioada post-pandemie. Motivația este evidentă și pe deplin justificată. Orice organizație încearcă să atragă atenția asupra brandului său, să comunice către potențialii clienți altfel decât prin pliante, roll-upuri sau alte metode tradiționale. Peste tot unde în spațiul public cineva așteaptă, fie că vorbim de o casă de marcat, o recepție a unei clinici sau un ghișeu la bancă, există oportunitatea de transmite informații folosind formatul digital.
Cum se pot folosi azi brandurile de tehnologie pentru a comunica?
Tehnologia de comunicare digitală vizuală o putem structura în câteva categorii precum ecrane LCS, panouri LCD, 3D-Holo sau ecrane de proiecție pe sticlă. Fiecare din aceste tehnologii se pretează și se adaptează diverselor proiecte, dar mai ales cerințelor fiecărui client.
Dacă vrei să comunici permanent și chiar interactiv, la un nivel internațional, poți apela la ecrane LCD cu opțiunea de touch și aplicații software care îţi permit să acționezi asupra informațiilor de la distanță. Dacă este nevoie să comunici pe o suprafață mult mai mare, atât la interior, cât și la exterior, atunci cea mai bună opțiune este ecranul sau panoul LCD, împreună cu același software de monitorizare.
În cazul în care vrem să atragem și mai mult atenția, într-un mod creativ și spectaculos, putem apela la tehnologia 3D-Holo, dar și la proiecția pe sticlă, tot o soluție tehnologică de efect, mai ales pentru spațiile cu vitrine generoase, amplasate în zone cu trafic mare. Toate aceste soluții tehnologice se află în portofoliul Eutron și avem implementări la clienți cu renume național, dar și internațional.
Care sunt domeniile din care ați observat cea mai mare deschidere pentru noi instrumente și cât de mult au fost ajutate companiile de soluțiile noi?
Primul nostru client pentru soluția de „digital signage”, care a însemnat amplasarea de ecrane LCD în toate locațiile de la acel moment împreună cu soluția software de monitorizare a întregului sistem, a fost o bancă (BCR). În acel moment, 2014, am instalat peste 1000 de afișaje LCD în aproximativ 650 de locații ale băncii din toată țara. Proiectul a fost unic în România și a însemnat digitalizarea comunicării către clienții băncii a tuturor informațiilor conform legii, dar și informațiile comerciale legate de produsele băncii. Soluția realizată pentru BCR a fost foarte apreciată și la scurt timp au urmat încă trei bănci comerciale cu care am implementat soluții.
Apoi au început să apară proiecte similare cu centre comerciale, rețele de magazine și alte branduri. Băncile comerciale care vor să comunice cu clienții, rețelele de magazine, farmaciile, producătorii care vor să comunice către cumpărătorii care intră într-un magazine sunt doar câteva categorii de clienți care își doresc vizibilitate și comunicare permanentă.
Ce presupune dezvoltarea pentru un sistem de holograme și care sunt costurile pe care le implică o asemenea soluție?
Soluția de comunicare 3D-Holo are două componente, hardware și software. Partea hardware este componenta care poate avea dimensiuni de la 50×50 cm până la panouri de dimensiuni foarte mari. Partea software este reprezentată de materialul creat și încărcat în hardware direct sau printr-un laptop. Creativitatea, dar și experiența graficianului care produce materialul sunt o componentă importantă pentru vizibilitate, dar și pentru atractivitate.
Dacă vorbim de costuri, ele pot începe de la 2-3.000 euro până la 60-100.000 euro, în funcție de dimensiunea fizică a panoului. Din acest motiv, această soluție este de multe ori solicitată de clienți sub formă de închiriere sau plata în rate, ceea ce Eutron asigură în condiții bine definite.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 375 (16 iulie – 16 septembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz