Companii Tech

Eterna Notre-Dame, o metaexperiență imersivă

21 feb. 2023 3 min

Eterna Notre-Dame, o metaexperiență imersivă

Reading Time: 3 minute

Oficial, lucrările de restaurare a Catedralei Notre-Dame după devastatorul incendiu din 15 aprilie 2019 ar trebui să fie finalizate, în mare parte, până la startul Olimpiadei de Vară de la Paris (iulie-august 2024). Până atunci, turiștii pot avea parte de o experiență „imersivă”, bazată pe realitate virtuală, într-o zonă subterană poziționată în piața din fața catedralei simbol a Franței.     

foto: Vali Mirea

„Eterna Notre-Dame”, un proiect complex, susținut de Orange și o ­serie de parteneri tech, dar și din zona culturală și administrativă, este o adevărată provocare tehnologică, prin care publicul este invitat să plonjeze virtual în istoria catedralei, pornind de la construcția ei în Evul Mediu (sec. XII-XIII) și până la ­actualul proiect de restaurare. Echipat cu un dispozitiv VR, am început a explora Notre-Dame de Paris, complet recreată în formă virtuală. O călătorie emoțională, în realitatea virtuală, pentru a descoperi secretele catedralei, evenimentele istorice și protagoniștii cheie care i-au marcat istoria. „Orange, alături de alte mari companii de pe glob, s-a implicat cu mândrie în susținerea financiară a restaurării Catedralei Notre-Dame. Dar pe lângă acest aspect, am propus ceva mai interactiv, mai concret și cu mai multă utilitate prin intermediul tehnologiei. Așa se face că am propus o nouă modalitate de a continua vizitarea catedralei, pentru turiști”, ne-a declarat Morgan Bouchet, ­Global Head of XR, Web & Metaverse la ­ Orange.

IMG 20230126 WA0006

Un personaj în timp

Timp de 45 de minute, cât durează experiența imersivă, străbați secole de istorie, ca personaj virtual, alături de constructorii fiecarui secol, până la genialul arhitect Viollet-le-Duc, cel care a restaurat Notre-Dame la jumătatea sec. al XIX-lea. O senzație copleșitoare e aceea când apare De Gaulle, cu intrarea triumfală din 26 august 1944, după eliberarea ­Parisului de ocupația hitleristă.

Platforme ingenioase, dar virtuale, te poartă până pe acoperișuri, printre structuri de lemn, gargui și, evident, vitraliile unice în lume. Un constructor (virtual) în rolul unui ghid condensează și explică detalii arhitectonice ori istorice care, în viața reală, ți-ar lua ore de studii de specialitate pentru a le cerceta.

IMG 20230126 WA0012

Suntem în discuții cu magazine de aplicații VR pentru a comercializa această experiență unică. Clienții Quest, de exemplu, ar putea descărca aplicația, la un preț de 11 euro, și vor putea beneficia de această experiență VR, alcătuită din mai multe capitole. Aplicația va fi disponibilă în următoarele săptămâni, peste tot în lume„, spune Morgan Bouchet.

Donații pentru restaurare

Inițial, experiența virtuală ­”Eternal Notre-Dame” a fost lansată ­pentru publicul larg în 2022, într-o arie­ ­special amenajată în zona La ­Defense. „Am avut 60.000 de clienți în 6 luni„, spune Bouchet. Orange asigură partea de user experience, de marketing și comunicare, precum și ­accesul wireless la internet pentru funcționarea platformei de VR. Alți parteneri implicați în proiectul ­”Eterna Notre-Dame” sunt Amaclio Productions, studioul de VR Emissive și Arhidieceza de Paris.

Pentru a experimenta ­proiectul de ­realitate virtuală „Eterna ­Notre-Dame„, biletul de acces este de 30,99 de euro (achiziționat online) sau 35 de euro la fața locului. De menționat și faptul că 30% din prețul biletului este donat de Orange pentru reconstrucția și restaurarea Notre-Dame.

Pe lângă suferința colectivă pro­vocată de distrugerea Catedralei Notre-Dame, pierderile financiare sunt conside­rabile pentru turismul francez și bugetul Parisului: statisticile vorbesc de aproximativ 30.000 de vizitatori pe zi și undeva în jur de 13 milioane de turiști pe an (până la incendiu), Notre-Dame depășind la acest capitol alte obiective simbol, precum Tour Eiffel sau Muzeul Luvru. 

#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt GroupamaOrange și Air France.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: