Două litere, DS, au marcat istoria automobilului de la jumătatea anilor ’50. Iar în 2014 tradiția și istoria s-au contopit cu modernitatea, prin formarea DS Automobiles, care a devenit rapid unul dintre simbolurile luxului francez. Ce înseamnă astăzi DS și mai ales ce va aduce viitorul mărcii am aflat de la Dana Marțian, DS Marketing & Communication Director.
Franța a fost și este un reper în ceea ce privește luxul în modă (primele trei case de moda din lume sunt din Franța: Louis Vuiton, Chanel, Hermès). De asemenea, bucătăria tradițională franceză este renumită în întreaga lume. Ingredientele, mirodeniile, modul de preparare și de prezentare al rețetelor au facut ca bucătăria aceasta să fie etalonul unui stil de viață rafinat, elegant și sănătos.
În modul de a călători: Orient Express, transatlanticul Le France, avionul Concorde, trenul TGV și nu în ultimul rând brandul DS Automobiles au devenit adevărați ambasadori și astfel art-de-vivre a călătorit în toată lumea răspândind cultura lor. În 1955, la Salonul Auto de la Paris, o mașină de top a provocat în totalitate tot ceea ce era consacrat până atunci activând noi „coduri de călătorie” și revoluționând întregul concept. Acea mașină era un DS. Instantaneu a ajuns simbol iar restul este legendă.
În 1970, DS a făcut, din nou istorie cu primul SM. Din nou a revoluționat atât prin confort, dar mai ales prin manevrabilitatea precisă și sistemul de frânare unic și indisponibil la acel moment la vreo altă mașină. Fiind cea mai rapidă mașină cu tracțiune față la acea vreme, SM s-a transformat în simbolul tehnologiei progresive. Aceste două legende pe patru roți reprezintă moștenirea artei franceze în domeniul auto și a brandului DS pentru mai departe.
În iunie 2014, Grupul Stellantis, concern ce deține astăzi 14 mărci de automobile, inclusiv Peugeot, Citroen, Opel, Jeep, Chrysler, Maserati a luat decizia de a da naștere mărcii înregistrate DS Automobiles. Grupul a menținut dezvoltarea brandului și pentru că deținea și o istorie bogată, Logo-ul mărcii, „DS Wings”, reprezintă astăzi unul dintre simbolurile luxului francez, devenind totodată și un pariu câștigat de Franța în competiția cu marile mărci germane din gama premium.
În evoluția sa, testul timpului este cea mai grea provocare pentru un brand, iar DS a învățat bine ce anume te menține valoros și de aceea s-a fixat foarte bine în valorile lui. Cu acest ADN sănătos și care a făcut istorie în domeniu, brandul DS prin tot ceea ce propune trebuie să reprezinte în totalitate și cu succes moștenirea dobândită astfel încât noile lansări să fie demne de aceasta.
Pentru DS Automobiles, rafinamentul, atenția la detalii, luxul, creativitatea, tehnologia de top sunt valori obligatorii. Și ca dovadă a celor spuse anterior, noul DS 7 ajunge pe piață cu nu mai puțin de 15 inovații tehnologice, iar acest lucru îl plasează ca una din cele mai high-tech mașini din segmentul său.
Pe piața internă, în 2022, au fost lansate două modele noi de succes. Modelul DS 4, a patra lansare din gama DS, și care aparține segmentului C-Premium, a propus un design avangardist, carismatic, de nouă generație, inovând o noua siluetă ca rezultat al unui „savoir-faire” fără egal și al unei tehnologii avansate, cu dotări inedite.
A doua lansare, DS 9, a fost reprezentată de o berlină foarte elegantă care reprezintă cu succes vârful gamei modelelor DS Automobiles. Fără îndoială pot spune că DS 9 simbolizează puterea eleganței și a rafinamentului în segmentul auto.
Pentru anul în curs, strategia de brand propune două facelift-uri. Primul este noul DS 3, ca succesor al modelului DS 3 CROSSBACK. Deși un facelift, el vine cu un design și o tehnologie nouă ca o combinație între savoir-faire-ul franțuzesc și spiritul avangardist.
Al doilea facelift, deja ajuns în România, este reprezentat de Noul DS 7. Acest model se remarcă printr-o ținută de lux și propune un nou design frontal ce găzduiește tehnologia DS PIXEL LED VISION 3.0 coroborat cu materiale de înaltă calitate pentru a conferi rafinament și confort utilizatorului la un nivel nemaiîntâlnit în segment. Motorizarea electrică puternică, cu până la 360 CP, și confortul greu de egalat al Noului DS7 reprezintă cu succes viziunea noastră în ceea ce privește eleganța și expertiza tehnică.
Deși un brand consacrat, DS Automobiles a intrat relativ recent în piața auto din România, fiind primit cu foarte mult entuziasm. Afirm acest lucru analizând intervalul de timp pe care l-am traversat din 2019 (momentul lansării) și până astăzi, o perioadă zdruncinată de diverse crize.
În pofida acestui context cota de piață a brandului DS în România a crescut vertiginos de la un an la altul și ca să răspund punctual la întrebare, anul trecut, față de 2021, vânzările pentru DS în România, s-au triplat. Obținând aceste rezultate remarcabile, pot concluziona că România avea nevoie de un brand auto de lux, un brand al rafinamentului și al eleganței franceze care să completeze paleta existentă.
Ca și target strategic, avem în vedere călătorii, dar nu turiștii. Acești „călători” în viziunea noastră sunt cei ce își satisfac curiozitatea prin explorarea de noi teritorii, atât fizic cât și conceptual. Ei caută neașteptatul și călătoresc pentru a trăi experiențe memorabile. Sunt cei ce își doresc o abordare complet nouă „postmodernă” a călătoriilor, beneficiind de noi tehnologii, design avangardist, echipamente și materiale de ultimă generație.
Un alt target vizat este unul „elitist”, al cărui profil este reprezentat de persoanele foarte educate care își doresc consumul de lux pentru a reflecta cunoștințele, gustul și valorile. Sunt oameni care vor să se bucure de lucruri deosebite în viață și care apreciază rafinamentul, valoarea și cultura.
Dinamica industriei auto a căpătat o asemenea amploare și viteză, încât totul se desfășoară într-o manieră fără precedent. În calitate de marcă avangardistă, DS Automobiles a anticipat această tendință și a plasat electrificarea în centrul strategiei sale. Astfel, din 2024, DS Automobiles va produce exclusiv modele 100% electrice.
Concomitent cu această mișcare, pentru a crea o nouă artă în călătoria electrică, compania a accelerat procesul de dezvoltare pe segment, realizând modele foarte atractive, punând accent cu precădere pe calitate, performanță și plăcerea de a conduce. Am testat noile modele și pot spune că într-adevăr DS Automobiles, în noua viziune asupra „artei de a călători”, a excelat în marcarea acestor atribute: tehnologie high-tech, fiabilitate și eleganță.
#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt Groupama, Orange și Air France.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…