Dintr-un plan urbanistic care a fost gândit pentru a fi funcțional și actual și peste zeci de ani s-a născut Dumbrava Vlăsiei, un parc rezidențial care prinde formă într-o poiană vastă, de 90 de hectare, al cărei singur vecin este pădurea.
Coloana vertebrală a întregii dezvoltări este un parc de 2,5 hectare, care va ajunge în final la aproximativ 10 hectare. Acesta va conecta toate zonele de dezvoltare și va determina amplasarea caselor între pădure și parc, încât locuitorii să trăiască înconjurați de natură.
Conceptul proiectului este inspirat chiar de locul în care s-a dezvoltat: un câmp deschis, mărginit de pădure, cu acces rapid către zona de nord a Bucureștiului.
Proiectul este unul de anvergură ce va avea cinci sate, fiecare cu propria identitate. Prima fază a proiectului constă într-un sat de 20 de hectare, cu 120 de loturi de teren disponibile, unde vor locui maximum 300-350 de persoane.
Din dorința de a crea o comunitate, Dumbrava Vlăsiei pune accentul pe zonele de socializare, care se dovedesc a fi foarte importante, după o perioadă îndelungată de distanțare socială. Astfel, spații precum o zonă de sport, o piațetă și un pavilion multifuncțional vor fi dezvoltate tot în prima fază a proiectului, pentru locuitorii actuali și viitori ai complexului. De asemenea, sunt în plan workshop-uri, mici expoziții și evenimente care să aducă oamenii împreună.
Al doilea sat, care va debuta în următorii ani, va avea o zonă de comerț, învățământ și entertainment, în care vor fi aduse toate facilitățile necesare într-un nou, mic oraș. Va fi creată o zonă de clădiri cu diverse funcționalități, precum magazine, cafenele, restaurante, spațiu de co-working, farmacie, clinică medicală, terenuri de sport și alte facilități necesare locuitorilor. În același sat se vor construi și case mai mici, înșiruite, pentru locuitorii care vor să fie mai aproape de centrul complexului.
Întreaga suprafață de 90 de hectare are o singură cale de acces, ceea ce oferă siguranță locuitorilor, neexistând o modalitate în care să poată intra persoane din afara complexului.
În cadrul complexului, clienții cumpără lotul de teren și au posibilitatea de a construi cu echipa proprie sau cu ajutorul echipelor cu care colaborează dezvoltatorii.
În acest moment, suprafața minimă a unui lot disponibil este de 560 mp, ajungând până la 1.900 mp. În această primă fază, terenurile sunt mai mari, urmând ca pentru al doilea sat să fie disponibile loturi cu dimensiuni mai mici.
De reținut este că suprafața maximă de construcție pe un teren este de 30%, iar casele nu pot fi mai înalte de 10 m. Retragerea de la stradă, de șase metri, în care nu se poate construi, creează un impresia unei grădini imense, neîngrădită de gardurile convenționale.
Prețul este de 157 de euro pe mp + TVA pentru majoritatea terenurilor, cu excepția câtorva loturi de lângă parc și pădure, ce au prețuri de 200 și respectiv 250 de euro pe metru pătrat + TVA.
Pentru un astfel de proiect, dezvoltatorii au înțeles că este nevoie să lucreze cu oameni foarte pregătiți și au ales să colaboreze cu Donald McCreadie, urbanist britanic cu experiență, care a lucrat aproape doi ani la planul urbanistic. Astfel, s-a știut de la început care sunt intențiile de dezvoltare și cum va arăta proiectul peste 20 de ani.
Pentru implementare, s-a lucrat cu companii din Germania, care au făcut toate proiectele de inginerie și au gândit soluțiile tehnice. Tot din Germania au fost aduse și echipamentele pentru canalizare, apă, stația de pompare a apei și stația de epurare. Până în acest moment, investițiile s-au ridicat la 50 de milioane de euro.
„Am achiziționat cele mai bune echipamente din Europa la acel moment. Fiind un proiect pe termen lung, e foarte important să avem echipamente de calitate, a căror mentenanță să fie foarte facilă de-a lungul timpului. De asemenea, proiectul a pornit de la infrastructură. Nu am discutat despre acest proiect până nu a fost finalizată toată infrastructura – canalizare, rețeaua de distribuție a apei, drumuri asfaltate și iluminate, parcul amenajat, toate utilitățile. Am vrut ca întreaga amenajare să fie perfectă, chiar și pentru primul locuitor.”
Maria Ioan, Senior Sales Manager la Dumbrava Vlăsiei
Locul a fost gândit ca o comunitate autonomă, privată, oferind locuitorilor toate condițiile pentru a duce un stil de viață sănătos și de înaltă calitate. De asemenea, dezvoltatorii încurajează locuitorii să lucreze cu materiale naturale care să nu afecteze mediul și să adopte tehnologii care vor fi de ajutor în timp.
Complexul este bine conectat cu aeroportul și zona de nord a orașului, accesul fiind pe DN1, prin Dimieni spre Pipera, aproape de școlile private din nord. De asemenea, accesul către A3 este la 10 minute, iar în jumătate de oră se poate ajunge în zona de birouri din zona Barbu Văcărescu – Floreasca.
Pionierii, cei care au văzut locul când erau construite doar două case de prezentare și au înțeles intențiile și planul de dezvoltare, au fost antreprenorii români și expați. La scurt timp, au urmat medici, profesioniști din industria IT și top manageri din multinaționale. Momentan sunt ocupate aproximativ 50 de unități, pe unele dintre ele urmând să se construiască locuințe, și se dorește menținerea unui echilibru între cei care locuiesc și cei care construiesc.
În ultimii ani, oamenii au devenit mai pasionați de tehnologie, de case inteligente, panouri fotovoltaice și stații de încărcare pentru mașini electrice, iar Dumbrava Vlăsiei este mediul în care acestea sunt încurajate. „Inițial, când le spuneam clienților că nu avem gaz în complex, pentru că gazul nu este o resursă a viitorului, sau le povesteam despre pompe de căldură ca soluții economice în timp și nepoluante, li se părea straniu. Acum, înțeleg acest aspect și își doresc și instalarea panourilor fotovoltaice pentru a fi mai prietenoși cu mediul, dar și pentru a face economii”, a adăugat Maria Ioan, Senior Sales Manager la Dumbrava Vlăsiei.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 363 (17 mai – 15 iunie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…
Libra Internet Bank a lansat ofertele promoționale pentru Red&Black Friday, campania care va avea loc vineri, 8 noiembrie 2024. Doar…
Vastint România anunță un nou parteneriat strategic cu grupul IWG, liderul global în segmentul spațiilor de lucru flexibile, care va…