Antreprenori

Efectul Black Friday: „Până la finalul zilei, epuizasem 10% din stocul pentru un an întreg”

Reading Time: 3 minute

La primul eMAG Black Friday la care au participat, în 2018, Daniel Blaga și echipa Zoopie credeau că sunt gata pentru orice. Compania oferă sub brandul propriu gadgeturi produse sub un control strict al calității în Asia.

„În septembrie, intram oficial în România prin eMAG Marketplace, cu două modele de sonerii wireless. Comandasem vreo 500 de unități și credeam că ne vor ajunge un an. În octombrie, cei de la eMAG ne recomandau participarea la Black Friday. Am pus ofertele în platformă, fără așteptări mari”, își amintește Daniel Blaga.

După ce în dimineața acelei zile de vineri și-a plasat comenzile personale de Black Friday, Daniel s-a logat în platforma de seller eMAG și a văzut, surprins, că fuseseră deja plasate zece comenzi, echivalentul a câteva zile normale. „Nu ne venea să credem că există atâta interes. Apoi, tot primeam comenzi. Până la finalul zilei, epuizasem 10% din stocul pentru un an întreg. A fost unul dintre momentele când am văzut potențialul e-commerce în România„, povestește reprezentantul Zoopie.

Black Friday dă startul sezonului de shopping

Pentru Zoopie, Black Friday reprezintă startul sezonului de shopping, care se termină în Ajunul Crăciunului. Este perioada în care vânzările sunt de două ori mai mari decât de obicei. „Începem pregătirile cu șase luni înainte, în vară. Avem nevoie de timp pentru a realiza producția în cantitățile propuse, care durează două luni. La asta se adaugă timpii de tranzit, foarte îngreunați de conflictul din Orientul Mijlociu, care a determinat ca vapoarele din Asia să ocolească Africa„, arată Daniel Blaga.

Anul trecut, de Black Friday, Zoopie a înregistrat vânzări cât într-o săptămână, fiind clar cea mai bună perioadă din an, urmată de perioada dinaintea Crăciunului.

Avantajele Fulfilment by eMAG

La primele ediții Black Friday la care a participat Zoopie, ziua de vineri era una foarte agitată, pentru că se pregăteau comenzile pentru livrare. Volumul de muncă era foarte mare și, pentru a face față, împachetau produsele în avans, urmând ca în vinerea propriu-zisă să facă doar AWB-urile pe baza comenzilor. „Dar de doi-trei ani, am aderat la Fulfilment by eMAG, și lucrurile s-au simplificat mult pentru noi. Ei se ocupă de toate, nouă ne mai rămâne de făcut doar să ne asigurăm că totul se desfășoară conform planului„, spune Daniel Blaga.

“Numărul antreprenorilor care intră în programul nostru Fulfilment by eMAG (FBE) crește constant, datorită faptului că preia de pe umerii partenerilor o serie de procese care altfel presupun un efort mare logistic și financiar. Numărul sellerilor români din FBE a crescut în 2024 cu 50% și ei au livrat de două ori mai multe comenzi a doua zi față de ceilalți selleri români din platformă. Prezența în FBE le-a adus astfel vânzări de 1,8 ori mai mari față de cele înregistrate de ceilalți selleri de pe platformă, care nu sunt în program. eMAG gestionează în numele lor toate procesele logistice și relația cu clienții, ei fiind responsabili doar de livrarea stocurilor în depozitele eMAG și de strategia de vânzare pentru gamele lor de produse. FBE este un serviciu foarte apreciat fiindcă sellerii beneficiază de investițiile constante pe care eMAG le face în tehnologie și în infrastructura logistică, ceea ce le permite să livreze mai rapid. Un astfel de exemplu îl reprezintă investiția noastră recentă de la hub-ul logistic de la Joița într-o nouă mașină de coletare automată având o capacitate de coletare de 750 de colete pe oră, comparativ cu 70 de colete cât permitea coletarea manuală.”

Stejara Pircan, Senior VP eMAG

Daniel mai spune că, prin colaborarea cu eMAG, brandul se bucură de foarte multă vizibilitate, prin asocierea cu cel mai important nume din comerțul electronic românesc. „eMAG este în mintea oricărui român când se gândește la o achiziție online. Beneficiem de traficul de pe site, dar și de un brand cu reputație de încredere. Prin asociere, încrederea se transferă și către brandul nostru. Noi trebuie să menținem această încredere„, precizează reprezentantul Zoopie. Compania realizează peste 95% din vânzări prin eMAG, iar pe site-ul propriu comercializează mai mult produse resigilate. Pentru 2025, Daniel Blaga și echipa își propun să intre, tot prin eMAG, pe piețele din Ungaria și Bulgaria.

Gabriel Barliga

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

3 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

3 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

4 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

4 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

4 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

4 ore ago