Antreprenori Tech

Efectul Black Friday: „Anul trecut, stocul pregătit pentru produsul-vedetă s-a epuizat în 5 minute”

5 nov. 2024 3 min

Efectul Black Friday: „Anul trecut, stocul pregătit pentru produsul-vedetă s-a epuizat în 5 minute”

Reading Time: 3 minute

După câteva luni de pregătiri, care debutează în luna august, Karla Balint, fondatoarea KA&MA Trading, și echipa ei erau pregătiți anul trecut pentru ziua de Black Friday cu totul pus la punct. Compania, specializată în producția de saltele, toppere, perne și pilote cu diverse umpluturi, operează sub brandul Best Sleep și este prezentă în eMAG Marketplace din 2019.

Dar, nici nu începuse bine Black Friday, când toți au crezut că s-a produs o eroare în sistem. „Când s-a dat drumul la site, în 5 minute stocul a fost zero la best sellerul nostru, o saltea care se vinde oricum cel mai bine în Marketplace. Am crezut că este o eroare, dar nu era cazul. Vândusem tot stocul! Ne așteptam, dar tot ne-a luat prin surprindere viteza cu care s-a întâmplat”, își amintește Karla Balint.

Pregătiri intense

Pentru un seller din eMAG Marketplace, pregătirile legate de Black Friday încep din timp. Echipa KA&MA Trading începe din luna august. „Ne aprovizionăm cu materia primă, discutăm cele mai bune dealeri cu furnizorii noștri de burete, materiale textile și așa mai departe. Apoi, ne uităm și pe rapoarte, pe vânzările din anii anteriori și încercăm să facem forecast. Mereu însă avem depășiri față de estimările noastre”, spune Karla Balint.

Nu întâmplător, pentru că produsele de mobilă și casă sunt unele dintre cele mai căutate pe eMAG, iar anul trecut, de Black Friday, clienții au comandat peste 190.000 de articole din această categorie.

Stejara Pircan eMAG

“La rândul nostru, chiar dacă anul trecut ne-am pregătit cu multe luni înainte cu stocuri mari dedicate și oferte speciale pe care le-am construit alături de selleri, interesul clienților ne-a depășit așteptările iar rezultatele au fost pe măsură. Pentru selleri, Black Friday reprezintă o oportunitate unică de scalare a business-ului atât în România, cât și în Bulgaria și Ungaria, pentru că pot beneficia de o vizibilitate unică în fața a milioane de clienți care vin pregătiți, dar și curioși să descopere noi produse. Iar mulți dintre aceștia vor reveni la același comerciant de la care au comandat de Black Friday,” a completat Stejara Pircan, Senior VP eMAG România, Bulgaria și Ungaria.

Apoi, în săptămâna dinainte, toată lumea e în priză. „Echipa vine de la ora 6 dimineața la birou, pregătiți la butoane. Ne ducem și inclusiv la ambalat, lipit AWB-uri, încărcăm mașinile la curieri, lucrăm și sâmbăta de după, ca să plece cât mai repede marfa”, povestește fondatoarea KA&MA Trading. Dar adevărata presiune se simte când încep livrările, fiindcă, pe de o parte, curierii sunt foarte solicitați, iar, pe de altă parte, clienții se supără dacă nu primesc cât mai repede comanda.

Pe lângă vânzările din Marketplace, KA&MA Trading lucrează cu eMAG și ca furnizor cu livrare în depozitele acestuia. Astfel, eMAG reprezintă undeva la 60% din cifra de afaceri a companiei, restul producției mergând la export către țări precum Olanda, Germania.

Ce înseamnă Black Friday pentru antreprenori

Importanța Black Friday pentru antreprenorii prezenți pe eMAG Marketplace este covârșitoare și nu se referă doar la vânzările realizate în ziua respectivă, care sunt, desigur, extraordinare.

Așteptăm Black Friday cu nerăbdare, iar ziua în sine este foarte importantă, fiindcă ne aduce vânzări cât o lună bună întreagă. Dar există și beneficii pe termen lung, în primul rând legate de vizibilitatea brandului. Făcând parte dintr-un eveniment atât de mare, aduci mult mai repede produsele în fața clientului și mai multă vizibilitate. Dar efectul se simte apoi în vânzări și profit, fiindcă undeva la 20% sunt clienți noi care vin de Black Friday și revin și apoi cu comenzi noi„, precizează fondatoarea KA&MA Trading.

Pentru anul acesta, compania estimează o creștere de 10-15% a vânzărilor de Black Friday față de anul trecut.

Array

Articole pe aceeași temă: