Drumul spre leadership
Reading Time: 5 minuteLa inceputul lunii mai, Andreea Nemens a preluat conducerea GMP Advertising, agentie fondata in urma cu 18 ani de Felix Tataru. In contextul acestei schimbari importante in cariera sa, a acceptat sa se prezinte intr-un material cu fotografii care-i ilustreaza doua din reperele care i-au modelat viata: fascinatia fata de lumea artei si pasiunea pentru idei frumoase in publicitate.Spune ca prefera sa ia decizii si sa si le asume, in loc sa astepte luni de zile pana la “decizia perfecta”. Se vede implicare si se simte dedicare din felul in care vorbeste. Ii plac ideile frumoase si pentru cele in care crede se lupta ca sa le puna in practica. Om de actiune ar fi cea mai concisa descriere pe care i-as atribui-o Andreei Nemens, actualul general manager al GMP Advertising. Optez pentru asta, desi, daca-i asculti povestea, nu are nimic in comun cu tiparele managerilor de cariera, cu planuri de ascensiune bine stabilite, pas cu pas, si cu fiecare mutare atent masurata. Nu si-a facut niciodata un plan crestere in cariera, insa viata a purtat-o de la un job la receptie intr-o agentie de publicitate pana la cea de general manager. A avut doar instinctul sa spuna da unor propuneri si sansa ca niste oameni sa creada in ea.
Zece ani din copilarie i-a dedicat gimnasticii, visand, probabil sub influenta brandului Nadia, sa faca performanta. Nu a fost sa fie. A participat la mai multe competitii locale in Piatra Neamt natala, dar odata intrata la liceu a avut de ales intre sport si carte. Tot in copilarie a visat sa faca actorie, vis pe care-l mai poarta si acum, la 37 de ani. “Poate ca o sa fac candva niste cursuri de actorie”, isi repeta catre sine. E o dorinta care i-a ramas adanc lipita de suflet si care o fascineaza in continuare, de aceea a si avut ideea ca in pictorialul pentru acest articol, ca simbol al unei cariere pe care ar fi putut sa o imbratiseze, sa urce pe scena unui teatru.
S-a lasat descurajata de tot felul de mituri si preconceptii despre lumea inchisa a teatrului si, cand a ajuns la varsta bacalaureatului, a ales pragmatic ceva ce i se parea ca i se potriveste: jurnalism. Se dadea proba la creativitate si exact asta atras-o. A intrat din prima la Jurnalism in Bucuresti, dar nu a profesat niciodata. Era ceva ce-i placea, insa nu poate spune ca s-a indragostit de jurnalism. Ii placea sa puna intrebari, treptat a invatat sa si asculte si curiozitatea asta a ajutat-o ulterior in meseria de publicitar, in care este esential sa fii interesat de ce fac oamenii, ce fac clientii, cum merge businessul lor.
Nu a fost nevoie sa practice jurnalism, pentru ca imediat dupa terminarea anului III de facultate, in vacanta de vara, s-a angajat. O prietena a renuntat la posibilitatea de a merge la un interviu si s-a dus ea. A intrat astfel intr-o cu totul alta lume: publicitatea, o lume care-i era total necunoscuta si de care a ajuns sa se apropie treptat. “In primele saptamani parca eram de pe alta planeta, dar mi-am luat de la inceput foarte in serios jobul”, isi aminteste ea. A debutat la McCann Erickson, la receptie, de unde dupa aproape un an fost recrutata junior in departamentul de client service. Au urmat, pe rand, Leo Burnett, 23 Communication Ideas si GMP. In GMP Advertising a venit la inceputul anului 2009 in calitate de Group Account
Director pentru contul Timisoreana, iar la sfarsitul aceluiasi an a devenit Client Service Director. In noiembrie 2012 a devenit directorul executiv al agentiei, iar din primavara acestui an a mai urcat o treapta in ierarhia agentiei devenind director general al GMP Advertising, Felix Tataru, fondatorul agentiei si cel care a detinut aceasta functie, retragandu-se complet din management pentru a se dedica grupului GMP din pozitia de presedinte.
Povestea fiecarei schimbari din cariera sa a inceput cu un telefon sau o propunere primita din partea cuiva. S-ar putea spune ca a fost omul potrivit la locul potrivit. Ea insa vorbeste despre sansa: “Uitandu-ma in urma, am simtit cumva ca am fost ajutata sa mi se intample lucruri, ajutorul a venit prin oameni care ma cunosteau, nu prin pile si relatii”. Iar pentru tot ce a obtinut de la viata este recunoscatoare. Se educa sa devina “servant leader”, concept despre care a aflat de ceva timp, insa este constienta ca e vorba despre un proces de durata care implica multa autoeducare si experienta, nicidecum nu este ceva ce se dobandeste prin participarea la unul sau doua cursuri sau traininguri de management. Ii place sa lucreze in si cu echipa, dar simte ca mai are de muncit la capitolul control: “Uneori stabilesc directia si imi dau seama ca-i iau omului din libertatea de a gandi singur unele lucuri”. Se bazeaza mult pe intuitie, care rareori se intampla sa o insele, si, ca orice om, are propriile frici. Cea mai mare temere a sa este ca oamenii din jurul sau sa nu aiba curajul sa-i spuna ce gandesc. Apreciaza foarte tare oamenii deschisi care au curajul sa-i spuna lucruri si vrea sa ramana cu picioarele pe pamant. II este teama ca, odata cu ascensiunea profesionala, sa nu intre in tot felul de proiecte, scoli si cercuri importante si sa uite lucrurile esentiale si cel mai mult isi doreste ca oriunde o poarta viata sa pastreze, in relatia cu oamenii, credintele sale de acum.
Dupa aproape 15 ani in publicitate, a avut timp sa acumuleze suficienta experienta incat sa-si dea seama care este sensul muncii sale. “Pentru mine, publicitatea inseamna mai mult decat un caz de Effie, mai mult decat a creste o cota de piata si niste indicatori de business”, sintetizeaza Andreea Nemens rolul publicitarului pe lumea asta. “Reusesti sa conectezi brandul cu oamenii? Sa faci intr-un an si altfel de proiecte in afara celor comerciale?”, se intreaba ea. In plus, vede publicitatea ca pe un univers in care nu ai timp sa te plictisesti si in care poti fi liber sa exprimi si sa generezi idei din foarte multe zone. O bucura faptul ca anul acesta la FIBRA a fost desemnata campania anului o campanie care a castigat si la Effie si care reprezinta o solutie creativa de business, nu doar o executie creativa. E mare lucru cand industria de publicitate poate sa dea nastere unor idei care reprezinta solutii la probleme reale de business. Unii spun ca e o prostie ideea ca publicitarii au puterea sa schimbe lumea. Andreea Nemens se ambitioneaza insa sa creada ca fiecare om poate sa schimbe lumea in jurul lui daca o ia in serios si gaseste sens in ceea ce face.
Campania realizata de GMP “Brancusi e al meu” are ca scop strangerea sumei de 6 milioane de euro pentru achizitionarea operei lui Constantin Brancusi. Donatiile se pot face online sau in conturile deschise in mai multe banci pana la data de 30 septembrie 2016.
“Cred ca dincolo de strangerea sumei de bani pentru achizitionarea Cuminteniei Pamantului, campania aceasta are potentialul sa ne ajute pe noi, ca popor, sa ne strangem impreuna pentru o cauza, nu doar impotriva unor lucruri sau ca reactie la o situatie de criza, cum s-a intamplat in ultimii 25 de ani. Este o propunere intr-un cu totul alt registru decat ce s-a facut pana acum.” – Andreea Nemens, GMP Advertising.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz