Companii Stiri

E.ON vrea să devină o organizație neutră din perspectiva emisiilor de carbon până în 2050

21 iul. 2021 4 min

E.ON vrea să devină o organizație neutră din perspectiva emisiilor de carbon până în 2050

Reading Time: 4 minute

Provocările zilelor noastre sunt toate îndreptate pentru limitarea efectelor climatice. Suntem datori „să reparăm” schimbările pe care le-am adus naturii, dar și să schimbăm modul de gândire și cum ne raportăm la ceea ce înconjoară. Acum, mai mult ca oricând, declarațiile nu sunt suficiente și este nevoie de implicare aplicată în comunități, dar și pentru educarea oamenilor spre un consum de energie sustenabil sau pentru protejarea mediului înconjurător.

Pentru aceasta am stat de vorbă cu Cristina Mihaela Sissons, manager CSR din cadrul E.ON România despre strategia pe care o are compania pentru reducerea emisiilor de carbon, dar și despre acțiunile pe care le are compania pentru protecția mediului înconjurător.

Care este strategia grupului E.ON pentru sustenabilitate și reducerea emisiilor de carbon?

Prin noua Strategie de Sustenabilitate aplicabilă întreg Grupului E.ON, ne asumăm obiective importante care vin în sprijinul unei dezvoltări durabile a comunităților în care noi activăm. Vrem să îmbunătățim viața acestor comunități și să asigurăm un viitor mai sigur generațiilor următoare. Ne concentrăm, așadar, atenția pe o energie mai curată, transformăm în mod inteligent consumul și punem la dispoziția tuturor clienților noștri energie din surse sustenabile. Combatem încălzirea globală prin reducerea emisiilor de CO2 și transformarea E.ON într-o organizație neutră din perspectiva emisiilor de carbon până în 2050.

Provocarea majoră de acum este reprezentată de trecerea de la statutul de furnizor tradițional de energie electrică și gaze naturale, la cel de companie de soluții energetice, orientată spre inovare și digitalizare. Tot mai mulți clienți solicită soluții bazate pe energie verde, în timp ce tot mai mulți combustibili fosili sunt eliminați din lanțul de producere a energiei. Toate aceste provocări ne fac mai responsabili dar și inovativi în privința produselor și serviciilor oferite clienților noștri.

Ce soluții oferiți clienților? Cum îi ajutați să protejeze mediul?

Sustenabilitatea înseamnă și soluții inovatoare de energie care ajută clienții – începând cu cei casnici și întreprinderi mici, până la producători mari și orașe întregi – să utilizeze energia mai eficient, să producă propria energie regenerabilă și, astfel, să reducă amprenta de carbon.

E.ON Green Home este un produs de energie electrică 100% verde, exclusiv din surse regenerabile. Și pentru că ne dorim să încurajăm clienții în adoptarea unui stil de viață sustenabil, oferim clienților care optează pentru produsul E.ON Green Home o reducere de 5 lei la factura de energie, pentru fiecare kilometru parcurs pe Via Transilvanica. Clienții care doresc să beneficieze de această reducere trebuie să acceseze secțiunea Green Steps din E.ON Myline pentru a înregistra traseul pe care îl parcurg.

image 2

Cu soluțiile noastre E.ON Cool (aparate de aer condiționat) și E.ON Life (centrale termice) cu echipamente performante și un nivel ridicat de eficiență energetică venim în întâmpinarea nevoilor clienților prin reducerea consumului de energie, diminuând astfel impactul asupra mediului, dar și presiunea asupra resurselor naturale.

În plus, E.ON şi-a asumat un rol de lider în tranziția la noua eră a mobilității electrice și sprijină oamenii, companiile, orașele şi comunitățile cu soluții de mobilitate accesibile, de încredere şi prietenoase cu mediul înconjurător. Astfel, aplicația E.ON Drive aduce direct din telefonul mobil posibilitatea unor încărcări simple și rapide, o hartă interactivă a stațiilor, geo-localizarea stațiilor, rezervarea stației și plata în siguranță. Mai multe detalii pot fi găsite pe www.eondrive.ro.

Și pentru că ne dorim să venim mereu în sprijinul clienților, am continuat dezvoltările pe aplicația Myline pentru ca fiecare interacțiune să devină o experiență unică, dar mai ales una pozitivă.
Am lansat o serie de campanii de informare a clienților cu scopul de a crește vizibilitatea noilor functionalități de self-service, inclusiv despre transmiterea consumurilor autocitite și a modalităților de plată a facturilor online.

Care sunt acțiunile concrete pe care le faceți pentru a avea grijă de mediul înconjurător?

Și pentru ne pasă cu adevărat de mediul în care trăim, ne-am concentrat eforturile înspre educarea clienților să aleagă un stil de viață sustenabil. Așa am ajuns să lansăm seria de clipuri “100 idei pentru planeta”, lansate online și pe canalele de social media. Ne-am încurajat clienții și să opteze pentru factura electronica, reducând astfel consumul excesiv de hârtie și implicit tăierile de copaci. Și pentru că ne dorim să îi și răsplătim pe cei care fac fapte bune, am avut deja două campanii de plantare copaci în ultimele 12 luni, în care am plantat câte un copac pentru fiecare factură electronica activate în lunile campaniei. Am reușit așadar să plantăm circa 45.000 de puieți pe o suprafață de aproape 10ha în județele Mureș și Suceava. În plus, pentru cei care poate nu știu încă, o mare parte din materialele folosite în magazinele E.ON sunt din hârtie reciclată (provenită de la producători cu certificare FSC).

Ce proiecte de CSR ați implementat sau aveți în vedere să implementați în curând?

Am menționat la început despre Via Transilvanica. Într-adevăr, în calitate de Partener pentru Sustenabilitate în proiectul Via Transilvanica, am susținut amenajarea, în 2020, în județul Sibiu a 100 de kilometri (din cei 115 aflați pe teritoriul județului), din drumul care străbate România, de la Putna la Drobeta Turnu-Severin. Anul acesta, cu ajutorul clienților ce au ales Green Home, am amenajat alți 100 km de poteci în zona Caraș Severin. Este un drum simbolic menit să-i ducă pe iubitorii de drumeție și de natură printr-o suită de poteci de la Putna, străbătând Transilvania și toate bogățiile culturale ale acesteia și ajungând în cele din urmă până la Drobeta Turnu-Severin.

Un alt proiect de Responsabilitate corporatistă prin care promovăm o dezvoltare durabilă este Energie în Școlile Copilăriei, derulat începând cu anul 2012. Prin acest proiect schimbăm întreg sistemul de iluminat din școlile selectate, cu unul nou bazat pe tehnologie LED. Acest sistem nu doar că oferă un spațiu adecvat educației de calitate, prin faptul că aceste corpuri noi montate ajung să imite lumina naturală în proporție de 98%, dar reduc mult consumul de energie și implicit facturile pentru consumul de electricitate cu iluminatul. Până în prezent, E.ON a investit peste 3,5 milioane de euro pentru îmbunătățirea condițiilor de studiu şi eficientizarea consumului de energie prin iluminarea bazată pe tehnologie led a sălilor de clasă. Programul a acoperit 63 de unități școlare din 18 județe, având circa 40.000 de elevi și profesori drept beneficiari direcți. În total au fost montate 32.500 de corpuri de iluminat noi și 80.000 tuburi led.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: