Crestere usoara pentru Nestle in 2015
Reading Time: < 1 minutNestle a avut vanzari de 20,92 miliarde franci elvetieni (21,86 miliarde dolari) in trimestrul intai, in crestere cu 0,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile gigantului alimentar elvetian au fost insa sub estimari, fiind afectate de increderea scazuta a consumatorilor, potrivit unui comunicat al companiei.
In primele trei luni ale 2015, cresterea organica a fost de 4,4%. Vanzarile au crescut cu 0,5%, la 20,9 miliarde franci elvetieni, fiind afectate de evolutia cursului valutar (-4.5%). Achizitiile au adaugat 0,6% la vanzari.
In 2015 vanzarile au continuat sa creasca in toate zonele geografice: 5,6% in America, 4,5% in Europa, Orientul Mijlociu si Africa de Nord (MENA) si 2,2% in Asia, Oceania si Africa Subsahariana. Pietele dezvoltate au crescut cu 2,5%, iar pietele emergente cu 6,7%.
In zona EMEA, unde este inclusa si Romania, vanzarile au totalizat 3,9 miliarde franci elvetieni, inregistrand o cresterea organica de 5,3%. Toate tarile din aceasta zona au cunoscut o crestere puternica. Petcare a fost lider in vanzari, alaturi de Felix, Purina ONE si Gourmet. Si brandul Nescafe Dolce Gusto a avut o evolutie pozitiva.
Cele mai multe piete din Europa de Vest au avut crestere, insa Elvetia si Grecia au avut un start mai lent pentru acest an. In Europa Centrala si de Est a fost o evolutie mai buna a fost inregistrata in Polonia, Rusia si Ucraina, in ciuda presiunilor inflationiste.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz