Business

Educarea și informarea, o prioritate strategică pentru MagnaPharm

19 sept. 2024 2 min

Educarea și informarea, o prioritate strategică pentru MagnaPharm

Reading Time: 2 minute

MagnaPharm marchează 30 de ani de excelență în industria farmaceutică, fiind un jucător cheie în segmentul de marketing & sales din România. În primul trimestru din 2024 s-a situat pe locul 9 pe piața de OTC & ConsumerHealthcare din România, conform IQVIA, un trend pozitiv pe care îl continuă, după cum explică Raluca Bereandă, Country Director OTC & Consumer Healthcare MagnaPharm, în interviul acordat Biz.

Raluca Bereanda – Country Director OTC Consumer Healthcare MagnaPharm

Cum a evoluat piața de dermato-cosmetice în România în ultimii ani, și care au fost cele mai semnificative schimbări pe care le-ați observat?

În România, din studiile pe care le-am realizat, consumatorii își achiziționează produsele de beauty și ingrijire personala din cel puțin cinci surse diferite: online, supermarket, magazine specializate, saloane și farmacii. În ultimii ani, am observat o creștere semnificativă a preferinței pentru achizițiile din farmacii, datorită percepției că produsele comercializate aici sunt mai sigure, eficiente și testate dermatologic, ceea ce a contribuit la o expansiune rapidă a acestei piețe, cu o creștere anuală de minim 15%.

Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinați în gestionarea portofoliului de produse OTC și dermato-cosmetice?

În MagnaPharm, educarea și informarea consumatorilor reprezintă o prioritate strategică. Un exemplu relevant sunt proiectele dedicat protecției solare, desfășurate în parteneriat cu societăți medicale, asociații de pacienți, farmacii și influenceri pentru a crește conștientizarea riscului de cancer de piele datorat expunerii la soare. Studiile arată că medicii și farmaciștii sunt principala sursă de informare pentru afecțiunile minore și tratamentul acestora cu produse OTC. În acest context, principala provocare este să oferim profesioniștilor în domeniul sănătății, informații de calitate pentru a-i sprijini în recomandările informate pe care le fac pacienților și de aceea ne implicăm activ în principalele congrese medicale din România, organizând simpozioane susținute de experți în domeniu.

În contextul digitalizării și al creșterii comerțului online, cum vedeți evoluția canalelor tradiționale de vânzare versus cele digitale pentru produsele de sănătate și îngrijire personală?

Pe piața OTC, creșterea este mai lentă din cauza limitărilor legislative și a faptului că aceste produse sunt adesea achiziționate la nevoie si nu planificat. Cu toate acestea, conceptul de „click and collect” este din ce în ce mai des utilizat. Piața de dermato-cosmetice înregistrează o creștere în online mult mai rapidă, fiind estimată în acest moment la 15-20% din total. Din studii reiese că doar 7% dintre consumatori preferă să cumpere exclusiv online, majoritatea optând pentru o combinație de canale online și offline. Pe viitor, segmentul online în dermato-cosmetice va continua să crească, dar într-un ritm moderat.

Ce înseamnă MagnaPharm pentru dvs.?

Am început să lucrez la MagnaPharm în 2010, după ce am acumulat experiență în FMCG și media, fiind atrasă de domeniul farmaceutic. Am rezonat imediat cu valorile companiei, iar MagnaPharm a devenit locul în care m-am dezvoltat profesional într-un ritm accelerat. Am observat o preocupare deosebită pentru angajați și o mulțime oportunități pentru dezvoltarea profesională. Cele trei valori fundamentale pe care le împărtășesc și care consider că sunt motoarele organizației sunt spiritul antreprenorial, respectul față de parteneri și angajați, și etica. Aceste elemente sunt esențiale pentru consolidarea și succesul continuu al companiei.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 386 (16 septembrie – 16 octombrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: