Drumul Pitești – Craiova prinde contur. A fost semnat contractul și pentru tronsonul din Arges
Reading Time: 3 minuteÎncep lucrările și la ultima porțiune de șantier din drumul expres Pitești – Craiova. A fost semnat contractul pentru execuția lotului 4. Acest lot a fost câștigat de grupul de firme UMB, iar soluționarea contestațiilor a durat un an.
Drumul expres Craiova – Piteşti este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5 m pe fiecare parte şi o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.
UMB este constructor şi pentru Lotul 2 (40 km), care se va finaliza în acest an, şi pe Tronsonul 3 (31,75 km).
”Astăzi s-a semnat contractul pentru ultimul tronson din drumul expres Craiova-Piteşti. Am participat astăzi la sediul CNAIR la semnarea contractului dintre Compania de drumuri şi câștigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lotului 4, grupul de firme UMB. Acelaşi antreprenor lucrează excelent pe tronsoanele 2 şi 3 ale drumului expres şi mă aştept ca ritmul să fie similar şi pe acest segment din DX12. Ca termene contractuale, avem 12 luni pentru proiectare şi 24 pentru execuţia celor 31,8 km ai lotului dintre Coloneşti şi Piteşti”, scrie Drulă pe Facebook.
”Câteva date despre acest sector: va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje şi 16 poduri); acestora li se adaugă 28 de podeţe; va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broşteni (pentru legătura cu DN65A şi DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1); este prevăzută o bază de întreţinere şi deszăpezire la Oarja; vor exista două spaţii de parcare/servicii, amplasate de-o parte şi de alta a drumului”, adaugă ministrul.
Tronsonul Balș – Slatina va fi gata în acest an
Tronsonul Balș – Slatina din drumul expres Pitești – Craiova va fi gata până la finalul acestui an, anunță tot ministrul transporturilor Cătălin Drulă, pe Facebook. Potrivit acestuia lucrările avansează rapid, iar lucrările au ajuns fizic la 87%.
Sunt 1.700 de oameni care lucrează la acest șantier:
- se lucrează la podul peste Olt de la Slatina, cu o lungime de 1,7 km, unde peste 200 de muncitori armează și betonează placa podului, montează grinda parapet și execută hidroizolația;
- se montează tablierul metalic al podului peste Olteț de la Balș;
- se asfaltează la foc automat (2-3 mii de tone zilnic), fiind așternute primele 2 straturi pe circa 30 de km din tronson;
- se avansează consistent la sistemul de scurgere a apelor (2-3 km de șanțuri betonate zilnic), la spațiile de servicii, dar și la cele 4 noduri rutiere de la Balș, Piatra Olt și Slatina;
- se apropie de finalizarea lucrărilor de săpătură și umplutură
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz