Companii CSR Interviuri Stiri

Educația schimbă vieți

4 apr. 2020 4 min

Educația schimbă vieți

Reading Time: 4 minute

Una dintre cele mai importante direcții de CSR ale Bosch este educația – prin școala duală, programele de practică în cadrul companiei, bursele, programele de masterat în parteneriat cu universitățile sau cursurile de perfecționare și dezvoltare profesională.

Mihai Boldijar, Director General Robert Bosch SRL și reprezentantul Grupului Bosch în România, și Andrei Huettner, voluntar și Coordonator de proiecte de CSR în cadrul companiei, ne-au vorbit despre cum binele făcut împreună unește o echipă.

Mihai Boldijar
Mihai Boldijar

„Credem cu tărie că nimic nu unește o echipă m ai tare decât binele făcut împreună” – Mihai Boldijar, Director General Robert Bosch SRL și reprezentantul Grupului Bosch în România

Ce reprezintă responsabilitatea socială pentru Bosch?

Este una dintre valorile centrale ale companiei, sămânța acestei valori fiind plantată chiar de fondatorul companiei, Robert Bosch. La nivel global, Fundația Bosch din Germania (Robert Bosch Stiftung) susține proiecte complexe menite să aducă plusvaloare societății. În Romania, Bosch susține diferite organizații neguvernamentale în activitățile lor dedicate sustenabilității, fiind un partener de încredere al sectorului ONG. Responsabilitatea socială este o prioritate pentru noi, atât în interiorul companiei, cât și dincolo de pereții acesteia, motiv pentru care, gândim totul în jurul sintagmei ÎMPREUNĂ. Programele noastre de responsabilitate socială poartă amprenta implicării depline.

Angajații Bosch devin voluntari și se implică în inițiative și proiecte nu doar prin donații la nivel individual, ci și prin participarea la diferite acțiuni pe care le implementăm pe teritoriul României, dăruind timp și energie oamenilor care au cu adevărat nevoie.

Cum alegeți acțiunile în care vă implicați?

Pentru noi, steaua Nordului este sloganul Bosch – “Invented for life”. Elementul cheie după care ne ghidăm atunci când creionăm sau alegem acțiunile de responsabilitate socială în care ne implicăm este sustenabilitatea, iar abordarea organizațiilor partenere are la bază pilonii de responsabilitate socială susținuți și promovați de către Grupul Bosch, comunicarea continuă și transparența.

Educația este unul dintre pilonii noștri principali, iar viziunea noastră prevede susținerea sistemului educațional și crearea unui mediu proprice care să stimuleze tinerele generații. Avem convingerea că educația are puterea de a transforma vieți – amintim aici școala duală, programele de practică în cadrul companiei, bursele pe care le oferim, programele de masterat pe care le-am gândit și implementat în parteneriat cu universitățile sau cursurile de perfecționare și dezvoltare profesională. Totodată, participăm constant la acțiuni de împădurire, de ecologizare a unor zone afectate din România sau inițiative care au în vedere curațarea apelor. Ne implicăm, de asemenea, în acțiuni care susțin un mediu de viață sănătos și sprijinim instituțiile specializate în acest domeniu și oferim ajutor persoanelor care trăiesc în medii defavorizate. Credem cu tărie că nimic nu unește o echipă mai tare decât binele făcut împreună și sperăm că acțiunile noastre contribuie la clădirea unei lumi în care toți oamenii au posibilitatea de a avea un trai decent.

Andrei Huettner
Andrei Huettner

„Un proiect bun trebuie să acopere nevoi pe termen lung, să genereze schimbări pozitive, să împingă spre evoluție și, nu în ultimul rând, să fie inspirațional” – Andrei Huettner, Voluntar și Coordonator de proiecte de CSR

În ce măsură și cum sunt implicați angajații companiei în proiectele de CSR pe care le derulați?

La Bosch, campaniile și inițiativele de responsabilitate socială au în prim-plan angajații companiei, fie că discutăm din punct de vedere al voluntariatului, despre implicarea în proiecte propuse de companie sau chiar de către colegi. Oamenii din Bosch sunt în permanență în lumina reflectoarelor. De la voluntary pentru doar câteva ore, “degustând” acțiunile de binefacere, ajung la a deveni ambasadori ai CSR-ului și chiar fundraiseri, care se implică trup și suflet pentru a soluționa aspectele financiare ale proiectului. Dacă, pentru o primă acțiune de responsabilitate socială, voluntarul intră în horă la invitația sau încurajările primate din partea colegilor, ori poate doar din sentimentul de a experimenta o atlfel de activitate, după cea de a doua acțiune apare dependența. Natural, de la sine. Vorbim despre dependența de fapte bune pe care o transmitem, cu ajutorul ambasadorilor noștri, sub umbrela Bosch, comunităților care ne sunt alături. Vorbim despre oameni și echipe care își donează teambuldingul pentru a construi și a face bine, pentru a da o mână de ajutor aproapelui aflat în suferință, pentru o societate sănătoasă clădită pe valori și principii, pentru un viitor sustenabil.

Ne puteți da câteva exemple?

Numai în ultimii trei ani am construit împreună trei case în cadrul proiectului Big Build demarat de către organizația Habitat for Humanity Romania. De asemenea, “Fii Moș Crăciunul unui copil” și târgurile cu notă de caritate sunt organizate în mod regulat în cadrul companiei noastre, voluntarii fiind responsabili de tot efortul organizatoric, logistic și material. Un alt proiect de suflet demarat de colegi, care a pornit de la ideea donării unui teambuilding, este proiectul Romos. Peste 190 de colegi din Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, alături de alți zece voluntari din toate locațiile Bosch prezente în România, au renovat două școli pe parcursul a doar două zile.

Cum evaluați reușita unei campanii de CSR?

Cred că cea mai important componentă pentru a evalua reușita unei campanii de CSR este numărul mare de zâmbete afișate pe fețele tuturor, la finalul fiecărei acțiuni. Apoi urmează sustenabilitatea. Un proiect bun trebuie să acopere nevoi pe termen lung, să genereze schimbări pozitive, să împingă spre evoluție și, nu în ultimul rând, să fie inspirațional.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 341. Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: