Stephane Batoux, ETi International: Pofta vine inovând
Reading Time: 3 minuteBiz a stat de vorbă cu Stephane Batoux, Chief Executive Officer în cadrul ETi International, despre cum un business de familie a ajuns azi în peste 40 de țări, câștigă premii pentru inovație și îmbrățișează o cultură a sustenabilității.
Cum s-a adaptat ETi la cerințele consumatorilor?
ETi este un business de familie, pornit în urmă cu mai bine de 60 de ani în Turcia, care, în timp a crescut pe principii solide, mizând pe inovație și calitate. Acestea sunt principalele ingrediente, alături de echipa puternică și sudată, care ne-au adus în poziția în care ne aflăm acum – o companie cu produse comercializate în peste 40 de țări ale lumii.
Alimentația echilibrată se află în centrul preocupărilor consumatorilor din întreaga lume, de aceea ne concentrăm eforturile pentru a răspunde cât mai bine acestei tendințe. Anul acesta am lansat DARE Whole Grains- o nouă gamă de biscuiți din cereale integrale. Noii biscuiți, cu un conținut redus de grăsimi și fără adaos de conservanți sau coloranți artificiali, au în compoziție cereale integrale, care provin din culturi controlate și sustenabile, și fibre dietetice, care sprijină sistemul digestiv. Toate acestea îi fac să fie combinația perfectă între gustul excelent, care este motivația principală de cumpărare în categoria dulciurilor, și ingredientele valoroase nutrițional.
Care sunt produsele pe care ETi mizează în dezvoltarea sa? Care sunt cele mai populare pe piața locală?
ETi Dare, batonul de napolitană cu ciocolată neagră, care a primit deja mai multe distincții, și ETi Milk Burger, produsul cu formă unică, recompensat, în 2015, cu premiul „Inovația anului în Europa” sunt două dintre gamele noastre vedetă, pe a căror dezvoltare și diversificare mizăm în continuare. Credem foarte mult și în noua gamă de biscuiți DARE Whole Grains, care tocmai au obținut premiul „Inovația Anului 2022” la Golden Innovation Awards Poland.
Cum se diferențiază produsele voastre?
ETi a luat naștere dintr-un mare vis al unui antreprenor, Firuz Kanatlı. El a pus bazele primei fabrici de biscuiți cu dorința să aducă mai multă fericire în viețile oamenilor și, de mai bine de 60 de ani, compania reușește să se țină de această promisiune. ”The Taste of Happiness” este esența brandului ETi.Gustul fericirii care se regăsește în toate produsele, inovația și calitatea sunt ingredientele succesului care ne asigură unicitate în piață.
Care sunt principiile de sustenabilitate dupa care vă ghidați?
Echipamentele noastre de producție îndeplinesc standardele de protecție a mediului și ne preocupă impactul ambalajelor. De exemplu, recent, am implementat o mică modificare la nivel de ambalaj, dar care estimăm că va avea un impact semnificativ. Am renunțat la tipărirea culorilor pe capacul ambalajelor ETi DARE, ceea ce reduce impactul asupra mediului.
99,8% dintre ambalajele de hârtie sunt reciclabile, iar la ambalajele din plastic avem o rată de reciclabilitate între 75% și 95%. În 2021, am redus cu peste 28 de tone cantitatea de plastic și cu 679 de tone cantitatea de hârtie folosită pentru ambalaje.
De mai mulți ani, prin intermediul biscuiților digestivi ETi avem un parteneriat cu World Wide Fund (WWF) Turcia pentru susținerea agriculturii sustenabile, îndeosebi în ceea ce privește cultivarea grâului, care reprezintă o materie primă de bază în producția noastră de biscuiți.
Alături de WWF Turcia, punem accent și pe eficiența irigării câmpurilor, protejarea resurselor naturale și economisirea apei în procesul de cultivare a cerealelor. Două dintre primele inițiative ale acestui parteneriat au vizat traininguri pentru 200 de fermieri și implementarea unui sistem modern de irigații în Bazinul Konya, grânarul Turciei, ce a contribuit la reducerea consumului de apă cu aproximativ 24 de milioane de litri.
Un alt proiect a pornit de la analizarea efectelor schimbărilor climatice globale asupra agriculturii și diversității biologice, iar ulterior s-a axat pe susținerea agriculturii sustenabile prin inițiative pentru protejarea terenurilor agricole și traininguri dedicate fermierilor.
Cum ajungeți la consumatorii români?
De la începuturile businessului și până în prezent, amprenta noastră definitorie este inovația. Căutăm să înțelegem ce-și doresc consumatorii și le oferim produse adaptate nevoilor lor. Suntem adesea primii care lansăm noi produse, în diferite categorii, creând astfel noi preferințe de consum. Avem o strategie de marketing foarte bine dezvoltată, cu acoperire pe toate canalele relevante de comunicare, cu un mix bun între offline și online. În plus, activitatea de marketing este dublată de o puternică prezență la raft. Suntem prezenți la nivel național în toate marile rețele, precum și în retailul tradițional.
Care sunt planurile companiei pentru piața din România?
România este o piață importantă în cadrul grupului ETi și un hub de producție. ETi deține o fabrică în România, în apropiere de Craiova, fiind una dintre cele mai performante din cadrul grupului, dotată cu unele dintre cele mai avansate tehnologii de fabricație din domeniu. Inaugurată în urmă cu câțiva ani, cu un buget de peste 50 de milioane de euro, este prima fabrică ETi din Uniunea Europeană și cea mai mare investiție din industria alimentară din România în ultimele trei decenii.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 368 (17 noiembrie – 18 decembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz