Interviuri Management

Emilia Stroe, HR Director Sphera Franchise Group: Forța echipei KFC

26 apr. 2022 3 min

Emilia Stroe, HR Director Sphera Franchise Group: Forța echipei KFC

Reading Time: 3 minute

Un business solid se construiește de către o echipă puternică. De echipa KFC se ocupă departamentul condus de Emilia Stroe, Human Resources Director la Sphera Franchise Group, de la care am aflat cum aduci în companie oameni care să pună umărul la creșterea acesteia și, mai ales, cum te asiguri că cei mai buni rămân în familia KFC.

Cum a evoluat echipa KFC în România?

Evoluția echipei KFC a urmat parcursul firesc de dezvoltare al businessului. Am avut în vedere progresul competențelor specifice și ale celor manageriale în toți acești ani, astfel încât fiecare angajat să aibă posibilitatea de a parcurge călătoria profesională de la crew member în restaurant către director operațional.

Înțelegem că dezvolta­rea oamenilor pornește din alegerea lor de a progresa și suntem pregătiți să oferim contextul de dezvoltare potrivit, precum și oportunitățile care susțin evoluția profesională a angajaților.

Ca orice echipă, am trecut prin etapele de dezvoltare specifice învățând și experimentând, iar acest lucru ne-a făcut să fim mai puternici împreună. Avem un grup de angajați loiali cu peste două decenii vechime în companie, alături de care sărbatorim în aprilie 25 ani și cărora le mulțumim că și-au dedicat energia, eforturile și emoțiile pentru a oferi produse și servicii de excepție clienților noștri.

Suntem onorați și mândri că avem astfel de colegi, care sunt exemplu și inspirație pentru ceilalți. Am început cu 50 de angajați în 1997, iar în prezent avem peste 3.500 de colegi la nivel național.

Cum pregătiți oamenii după angajare și ce oportunități de dezvoltare oferă KFC în România?

Retenția este noua recrutare și astfel punem accent pe programe de engagement pentru angajați. În primul rând, programul flexibil de lucru pe care îl construim împreună cu echipa din restaurante, precum și oportunitatea de a avansa în carieră, de a experimenta roluri de coordo­nare sau de specialist, reprezintă un factor motivant pentru angajați. Unii dintre ei au început să lucreze pentru KFC sub forma unui job de vară și, mai apoi, au ocupat funcții de coordonatori, ma­nageri sau chiar de director general.

Cum îndemnul „Have fun/distrează-te” este unul dintre cei trei piloni ai Promisiunii către Angajați, alături de „Fii tu în versiunea ta cea mai bună” și „Diferențiază-te”, organizăm diverse evenimente cu angajații, concursuri interne și promovăm hobby-urile.

În 2019, am inaugurat Centrul de Pregătire și Excelență al Grupului, situat în zona Piața Universității din București. Aici este locul unde angajații noi sunt primiți de o echipă dedicată, care le oferă informații detaliate despre cerințele postului. Tot aici desfășurăm și programe de dezvoltare profesională și personală, precum „Leading with Heart”, care are un impact pozitiv asupra comportamentelor, „Fix Mindset vs Growth Mindset”, un program adresat ­managerilor, care are un impact pozitiv asupra schimbării mentalității și „E-learn@SPHERA”, o platformă online de învățare care pune la dispoziția tuturor angajaților peste 600 de cursuri pe subiecte diverse de la dezvoltarea personală la cea profesională.

Avem mai multe tipuri de poziții în cadrul KFC, iar pentru unele nu solicităm experiență anterioară în posturi similare, întrucât există programe de training operațional la nivel intern, care oferă toate detaliile necesare pentru formare și perfecționare. Pentru noi sunt importante atitudinea candidaților, dorința de învățare și acumulare de competențe noi, adaptarea în echipă, disciplina în muncă și dorința de a progresa profesional în rolurile specifice. Totodată, etica muncii devine din ce în ce mai importantă într-o piață dinamică.

Cine este cel mai longeviv angajat, unde și de când lucrează la KFC?

Ne mândrim cu o colegă care s-a alăturat echipei KFC în 1997, în funcția de Casier, care, în acest moment, este Area Manager KFC, gestionând activitatea mai multor restaurante. Îi suntem recunoscători fiindcă, alături de ceilalți colegi „longevivi”, a contribuit la construirea businessului KFC, an de an.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 362 (18 aprilie – 16 mai 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: