Emisii de carbon neutre pentru Saint-Gobain până în anul 2050
Reading Time: 3 minuteSaint-Gobain și-a stabilit strategia pentru a atinge obiectivul de zero emisii de carbon până în anul 2050. Planul cuprinde noile angajamente ale grupului pentru anul 2030 în ceea ce privește reducerea nu numai a emisiilor directe și indirecte de dioxid de carbon, dar și a emisiilor întregului lanț valoric.
Aceste noi obiective pentru anul 2030 au fost validate de către Science-Based Targets (SBT), care le consideră conforme cu angajamentul Grupului pentru anul 2050 de a ajunge la zero emisii de carbon. Pentru a-și atinge obiectivele, Saint-Gobain va aloca un capital de cheltuieli și un buget pentru cercetare și dezvoltare de aproximativ 100 milioane euro pe an, până în 2030. Această abordare va sta la baza deciziilor pe care Grupul le va lua pentru atingerea neutralității emisiilor de carbon până în 2050.
Reacția Saint-Gobain la schimbările climatice
Pe 23 septembrie 2019, la New York, Saint-Gobain a semnat pactul global „Business ambition for 1.5°C”, implementat de Organizația Națiunilor Unite. Astfel, compania s-a angajat să atingă un nivel net al emisiilor de dioxid de carbon egal cu zero, cel târziu până în anul 2050. În consecință, grupul Saint-Gobain își va reduce la maximum emisiile de carbon până în 2050 și va implementa măsuri pentru a absorbi orice emisii reziduale.
Saint-Gobain își dezvăluie noile ambiții și principalele axe ale planului pentru atingerea neutralității carbonului până în anul 2050, iar acestea constau în mai multe etape: obiectivele pentru 2025 confirmate de Grup reprezintă prima etapă, la care se adaugă noi obiective pentru 2030.
Noi obiective pentru 2030
- Reducerea emisiilor directe și indirecte de CO2 (domeniul de aplicare 1 și 2) la 9 milioane de tone, adică de 33% în termeni absoluți, comparativ cu 2017;
- Reducerea de 16% în termeni absoluți a emisiilor de CO2 (domeniul de aplicare 3), pentru toate categoriile relevante pentru Saint-Gobain, comparativ cu 2017.
Etapele de acțiune
Pentru a-și atinge obiectivele, grupul va implementa patru etape esențiale:
- Optimizarea și reducerea consumului de energie
- Inovarea în procese, atât pentru design industrial, precum și de produs
- Tranziția către energie verde, fără emisii de carbon
- Mobilizarea furnizorilor și noi inițiative în domeniul transporturilor
Obiectivele de responsabilitate socială corporativă dobândesc acum o pondere mai mare printre criteriile de stimulare a managementului pe termen lung: ponderea acestora a crescut de la 15% la 20%, obiectivele privind CO2 crescând de la 5% la 10%.
În plus, sunt utilizate două prețuri interne pentru carbon: 30 de euro pe tonă pentru investiții industriale și 100 de euro pe tonă pentru investiții în cercetare și dezvoltare în tehnologie de vârf.
În cele din urmă, pentru a-și atinge obiectivele, Grupul va aloca un buget de aproximativ 100 milioane de euro pe an până în 2030 pentru cheltuielile de capital și investițiile în cercetare și dezvoltare.
Planul privind emisiile de CO2 este încorporat în strategia de mediu. În comparație cu obiectivele pentru 2025, noile deziderate reflectă o accelerare și o extindere a sferei de acțiune a Grupului. Acestea fac parte dintr-o serie de noi angajamente pentru 2030 în alte domenii cheie ale strategiei de mediu:
- Resurse naturale și economie circulară: reducerea cu 80% a deșeurilor de producție nerecuperabile; creșterea cu 30% a materiilor prime virgine evitate;
- Apă: reducerea cu 50% a captării industriale a apei, deversare zero în zonele afectate de secetă;
- Ambalaje: ambalaje 100% reciclabile, care au în compoziție peste 30% materiale reciclate sau provenite din surse ecologice;
- Portofoliu de produse: declarații de mediu verificate de terți, pe baza analizei ciclului de viață pentru toate gamele de produse.
„Astfel, într-o industrie responsabilă de aproximativ 40% din emisiile globale de CO2, dezvoltăm și comercializăm soluții sustenabile, cu amprentă de carbon scăzută, contribuind direct la îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor și oferind o soluție validă pentru înlocuirea materialelor de construcții tradiționale. În calitatea noastră de lideri în domeniul habitatului și al materialelor de construcții, alături de echipele din întreaga lume, suntem hotărâți să atingem toate obiectivele intermediare și finale, iar acest lucru se resimte în mod esenţial în agenda noastră de activități și investiții pe termen mediu și lung, de la programele de cercetare la dezvoltarea propriu-zisă a materialelor și soluțiilor, până la implementarea economiei circulare la nivel local și global”, a spus Ovidiu Păscuţiu, CEO Saint-Gobain România.
Perspectivele pe termen mediu și lung ale grupului Saint-Gobain sunt solide datorită alegerilor strategice și organizaționale de succes: sustenabilitate – produse și soluții concepute pentru a spori confortul, starea de bine și calitatea vieții, precum și performanțe îmbunătățite pentru consumatori, protejând în același timp mediul înconjurător. Această strategie este în perfectă armonie cu scopul grupului: “Making the World a Better Home”.
Cu vânzări de 42,6 miliarde de euro în 2019, Saint-Gobain operează în 70 de ţări şi cumulează peste 170.000 de angajaţi. În România, Saint-Gobain furnizează produse și soluții din gamele Abrasives, Building Glass, Pietta Glass Working, Sekurit, ISOVER, PAM, Rigips şi Weber, cu aproximativ 1800 de angajaţi și operează 21 de linii de producţie în 12 situri industriale situate în Brăneşti, Călăraşi, Ploieşti, Satu-Mare, Turda, Suceava şi Vălenii de Munte.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz