Echipa care vrea să construiască un Netflix pentru branduri
Reading Time: 3 minuteAu dezvoltat nou concept-platformă pentru canalele de social media ale brandului KFC (KFC Entertainment Channel) și au creat deja trei producții originale: SocialMe, FriendsZone și Random Series. Și acesta este doar începutul. Planurile lor sunt și mai ambițioase de atât, vor să pună bazele unui ”Netflix” pentru branduri în România. Sunt oamenii de la MRM, care, pe parcursul ultimilor doi ani, au dezvoltat în cadrul agenției o divizie specializată în crearea de conținut video pentru branduri, adaptat la specificul și dinamica interacțiunii din social media. Am stat de vorbă cu ei ca să aflăm cum funcționează noua divizie.
Ionela Buta, Executive Director, MRM//McCann: În ultimii doi ani, am încercat să identificăm tendințele și nevoile clienților și așa am ajuns la această nouă specializare. Este o structură care lucrează cu echipele de brand sau directorii de creație aferenți fiecărui client partea de conținut pe care o dezvoltă și o amplifică.
Simona Suman, Creative Director, MRM//McCann România: Prin noua divizie, venim cu un pachet complet, inclusiv campania de promovare din jurul unui serial, adaptat la toate canalele de comunicare, asta este ceea ce ne diferențiază de un studio de producție care ar livra un film și atât.
Ionuț Cojocaru, Content Director MRM//McCann România: Când ne-am dus la KFC și le-am propus să le transformăm canalele de social media într-o formă de entertainment, am avut o strategie pe termen lung și mai multe idei de producții. Cel mai mare ”asset” al nostru este ADN-ul de agenție. Noi înțelegem brandurile, nu suntem niște creatori de conținut care livrăm un produs într-un ambalaj frumos. Înțelegem brandul și adaptăm conținutul la nevoile brandului, încercăm să vedem și dincolo de brief, vedem care sunt valorile și misiunea brandului. Nu ne oprim la a face un simplu serial și a posta episoadele, facem mult conținut extra care să creeze hype la început, apoi menținem interesul și amplificăm conținutul între episoade. Facem cumva lucrurile ”altfel” pe zona de conținut și sper că se vede.
Tradițional în digital vs. noul digital
Ionuț Cojocaru: Cred că toți ar trebui, la bază, să fim tradiționali. Lucrăm cu niște idei, spunem niște povești și, de multe ori, se întâmplă să le spunem în spațiul digital, mediu care ne-a adus foarte aproape de oameni. Avem tehnploggie și toate instrumentele care ne ajută să interacționăm cu oamenii și ei au noi, ne pot da feedback în timp real și au mai multă putere. Pe de altă parte, responsabilitatea noastră este și mai mare decât în zona tradițională deoarece trebuie să săpăm după insight-uri mult mai puternice. În digital, este foarte mult zgomot și ”attention span-ul” este foarte mic, așa că trebuie să fim foarte atenți. În cele din urmă, este și o formă de respect la adresa oamenilor.
Audiența noilor forme de conținut
Ionuț Cojocaru: La fiecare serial, mă uit la comentarii. Mă interesează foarte tare părerea oamenilor și încerc să înțeleg cu ce au rămas din serialele pe care le facem. În fiecare serial încercăm să transmitem și un mesaj al brandului. În cazul KFC avem mesajul: ”fii tu pe bune”, la care țin foarte tare și sunt atent să văd cu reacționează oamenii la el.
Adolescenții și tinerii cu vârste între 12 și 20 de ani sunt cei care urmăresc și reacționează la serialele noastre. După serialul Random am decoperit o mini comunitate de liceeni care au organizat o dezbatere pe tema serialului. Am vorbit cu ei și ne-au spus că este pentru prima dată când într-un spot, tinerii sunt priviți cu respect, nu mai sunt doar ăia care doar mănâncă și se dau cu un skateboard. Le-a plăcut că i-am prezentat ca pe niște tineri care gândesc, se întorc împotriva unui sistem. M-am bucurat tare că au interpretat serialul în acest mod și ajuns mesajul la ei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz