Emoțiile negative ale românilor, în creștere în pandemie
Reading Time: 2 minuteSatisfacția față de aspectele de bază ale vieții sunt în scădere la români, în timp ce nivelul furiei și al fricii sunt în creștere, după cum arată un studiu realizat de Reveal Markerting Research
În luna noiembrie, a crescut ușor teritoriul furiei și al fricii, de la 59% în octombrie la 62%. Emoțiile românilor sunt astăzi mai degrabă negative decât pozitive, atât în mediul urban cât și în mediul rural, cu teritoriul furiei si al fricii (62%) pe primul loc, urmat de oboseală și dezamagire (24% în urban și 27% în rural).
În mediul rural furia și panica au scăzut constant din luna august până acum (de la 73% la 62%), fiind înlocuite de oboseală și dezamăgire, un proces firesc ce arată o scădere a energiei oamenilor. Frica și furia sunt fațetă energică e emoțiilor negative, iar oboseala/ dezamăgirea sunt emoții tipice oamenilor lipsiți de energie.
În mediul rural, cea mai resimțită emoție este în continuare îngrijorarea, însă este resimțită mă ales de către maturii fără partener (25%). În luna octombrie, aceasta era resimțită mai degrabă de către familiile moderne din mediul rural (26%).
O altă concluzie a studiului Reveal Marketing Research arată că segmentele cele mai furioase din mediul rural sunt milenialii și maturii singuri (75%), iar în mediul urban familiile modern și cele tradiționale (65%).
După creșterea substanțială a satisfacției față de venituri și carieră între lunile august și octombrie, în noiembrie aceasta scade. Mai mult, cresc ușor emoțiile negative – în mediul urban cresc furia și panica, iar in mediul rural, oboseala/dezamagirea sunt constante, dar ceva mai mari decat în mediul urban.
Acest lucru înseamnă că oamenii din mediul urban au încă suficientă energie să fie furioși, spre deosebire de cei din mediul rural. Asta înseamnă că familiile moderne și tradiționale, cele mai furioase segmente din mediul urban, au nevoie să le fie canalizată energie, chiar ea și negativă, au nevoie de oportunități de implicare pentru a schimba ceva în jurul lor.
Schimbare bruscă în priorități
Scade orientarea către schimbare și crește cea către stabilitate și tradiție (în mediul urban). În mediul rural, trendul este opus.
Mediul urban se apropie ca priorități de cel rural, cu o importanță crescută acordată stabilității (de la 26% la 32%) și o scădere a orientării către schimbare (de la 34% la 27%), teritoriul opus.
Mediul rural este mai degrabă constant în orientarea către stabilitate și grijă față de luna octombrie (38%), cu o ușoară scădere a teritoriului depășirii obstacolelor, de la 26% la 21%.
În luna octombrie, segmentul milenialilor înregistrează cel mai înalt scor (45%) pentru orientarea către schimbare, cu o scădere de 4% față de luna octombrie, în mediul urban. Milenialii din mediul rural erau în octombrie opuși celor din mediul urban (58% aleg stabilitatea), lucru ce arată faptul că depind ca priorități de mediul în care trăiesc, mai mult decât celelalte segmente. În luna noiembrie, orientarea lor către stabilitate scade la 32%.
Foto: © Anton Skavronskiy | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz