Electric Castle: cinci zile de cinci stele
Reading Time: 4 minuteAu mai rămas câteva zile până la debutul celei de-a șaptea ediții a festivalului Electric Castle. Cu un buget de șase milioane de euro, ediția din acest an promite participanților o adevărată experiență. Pe lângă cei peste 200 de artiști care vor urca pe nouă șcene de-a lungul celor cinci zile de festival, participanții se vor mai putea bucura de o zonă de yoga, cinema și chiar de un patinoar. Cea mai mare noutate de anul acesta însă este New Media Castle: un nou mod de a prezenta arta, cu ajutorul tehnologiei, prin creative coding, instalații digitale sau instalații artistice interactive.
Andi Vanca, Head of Communications, Electric Castle ne-a dezvăluit toate surprizele pe care le-au pregătit organizatorii festivalului, care va avea loc în intervalul 17 – 21 iulie la Bánffy Castle din Bonțida, un sat de lângă Cluj.
La ce să se aștepte participanții la ediția din acest an a Electric Castle?
La o experiență. Cei care au mai fost vor regăsi tot ceea ce i-a încântat și i-a făcut să revină, cei care n-au mai fost vor vedea ce au pierdut până acum. Avem artiști celebri, trupe care abia așteaptă să fie descoperite, cinema, patinoar, EC Talks sau chiar o zonă de yoga. Cea mai mare noutate de anul acesta este New Media Castle. Concret, New Media este considerat un nou mod de a prezenta arta. Dacă în trecut oamenii desenau pe pânze, acum sunt folosite tehnologii actuale precum creative coding, instalații digitale și instalații artistice interactive. Avem 8 dintre cei mai importanți artiști de New Media din lume, care vor construi niste lucrări adaptate castelului Banffy. Festivalul durează cinci zile și, pe lângă cele 9 scene și peste 200 de artiști, există multe alte activități pentru cei care nu vor părăsi deloc zona. De fapt, asta ne-am și dorit pe undeva, să oferim oamenilor șansa de a petrece o vacanță de cinci zile la un castel din Transilvania.
Care sunt planurile pe care le aveți cu festivalul în viitor? De ce?
Vrem să păstrăm atmosfera lui și să îmbunătățim cât mai mult experiența oamenilor de acolo. E important ca, pe lângă artiști celebri, să descoperi la Electric Castle și trupe aflate la început de drum, dar foarte tari. În plus, ne dorim să fie un loc în care integrăm și arta, mai ales în formele ei neconvenționale.
În vara aceasta va avea loc cea de-a șaptea ediție a EC. Care este viziunea voastră pentru următorii șapte ani?
Trecem de ediția asta și ne gândim după mai departe. Lăsând gluma la o parte, o parte esențială din strategia noastră pe termen lung constă în dezvoltarea experienței overall a omului de acolo (camping, accese, activități din timpul zilei), dezvoltarea zonei de New Media și să continuăm implicarea noastră în comunitatea locală.
Electric Castle atrage și un număr mare de turiști străini. Ne puteți spune câteva cuvinte despre strategia voastră de promovare în afara României și de creștere a numărului de turiști străini? Ne puteți face un portret-robot al turistului străin la EC?
8% dintre participanți vin din Marea Britanie, Ungaria, Franța și Germania și au, în medie, 25 de ani. Multi dintre cei care ajung la Electric Castle pentru prima oară sunt fascinați de ce găsesc aici și revin. La a doua ediție, de exemplu, am cunoscut doi englezi care s-au îndrăgostit de și la Electric Castle și au revenit în fiecare an. Ba mai mult, au devenit ambasadori ai festivalului și anul acesta vin cu un grup de aproape 50 de prieteni. Lucrăm și cu multe agenții prin care încercăm să prezentăm povestea Electric Castle, pentru că față de alte festivaluri din Europa, el are o mulțime de avantaje. În primul rând locația, apoi accesibilitatea (sunt multe zboruri, iar prețurile de la EC sunt mult mai ok pentru un străin decât dacă ar merge în alte țări, cu o producție care de multe ori la EC este superioară) și apoi faptul că Electric Castle este unul dintre puținele festivaluri din Europa la care muzica funcționează 24/7.
La edițiile trecute ați adăugat și componente sociale. Ne puteți spune câteva cuvinte despre acestea? Ce ați ales pentru anul acesta?
Credem că putem da un exemplu și ne străduim să lăsăm ceva în urma noastră. Și anul acesta ne concentrăm să reducem cât mai mult cantitatea de plastic folosită în festival. Vendorii nu vor avea nimic împachetat în plastic, nu vom avea nici pahare, nici paie de plastic. De asemenea, vom recicla selectiv tot gunoiul produs în cele cinci zile. Pe langa programul nostru ECO și ambiția de a reduce cât mai mult amprenta noastră de carbon, anul acesta ne concentrăm foarte mult și pe accesibilizarea festivalului pentru persoane cu probleme de auz. Concret, la punctele de informare, baruri și intrări vom avea interpreți. De asemenea, toate concertele de la Main Stage vor fi „traduse” de Amber Galloway, care este una dintre cele mai cunoscute interprete din lume.
Ne puteți spune câteva cuvinte despre ce prespune munca din spatele organizării unui festival de amploarea Electric Castle? De ce dificultăți vă loviți cel mai frecvent?
Am putea scrie un roman după care s-ar putea face un film! E multă, multă muncă, detalii logistice, multe negocieri cu staff-ul artiștilor. Ne lovim și noi, ca toți locuitorii acestei țări, de lipsa infrastructurii, care de multe ori devine un argument contra, inclusiv în negocierile cu artiștii.
Ați reușit să faceți din Electric Castle un love brand, într-un timp scurt. Care este „secretul” vostru și ce ar trebui să învețe, din exemplul vostru, o companie care își dorește să ajungă la statutul de love brand?
Nu cred că este vreun secret, ci dorința de a face lucruri în primul rând pentru comunitatea din jurul brandului și a încerca să le oferi o experiență cât mai frumoasă la festival.
Care este bugetul pe care l-ați alocat pentru organizarea ediției din acest an a EC și cum a crescut față de edițiile precedente?
Pentru ediția din 2019 avem un buget de 6 milioane de euro, o parte fiind susținut din vânzarea de bilete și o parte din sponsorizari.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz