Efectul Black Friday: „Am mobilizat toate departamentele și, spre seară, aproape toată lumea din firmă procesa comenzi, ca să putem face față”
Reading Time: 3 minuteO singură zi înseamnă luni de pregătire pentru mulți dintre selleri din eMAG Marketplace. Pentru Kettler România Wellness Solutions pregătirile de Black Friday au început încă din prima parte a lunii aprilie în acest an, cu noua gamă de produse și planuri pentru sezonul nou. „Este o zi foarte importantă pentru noi. Poate însemna, bine pregătită, mai bine de 20% din vânzările anului respectiv”, spune Valentin Pană de la Kettler România Wellness Solutions.
Compania a fost printre primele din domeniul echipamentelor sportive, reprezentând branduri importante în domeniu, precum Kettler, Toorx sau BH Fitness, dar având și brandul propriu TechFit. Portofoliul de produse cuprinde și echipamente home use, dar și pentru săli de sport, cabinete medicale sau pentru fotbalul profesionist.
„Echipamentele sportive sunt una dintre cele mai dinamice categorii de produse comandate de clienți, înregistrând creșteri de peste 20% în prima jumătate a acestui an, față de anul anterior. Clienții s-au obișnuit ca pe eMAG să găsească orice au nevoie, de la articole pentru sporturi de masă, precum alergare sau simple drumeții pe munte, la articole pentru sporturi mai de nișă, precum călărit sau yachting. Ei pot găsi peste 150.000 de articole sportive de la eMAG și de la sellerii din Marketplace, pe care le-am adunat într-un shop-in-shop, deschis în vara acestui an. Astfel, amatorii care iubesc sportul și activitățile în aer liber, dar și sportivii profesioniști pot găsi simplu și rapid tot ce au nevoie pentru o gamă largă de sporturi și activități sau articole destinate călătoriilor.”
Stejara Pircan, Senior VP eMAG
Un Black Friday de pomină
Prima experiență Black Friday la eMAG a fost intensă pentru Valentin și echipa lui, acum zece ani, când zona de fitness și sport nu era atât de dezvoltată pe piața locală.
„În primul an, o zi normală însemna 15-30 de comenzi. Nu știam ce ne așteaptă de Black Friday. La ora 12, deși procesaserăm comenzi non-stop, aveam 300 de comenzi neprocesate și era deja panică. Pe la ora 2-3 am zis «stop», fiindcă nu făceam față. Intrau prea multe comenzi, prea repede. Încercam să termin o pagină de comenzi eMAG, apăreau alte șase în spate„, își amintește Valentin Pană.
Au fost mobilizate și celelalte departamente și, pe la 4-5 după-amiaza, procesa comenzi și managerul de marketing și departamentul de logistică, aproape toată lumea din firmă. „Pe la 6 seara, s-a lăsat cu pizza și multă cola. Am stat până la ultimul metrou, pe atunci aveam biroul la Victoriei„, povestește reprezentantul Kettler Romania Wellness Solutions.
Acum, însă, experiența acumulată își spune cuvântul. Ziua de Black Friday începe pentru ei dimineața, la 6:30, cu toată lumea „la butoane”, chiar dacă pregătirile sunt deja făcute. „Trebuie să fim focusați și pregătiți, dacă apar probleme, ca să acționăm rapid. Încheiem ziua târziu, suntem obosiți, dar cu sentimentul puternic că totul a fost foarte bine și a ieșit frumos„, spune Valentin Pană.
Cum catalogul de produse crește de la an la an, este nevoie de tot mai mult timp și o atenție sporită, iar pentru ca Black Friday să fie „cu bucurii”, trebuie ca toate departamentele să-și facă treaba foarte bine. „Cu toții vrem să atingem și să depășim targetul„, spune Valentin. Iar ținta pentru acest an de Black Friday este o creștere de 15-20% față de anul trecut.
Avantaj în eMAG Marketplace
Pentru Kettler Romania Wellness Solutions este o oportunitate să fie în eMAG Marketplace, mai ales de Black Friday, când afluxul de clienți este uriaș. „Pe lângă vânzări și cifre, avem și oportunități imense de care vrem să profităm – promovarea de produse noi,expunerea brandului, numărul de review-uri, care ne ajută să ne facem o imagine clară asupra activității noastre. Mulți dintre clienți revin și după aceea, iar asta ne ajută pe termen lung„, subliniază Valentin Pană.
Acesta vede și avantajele de promovare oferite de eMAG Marketplace, care permite creșterea sellerilor într-un timp foarte scurt, inclusiv pe piețele externe. Compania a vândut și în Ungaria și în Bulgaria prin eMAG, cu rezultate foarte bune. „Acum poți să-ți promovezi produsele prin eMAG Ads. Poți să-ți construiești singur pachete de produse, poți să oferi cadouri, ai foarte multe tool-uri prin care poți să-ți crești businessul. Ai șanse de succes, dacă vrei să faci treabă, și nu te limitezi doar la a lista un produs. Dacă analizezi piața, vezi ce face concurența, unde te încadrezi ca preț și iei deciziile bune pentru clienți, ai customer service și service level bun, ai toate șansele să reușești”, conchide Valentin.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz