Evonomix, companie românească specializată în strategie de marketing digital, eCommerce și creare de produse și servicii interactive, a avut mult de lucru în ultimul an, atât în România, cât și pe piețele internaționale.
Am aflat de la Elif Hagi-Calil, CEO Evonomix, cum a reușit businessul să crească de două ori mai repede decât industria și să-și extindă echipa în 7 orașe.
Acum un an ne pregăteam de o recesiune lungă. La începutul crizei dominau vocile care avertizau asupra riscurilor unei recesiuni economice de lungă durată. Dar ceea ce s-a întâmplat a fost o revenire în V. Am ajuns deja la PIB-ul de dinainte de criză și dinamica este spre creștere.
Pare inedit, dar nu este. The Economist are un articol care trece în revistă crize similare începând cu pandemia de holeră din 1803. Toate au fost urmate de perioade de refacere și avânt economic.
Toate aceste prognoze și-au pus amprenta asupra marketingului digital. Era un trend solid de creștere pentru digital marketing și înainte de pandemie, dar totul s-a accelerat în pandemie și am văzut cum au loc schimbări pe care le așteptam în anii următori. Totul se întâmplă foarte repede și marketingul digital va fi modelat de modificările în obiceiurile de consum, de progresele tehnologice și de competențele digitale ale noilor generații care migrează spre stiluri de viață globale.
Creșterea importanței conținutului video, formate noi de engagement, creșterea puterii micro-comunităților și a creatorilor de conținut, aspectele legate de privacy și de datele consumatorilor și utilizările lor, serviciile bazate pe voce sau gesturi, automatizare și AI sunt câteva din conceptele cheie din acest moment. Și toate aceste concepte trebuie integrate pentru a oferi consumatorului o experiență relevantă, oriunde interacționezi cu el, sub orice formă.
Aș zice că cea mai mare schimbare este o accelerare fără precedent a digitalizării și a adoptării acestor concepte. Orice barieră veche a dispărut instant.
Urmează un boom economic, iar doar cei care au curaj să adopte această digitalizare accelerată vor putea beneficia pe deplin de oportunitate.
Criza indusă de pandemie a fost neașteptată pentru noi, ca pentru toți ceilalți. Tranziția la lucrul online a fost mai ușoară pentru noi, pentru că suntem obișnuiți să comunicăm online și aveam infrastructura informatică necesară lucrului la distanță.
Am avut îngrijorări legate de cultura companiei, de separarea fizică și transformările pe care le-ar putea aduce. Pe măsură ce ne-a trecut șocul inițial, ne-am uitat în jur și am văzut transformări formidabile și multe oportunități. Așa am trecut de la defensivă la ofensivă. Am făcut planuri noi. Ne-am dezvoltat. În loc să blocăm angajările, am trecut la recrutare. Pentru că tot lucram de acasă, am înțeles că nu mai suntem limitați la Constanța, unde avem sediul central. Am trecut la angajarea oamenilor talentați oriunde i-am găsit. Acum avem angajați în 7 orașe diferite. Numărul angajaților a crescut cu 22% anul trecut.
Am citit de curand un articol în care se afirmă că cifra de afaceri a primelor 71% de agenții de marketing digital a crescut în 2020 față de 2019 cu 9,2%. La noi cifra de afaceri a crescut cu 20,25% și profitul cu 52,53%. Am bătut piața: am crescut de două ori mai repede decât industria noastră.
Pentru 2021 previziunile sunt și mai optimiste: ne așteptăm la o creștere cu 65% a cifrei de afaceri și un profit cu 50% mai mare comparativ cu rezultatele excelente din 2020.
Ne concentrăm pe trei mari direcții care demonstrează un apetit mare de creștere și unde ne putem manifesta gustul pentru inovație disruptivă.
În primul rând e-commerce, domeniu tradițional pentru noi, care cunoaște o creștere accelerată de pandemie și de refacerea economică post pandemie.
Ne bucurăm și de o cerere robustă pentru produsele noastre digitale, pentru aplicațiile mobile pentru clienții străini din fintech.
În al treilea, dar nu în ultimul rând, investim în capabilitățile de livrare ale serviciilor de digital marketing. Nu în ultimul rând pentru că e-commerce și aplicațiile mobile sunt acompaniate la client de campanii de marketing digital.
Clienții se așteaptă de la noi să înlocuim procesele de marketing care nu mai dau rezultate cu unele noi. Se așteaptă la modalități noi de exprimare a brandului și mesajului lor. Se așteaptă să le dăm acces la piețe noi, la segmente de consumatori cu care nu discută acum. Se așteaptă să facă pasul cu aplicațiile noastre la self-service, care este o integrare a clientului în lanțul de producere a valorii pentru firma. Pe scurt, clienții au așteptări revoluționare de la noi și asta pune o presiune mare pe noi. O presiune bună, dar una foarte intensă pentru inovare și rezultate.
Suntem in America de Nord, America de Sud și Europa. Ținta noastră principală este Europa. America de Sud este o țintă secundară, datorită oportunităților din acea piață, dar trebuie să înțelegeți că în modelul nostru de afaceri geografia nu mai este un obstacol. Putem livra către oricine, de oriunde, oricând.
Anul acesta vom continua să investim în perfecționarea capacității noastre de a lucra remote. Mă refer la investiții în infrastructură, în securitate, în conformare și în guvernanță. Ne inventăm și reinventăm pe măsură ce avansăm în planurile noastre.
Suntem într-un proces de creștere a echipei. Recrutăm activ în România și în străinătate. Echipa noastră lucrează deja din 7 orașe și este doar începutul.
Investim în programe de formare universitară pentru a ne asigura un flux de oameni talentați, ambițioși și energici care să ne ajute să creștem brandul Evonomix de la unul național la unul global.
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…