Sarcom, unul dintre cei mai mari jucători locali pe segmentul producției de vopsele și lacuri, se relansează sub denumirea de EVOLOR, în urma unui proces de rebranding și repoziționare semnat de WOPA Communication Group.
Cu peste 30 de ani de experiență în domeniu, EVOLOR – care face parte din holdingul de materiale de construcții ROCA Industry – vizează extinderea accelerată a vânzărilor în cadrul rețelei de distribuitori tradiționali la nivel național, dar și pe segmentul de retail internațional.
Procesul de rebranding face parte dintr-o amplă strategie de transformare operațională, comercială și organizațională, dar și de repoziționare pe piața națională și de extindere pe piețele regionale.
“WOPA sunt partenerii care pun umărul alături de noi la #ReindustrializareaRomâniei prin construcția de branduri Made in Romania, clădite cu intenția de a fi duse la nivel internațional. Acest rebranding este un prim pas, și urmează să vedem procese similare și pentru brandurile comerciale. La nivelul Holdingului, toate companiile noastre vor beneficia de procese de poziționare de brand în funcție de piețele în care activează și consumatorii cărora li se adresează,” declară Ondina Olariu, Chief Marketing Officer ROCA Industry, holdingul de materiale de construcții care deține compania EVOLOR.
Astfel, din punct de vedere strategic, premisa a fost ca există deja un brand corporate cunoscut în industrie, asociat cu valori antreprenoriale românești: agilitate, îndrăzneală, ambiție și perseverență. Chiar dacă procesul de rebranding a fost necesar, ecosistemul de valori din spatele numelui nu se modifică, ci din contră, acesta a fost conturat mult mai pregnant și inspirațional.
De aceea, ”EVOLUȚIE” a fost primul cuvânt – cheie de la care a pornit procesul de rebranding. Apoi, în mod natural, echipa de creație a asociat cuvântul ”CULOARE”, acestea fiind definitorii nu doar pentru rolul brandului în viața consumatorilor, cât și diversitatea și capacitatea de inovație constantă a brandului.
„Un renaming pentru o companie atât de prezentă pe piață nu este un lucru simplu. Și, de multe ori, din rațiuni de istorie și importanță, primul reflex este să încerci să înglobezi cât mai multe aspecte ale brandului în noul nume. Dar, după mai multe runde de ideație, am realizat că ceea ce stă la baza brandului este capacitatea acestuia de a evolua și dorința de a aduce culoare în viața tuturor clienților”, spune Daniel Hărmănescu, Group Creative Director WOPA.
“Într-o piață în continuă evoluție, o piață cu jucători puternici, provocarea unui brief de rebranding este dorința oricărui graphic designer și a oricărei agenții de advertising. Pentru EVOLOR, am intenționat să păstrăm istoria de 30 ani, dar să captăm și viitorul companiei. De aici conceptele de Evoluție și Culoare s-au regăsit împreună. În coloristica brandului interpretăm și elemente care țin de naționalism, dar ne asigurăm și că, overall, brandul funcționează la nivel internațional,” completează Alexandru Lăzăreanu, Head of Design în cadrul WOPA.
În 2023, compania continuă procesul de extindere la nivel național, început din 2022, în segmentul de retail tradițional. Până în prezent, produsele EVOLOR au ajuns pe rafturile celor mai mari magazine de tip Do It Yourself precum Dedeman și Leroy Merlin, iar de curând, compania a semnat un acord comercial și cu rețeauaBrico Depot.Maimult, EVOLOR a început și extinderea pe piețele externe, semnând un prim export către Republica Moldova, o piață în plină dezvoltare.
Republica Moldova reprezintă o oportunitate pentru EVOLOR, având în vedere premisele de dezvoltare ale țării și prezența mai multor producători din Ucraina, concentrați în prezent pe planurile de reconstrucție ale țării aflate la Nord de România.
Suplimentar, compania are în plan să își eficientizeze activitățile operaționale, atât prin extinderea capacității de stocare, investind într-o facilitate logistică suplimentară, cât și prin implementarea unui proiect care vizează construirea unui parc fotovoltaic, pentru a reduce dependența energetică.
Nu în ultimul rând, cifrele companiei confirmă evoluția și necesitatea de repoziționare a brandului: EVOLOR a raportat un volum de business de 17,6 milioane RON în primele 3 luni ale anului 2023, în creștere cu 46% față de primul trimestru al anului trecut.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…
Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…