DY Fashion: Eleganța curajului în antreprenoriat
Reading Time: 3 minuteCum a reușit o mică afacere care vinde în special piese vestimentare pentru ocazii speciale să treacă peste perioada de pandemie și cum plănuiesc Irina și Dragoș Aipu să crească propriul brand de haine, DY Fashion și să dezvolte businessul cu o investiție de 2 milioane de euro.
Pentru un magazin care vinde în special rochii de ocazie, o perioadă de pandemie poate fi un adevărat test. Irina și Dragoș Aipu, fondatorii DY Fashion, un magazin online cu produse vestimentare pentru femei, au reușit să treacă cu brio acest test dificil, chiar dacă au întâmpinat o mulțime de provocări și s-au văzut nevoiți să găsească rapid soluții pentru a rămâne prezenți pe o piață care se aglomera pe măsură ce toate magazinele migrau online în primele zile după introducerea stării de urgență.
Cei doi antreprenori nu au închis niciun canal de promovare și s-au concentrat pe clienții care deja cunoșteau brandul și produsele din magazin, iar curajul și încăpățânarea lor au dat roade în cele din urmă. Prima jumătate a anului 2022 a fost cea mai bună de la înființarea DY Fashion din 2012 și nu doar în segmentul de fashion, ci pentru întregul business al familiei Aipu.
„Acest lucru probabil că s-a datorat finalului de pandemie, ceea ce a dus la reluarea evenimentelor și de aici la o cerere foarte mare în industria de fashion. În partea a doua a anului, cu siguranță se vor înregistra diferențe întrucât urmează o iarnă diferită de ceea ce am întâmpinat până acum: rate mai mari, facturi mai scumpe, combustibili mai scumpi, ceea ce va afecta mai multe industrii, întrucât pentru oameni vor fi prioritare plățile utilităților și vor încerca să economisească bani renunțând la alte cheltuieli. Începe deja să se simtă o contracție ușoară a pieței”, spune Irina Aipu, cofondatoare a DY Fashion.
În ciuda tuturor acestor semnale nu tocmai încurajatoare, agenda celor doi antreprenori este plină de proiecte. Pentru anul următor, familia Aipu plănuiește deschiderea unui magazin fizic și îmbunătățirea liniei de producție dedicate brandului propriu, DY Fashion, astfel încât să poată realiza mai multe modele din care să poată alege clientele magazinului. Compania a început producția liniei proprii anul trecut, în colaborare cu designerul român Irina Mușat, și a optat pentru externalizarea producției, în prezent colaborând cu un atelier din Craiova. Astăzi, hainele produse sub brandul DY Fashion aduc 10% din vânzările magazinului, însă cei doi antreprenori plănuiesc ca din această toamnă procentul să urce la 20 de procente.
Poate că pare o țintă aproape imposibil de atins într-un timp atât de scurt, însă familia Aipu dispune, în acest an, de un buget de investiții de 2 milioane de euro, bani care vor fi direcționați și în promovare. „Mizăm pe o calitate foarte bună a produselor noastre și ne dorim să oferim un raport calitate-preț excelent. Pentru noi, clientul este tot timpul în prim-plan și toate gândurile sunt spre a-i aduce bucurie atunci când îmbracă produsele noastre. Ne dorim să menținem transportul și returul gratuite, un factor diferențiator important pe segmentul nostru de fashion”, spune Dragoș Aipu, cofondator al DY Fashion, un business care a împlinit în luna septembrie zece ani de la lansare.
În tot acest timp, cei doi antreprenori au fost foarte receptivi la nevoile clienților și au reușit să dezvolte un portofoliu cu cele mai populare branduri românești: MBG Collection, Moze, La Donna, Ginette, Leonard Collection, Viada și bineînțeles brandul propriu, DY Fashion, care se bucură încet-încet de tot mai multă popularitate. În topul celor mai căutate produse din magazinul DY Fashion sunt rochiile, în proporție de 85%, în special cele de ocazie, însă se caută foarte mult și cele office sau de zi cu zi. Cum era de așteptat, cele mai multe comenzi vin din București, Cluj-Napoca, Brașov, Iași, Constanța sau Timișoara, iar vârsta medie a clientelor este de 35 – 40 de ani, deși în ultima perioadă de timp tot mai multe tinere fac shopping din magazinul online al familiei Aipu.
„Suntem un business 100% românesc și de la bun început ne-am dorit să susținem economia locală și să apelăm la micile ateliere și fabrici de confecții românești, iar produsele românești chiar au o calitate foarte bună. Designerii români sunt extrem de talentați, însă de multe ori le lipsește mediul unde se pot prezenta și promova. În continuare credem în producătorii și designerii români, dar din păcate nu se iau măsuri pentru susținerea producției românești și mai degrabă este susținut importul. Suntem convinși că datorită colaborărilor cu producătorii români, businessul DY Fashion este unul de succes și apreciat de clientele noastre”, spune Irina Aipu, cofondatoarea DY Fashion.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz