Business

După 18 ani în România, Auchan a ajuns la 440 de magazine și are în continuare planuri de creștere, inclusiv în franciză

Reading Time: 4 minute

La 18 ani de la deschiderea primului magazin – Auchan Titan, retailerul francez a dezvoltat o rețea multi-format care numără peste 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, MyAuchan și Simply, care servesc zilnic, în medie, peste 350.000 de clienți.

„Este un moment de bucurie și de recunoștință pentru toți cei care au contribuit la ceea ce este Auchan România astăzi: angajați, partenerii furnizori și producătorii români, parteneri de dezvoltare și servicii, clienți, comunitate, autorități, concurenți. La 18 ani putem fi mândri că suntem o companie care creează valoare în România pentru români, alături de producători români, implicată în activități de responsabilitate, la nivel local sau național, și că ne-am construit un ADN de comerț sustenabil, cu prețuri mici care susțin cu adevărat puterea de cumpărare, cu game largi care permit o viață mai sănătoasă. Facem lucrurile din convingere, din suflet, cu multă seriozitate, iar inovația ne-a caracterizat permanent în acești 18 ani, pe toate planurile. Împreună cu toți cei 7000 de colegii și alături de toți partenerii noștri rămânem motivați de viziunea noastră de a permite tuturor românilor să mănânce mai bine, să trăiască mai bine și împreună să protejăm planeta. La mulți ani, tuturor!”

Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România
Tiberiu Dănețiu – Director Corporate Affairs & Retail Media Auchan România și Ionuț Ardeleanu – Director General Auchan România

Dezvoltare multi-format

În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, Auchan finalizează unul dintre cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC Hiper Discount. Anul acesta. Auchan a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului magazin 100% autonom, Auchan Go. De asemenea, a lansat franciza Simply by Auchan.

În prezent, Auchan este prezent în toate județele, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri, 7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan și o strategie client omnicanal.

Simply by Auchan este un format de magazine de proximitate dezvoltate în franciză, prin care retailerul vrea să ajungă în orașele mai mici și în zonele rurale. Antreprenorii care doresc să obțină o franciză trebuie să dețină un spațiu comercial cu specific alimentar, cu o suprafață de vânzare cuprinsă între 60 și 200 mp.

Primul magazin ATAC Hiper Discount din București urmează să fie deschis în curând și va fi un magazin nou, nu unul Auchan reamenajat. Magazinele ATAC by Auchan propun prețuri mici la scară generalizată, precum și un sistem de prețuri cu reducere în cascadă, pentru cantități mai mari, datorită optimizărilor de game și reducerii cheltuielilor de operare. În magazinele ATAC, retailerul aprovizionează și manipulează produsele la palet și bax, utilizând un mobilier adaptat, prezintă game de produse esențiale, reduce consumabilele, ambalajele și spațiile de depozitare și negociază achiziția de cantități mari pentru prețuri mai bune.

Compania a lansat primul magazin 100% automatizat, Auchan GO, iar Auchan Berceni este primul magazin aliniat standardelor internaționale privind accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități.

Focus pe producătorii locali și mărcile românești

Auchan sprijină economia locală și producătorii români, gama alimentară fiind formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România. Pe rafturile hipermarketurilor Auchan se regăsesc aproximativ 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1.000 sunt produse în România, cu producători locali.

Retailerul a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro-alimentare românești, respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători locali, prin care oferă produse cu calitate și trasabilitate controlate, cu gust local, autentic.

Peste 7.000 de locuri de muncă create și peste 50 de meserii

Cu peste 7.000 de angajați care activează în peste 50 de meserii în ecosistemul Auchan, retailerul este unul dintre cei mai mari angajatori din țară și oferă un mediu de lucru incluziv, cu numeroase oportunități de promovare și programe de dezvoltare, alături de pachete competitive de beneficii și compensații, cu scopul de a sprijini permanent starea de bine a angajaților.

Vechimea medie în companie este de 8 ani, în timp ce aproape o treime dintre angajați lucrează la Auchan de 10 ani. Mai mult, peste 340 dintre aceștia fac parte din echipa Auchan încă de la înființarea companiei.

Business sustenabil și impact în comunitățile locale

Auchan investește puternic în proiecte de sustenabilitate. Compania desfășoară constant campanii de conștientizare pentru un consum responsabil și a implementat numeroase proiecte axate pe reciclare, combaterea risipei alimentare, reducerea plasticului și promovarea economiei circulare de-a lungul întregului lanț valoric.

Retailerul a fost pionier în ceea ce privește reciclarea uleiului alimentar uzat, pornind pe acest drum din 2019 și colectând până acum peste 1,2 milioane de litri de ulei alimentar, care a fost transformat în biocombustibil.

De asemenea, Auchan a depășit 130 de milioane de ambalaje reciclate, dintre care 32 de milioane colectate cu 7 luni înainte de startul SGR. De altfel, compania a introdus încă din 2011 primele aparate de tip RVM pentru recuperarea PET-urilor.

În premieră în retail, în 2021 Auchan a lansat shop-in-shop-urile „O nouă viață”, proiect de responsabilitate socială axat pe economia circulară a hainelor, prin care a colectat peste 200 de tone de textile pentru donații și reciclare.

În 2023, a fost creată compania Auchan Renewable Energy, având ca principal obiect de activitate producția, transportul și distribuția de energie electrică și o misiune-cheie în atingerea obiectivelor climatice ale Auchan România. Anul acesta, 16 hipermarketuri au fost dotate cu panouri fotovoltaice, în cadrul unui proiect realizat în parteneriat cu Leroy Merlin și Helexia, filială a Voltalia, furnizor european major pentru tranziția energetică.

Compania își reconfirmă angajamentul față de comunitățile locale prin sprijinirea anuală a numeroase proiecte sociale și campanii de solidaritate.

Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan (majoritatea în stațiile Petrom), 3 magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Compania a avut în 2023 o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,6 miliarde de euro.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Black Friday la eMAG cu rezultate impresionante. Creștere de 22%, vânzări de aproape 900 milioane lei

A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…

51 de minute ago

Românii au comandat de peste 800 de milioane de lei de pe eMAG până la 19:30

Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…

18 ore ago

Hidroconstrucția se pregătește de ieșirea din insolvență

Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…

18 ore ago

Aproape 900.000 de tranzacții în magazinele online de Black Friday. Plăți de peste 550 milioane lei

PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…

18 ore ago

Black Friday la eMAG după trei ore. Cifra comenzilor a atins 524 milioane de lei

După primele trei ore de la startul celui mai mare Black Friday de până acum din cei 14 ani de…

o zi ago

Simona Fîrtat revine în echipa L’Oréal România

De la 1 octombrie 2024, Simona Fîrtat a revenit în România, pentru a prelua funcția de Corporate Affairs and Engagement…

o zi ago