Antreprenori

Educația ca o joacă

Reading Time: 2 minute

După ce a dezvoltat peste 350 de ore de conținut de educație experiențială și mai mult de 600 de jucării și materiale educaționale, echipa eematico vrea să meargă cu aceste concepte pe plan internațional.

Automatonul, Caruselul sau mașinuța propulsată de elastic sunt doar câteva dintre jucăriile educaționale interactive concepute și realizate de echipa eematico în cadrul activității sale de educație experiențială pentru copii. Dar, în același timp, sunt punctul de pornire pentru un business care se dorește a avea acoperire internațională.

Echipa eematico este formată din peste 20 de oameni cu diverse background-uri – arhitecți, ingineri, designeri, sociologi, antropologi, oameni de marketing etc. Împreună, aceștia au creat în ultimii doi ani peste 350 de ore de conținut de educație experiențială pentru copii și mai mult de 600 de jucării și materiale educaționale. „Am început acum doi ani și jumătate, prin a face cursuri pentru copii bazate pe joacă, bricolaj și construcții. Căutăm ca lucrurile pe care le învață în școală să fie mai relevante pentru ei, să înțeleagă ce se întâmplă în lumea în care trăiesc, să experimenteze cât mai mult și, practic, să dăm sens lucrurilor pe care le învață”, spune Ion Neculai, cofondator și arhitect educațional la eematico.

Activitatea eematico este împărțită în două: partea de business, care ajută la dezvoltarea de cursuri, produse și materiale ce sunt vândute către școli, grădinițe și părinți, respectiv partea de ONG, prin care oferă aceleași experiențe către categorii de copii care nu-și permit să plătească pentru așa ceva. „Vrem să facem o afacere sustenabilă și profitabilă, dar nu vrem ca acest lucru să ne limiteze celelalte efor­turi”, subliniază Ion Neculai.

Echipa eematico a ales dezvoltarea și producția de jucării educaționale pentru a construi un business scalabil mai rapid, care să aducă venituri pentru dezvoltarea părții de cursuri, care este mai mare consumatoare de timp și nu permite o extindere foarte rapidă, mai ales în primii ani. „Vrem să facem un «copil» al acestui business. Din experiența de design educațional și de produs vrem să dezvoltăm jucării educaționale pe care să le vindem sau materiale didactice din zona de obiect pentru grădinițe și școli”, spune Adina Marin, arhitectă și cofondatoare a eematico.

Fiecare jucărie pornește de la lucrurile pe care le învață copiii și este dezvoltată specific pentru o anumită nevoie. Se fac schițe, se realizează prototipuri, se discută cu trainerii, se fac desenele finale, care sunt tăiate cu laser la NOD Makerspace. Apoi, fie sunt asamblate de echipa eematico, fie sunt date copiilor spre asamblare, pentru o experiență interactivă cât mai bună. „Odată cu acest nou business, vrem să avem o minifabrică, unde să producem aceste jucării. Vrem o linie de producție, chiar dacă aceasta va rămâne ulterior doar pentru zona de prototipare, și să realizăm producția în ateliere mai mari”, arată Adina Marin.

Scopul principal al eematico toy manufacture în cadrul Startarium este structurarea businessu­lui de jucării educaționale și atragerea de investitori pentru realizarea atelierului de producție, suma țintă fiind de 70.000 de euro. „Vom fi prezenți la primul târg de jucării, ca să discutăm cu potențialii clienți pentru feedback. Vrem să ne construim partea de online, fiindcă acolo vom concentra vânzările. Vrem ca la finele anului să știm ce vom face în anul doi”, menționează Ion Neculai. Planul pe termen lung este ca jucăriile eematico să fie vândute în toată Europa, iar în paralel partea de cursuri interactive să ajungă să vândă și ea în afara țării.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Schneider Electric în grafic cu programul său de sustenabilitate

Schneider Electric a anunțat cele mai recente rezultate ale programului său Schneider Sustainability Impact (SSI) și rezultatele sale financiare pentru…

2 ore ago

Micii producători artizanali vin în premieră la FoodService & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS

Producătorii artizanali vin în premieră la Foodservice & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS/Asociația Lanțului Alimentar Scurt, la un stand…

11 ore ago

Studiu Reveal Marketing Research: Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și…

12 ore ago

NEXXT Summit: AI în acțiune – pregătim generațiile care schimbă viitorul

NEXXT Summit 2024 s-a încheiat cu succes, demonstrând încă o dată că România are potențialul de a deveni un centru…

12 ore ago

București, pe locul 5 în topul destinațiilor de Craciun din Europa

Platforma de influencer marketing Heepsy a realizat un research pentru a identifica care sunt capitalele europene cu cele mai multe…

12 ore ago

Limitless Agency – vânzări record de 100 milioane euro de Black Friday 2024

Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România, a înregistrat vânzări record de Black Friday…

14 ore ago