Interviuri

Emanuel Poștoacă, Nordis Group: Un realist în real estate

30 iun. 2021 5 min

Emanuel Poștoacă, Nordis Group: Un realist în real estate

Reading Time: 5 minute

A intrat în domeniul real estate fără niciun fel de cunoștințe sau experiență și, în numai doi ani, a reușit să ajungă numărul unu în materie de vânzări. De atunci a reușit să își mențină poziția în top. Pentru 2021, Emanuel Poștoacă, fondatorul Nordis Group, estimează vânzări de peste 100 de milioane de euro.

Când și cum a luat naștere ideea din spatele Nordis Group și cum ați pătruns în lumea antreprenoriatului din domeniul real estate?

Majoritatea poveștilor de succes pe care le auzim în ultima vreme au o tentă poetică, sunt piperate cu un element spectaculos și eșecuri majore care într-un final au generat rezultate. Istoria Nordis și povestea mea în industria de real estate sunt cu totul diferite. Cu multe lecții și încercări. În 2003, am pășit în domeniu real estate fără niciun fel de cunoștințe sau experiență și numai în doi ani am reușit să ajung numărul unu în materie de vânzări. Am avut mereu încredere că pot face lucrurile să se întâmple nu doar mai bine, cât și mai repede. Sunt de părere că tot ce ni se întâmplă în viață este fie din cauza noastră, fie datorită nouă. Câțiva ani mai târziu, în 2008, am trecut de la statutul de angajat la cel de antreprenor, moment în care nu am simțit că fac un pas radical. Provocările și lecțiile au venit, însă, pe parcurs. Am excelat de-a lungul carierei în tot ceea ce am făcut în vânzări și consultanță imobiliară.

În felul acesta a luat naștere Nordis Group, care este o extensie naturală a activității mele anterioare. Începând cu 2011, am dezvoltat câteva proiecte rezidențiale speciale în zona de nord a Capitalei. 2018 a fost un an definitoriu pentru grup, odată cu asocierea cu Vladimir Ciorbă, actual partener și vicepreședinte Nordis Group. Împreună am identificat o nevoie pe care alți dezvoltatori de pe piață nu o acopereau la acest nivel – apartamentele de vacanță – fiind prima companie din industrie care dezvoltă acest segment de business la această amploare. De asemenea, am decis să ne concentrăm exclusiv pe dezvoltarea proiectelor hoteliere și rezidențiale de 5 stele în România. În prezent, Nordis Group numără în portofoliu șapte companii care oferă servicii premium în domenii variate – de la dezvoltare imobiliară, arhitectură și construcții, până la consultanță imobiliară, turism, divizie hotelieră și property management.

Din punctul de vedere al busines­sului, cum a fost ultimul an pentru Nordis Group?

Contrar contextului pieței la nivel global, pot spune că pentru Nordis Group ultimul an a fost unul abundent în provocări, oportunități, lecții și succese. Pe plan mondial s-au produs fost multe schimbări din cauza pandemiei, am experimentat întârzieri din partea furnizorilor internaționali, însă am avut o abordare managerială de tip ­agile, am observat repede ce schimbări trebuie implementate, am inovat și ­ne-am repliat rapid. Din punctul de vedere al clienților, am observat că necesitățile oamenilor s-au schimbat, tot mai mulți și-au dorit locuințe cu terase spațioase, cât mai mult timp petrecut în natură. Cererea pentru apartamente a crescut considerabil, astfel că, pe timpul verii, am înregistrat vânzări record comparativ cu aceeași perioadă a anilor precedenți.

Care sunt planurile pe care le aveți pentru Nordis Group în perioada următoare?

Viziunea Nordis Group este proiectată exclusiv pe termen lung. În vocabularul Nordis, pe termen scurt vorbim doar despre target-uri sau termene limită pe care trebuie să le atingem pentru a realiza proiectele propuse. În 2019, am anunțat cele mai ambițioase dezvoltări de ansambluri rezidențiale și hoteliere de lux din România. Până în momentul de față avem 98.000 metri pătrați ridicați în mai puțin de doi ani în proiectul Nordis Mamaia, un ansamblu cu 712 de camere și apartamente de hotel și 581 de apartamente rezidențiale. Până la acest moment, în anul 2021 am înregistrat vânzări de 21 milioane de euro, ceea ce reprezintă aproximativ 50% din valoarea totală înregistrată în 2020. Mai mult decât atât, performanța din primele luni ale acestui an este cu 300% mai mare decât în perioada similară din anul precedent. Până la finalul lui 2021, ne propunem să vindem peste 1.400 de unități și estimăm o valoare totală a vânzărilor de peste ­
100 milioane euro.

Anul acesta ați triplat echipa de vânzări și ați făcut o serie de noi numiri pe poziții de management în cadrul companiei. De ce era nevoie de aceste măsuri?

Expansiunea semnificativă din ultima perioadă implică automat investiții majore în infrastructura grupului. Am ajuns la peste 500 de angajați în ­ultimii doi ani, iar acesta este unul ­dintre ­motivele pentru care ne-am mutat într-un sediu nou, mult mai încăpător și exclusivist, pe aleea Alexandru nr. 21. Anul acesta am anunțat numiri strategice în diverse poziții de management în cadrul Nordis Group, de exemplu Răzvan Botezatu, în funcția de ­Operations Manager. Răzvan a lucrat în trecut pentru companii precum ­Microsoft, Coca-Cola Hellenic România și Xerox. Meda Annemarie Vasiliu, noul General Manager al Nordis Mamaia Hotel, are o experiență de peste 20 de ani în industria ospitalității, lucrând cu lanțuri hoteliere internaționale precum JW Marriott Hotel, The Ritz-Carlton. De asemenea, cred cu tărie că secretul succesului companiei constă în oameni. Am ajuns la o anumită performanță în piață și ne bazăm ritmul accelerat de dezvoltare pe întreaga echipă Nordis. Am hotărât să lucrăm cu cei mai buni dintre cei mai buni, oameni talentați care aduc un bagaj de cunoștințe și realizări impresionante atât în țară, cât și pe piață internațională.

În aprilie, Nordis Group a achiziționat un teren de peste 20.000 mp în Mamaia. Care sunt planurile pe care le aveți cu acest spațiu?

Intenționăm să extindem proiectul Nordis Mamaia. În prezent, acesta include 712 camere de hotel și 581 apartamente rezidențiale și cel mai mare spa de pe litoralul românesc. După lansarea hotelului Nordis Mamaia vom începe construcția unui nou ansamblu în continuarea celui existent, care va include peste 1.400 de noi apartamente premium şi peste 10.000 metri pătraţi de spaţii comerciale.

La cât se ridică bugetul de investiții al Nordis Group pentru acest an și în ce proiecte va fi acesta direcționat?

Am anunțat proiecte foarte ambițioase pentru 2021, în ciuda unei pandemii globale care are repercusiuni economice și a provocat întârzieri masive din partea producătorilor și a furnizorilor. Există un tipar în carieră, deoarece am mers împotriva curentului negativ din business. Am înființat o companie imobiliară în 2008, în plină criză și anunțăm proiecte îndrăznețe într-un an nefast la nivel global. Suntem extrem de mândri de realizările de până acum: construcția a 98.000 mp în Nordis Mamaia și achiziționarea acestui teren de 20.000 mp în continuarea ansamblului existent, teren pe care vom construi apartamente de vacanță și spații comerciale care vor oferi extrem de multe facilități, precum magazine premium, restaurante, cafenele, sală de evenimente, patinoar pe timp de iarnă.

La începutul acestui an Nordis Group a anunțat lansarea proiectului ­Nordis Brașov. La cât se ridică investiția în acest proiect, care sunt planurile pe care le aveți cu proiectul și când va fi gata?

Investiția în proiectul de la Brașov depășește 20 de milioane de euro. Și aici am introdus o noutate pe piața locală și intenționăm să ridicăm stan­dardele de locuire și turism din zonă la nivelul celor internaționale. Ansamblul beneficiază de o amplasare excelentă pe Drumul Poienii, lângă rezervația naturală Warthe, la doar cinci minute de mers cu mașina de Piața Sfatului și la 10 minute de Poiana Brașov. Pe lângă 158 de camere de hotel și 43 de apartamente rezidențiale, ansamblul oferă o priveliște spectaculoasă spre oraș și relaxare deplină datorită spa-ului de 900 de metri pătrați și piscinei infi­nity cu vedere panoramică. Viziunea Nordis este una de lungă durată, care include proiecte nu doar ambițioase din punct de vedere architectural, cu servicii și oportunități premium, inovatoare din punct de vedere financiar. Nordis Group este singurul dezvoltator din România care a introdus conceptul de a investi într-o camer` de hotel, astfel încât clienții au posibilitatea să investească într-o cameră sau un apartament de hotel care le garantează un randament de 7% pe an, printr-o chirie lunară stabilită contractual. 

Array
One Comment
  1. Emil
    Sincer, am fost extrem de entuziast după citirea acestui articol - interviu! Dar citind apoi in presa online istoricul activităților desfășurate de-a lungul timpului ale unuia dintre asociați, acum nu mi se mai pare atât de uimitor succesul companiei menționate in articol! Este o banala afacere rod a variatelor încrengături ce duc către lumi paralele cu economia reala...! Absolut nici o relevanta nu mai are spiritul antreprenorial al celor implicați, imaginația și alte caracteristici specifice unui antreprenor care chiar pleacă la drum bazându-se pe propriile forte, intelectuale și materiale! Păcat!

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: