Interviuri & Opinii Interviuri MarComm Publicitate

Dragoș Bocai, Mediascope: Investiție constantă în know-how și performanță

30 sept. 2024 4 min

Dragoș Bocai, Mediascope: Investiție constantă în know-how și performanță

Reading Time: 4 minute

După aproape 20 de ani de când activează cu succes pe piața de advertising la nivel național și internațional, Mediascope a demarat în noiembrie 2023 un proces de analiză a percepției de brand & business derulat alături de Cristiana Belodan.

Obiectivul principal a fost acela de a structura compania la nivel organizațional având drept model agențiile de top ale industriei de publicitate internațională. Biz a vorbit cu Dragoș Bocai, Managing Director Mediascope, și a descoperit mai multe despre acest proces amplu, cultura organizațională a agenției, atu-urile ei pe piață și multe alte aspecte interesante.

Dragoș Bocai, Mediascope

Cum definești Mediascope acum?

O companie simplă, dar complexă, un mix de discipline, divizii și servicii care asigură partenerilor Mediascope vizibilitate și eficiență în piață pentru brand-urile lor, cu un pas înainte față de nivelul anului 2024.

De ce ați simțit nevoia să aveți un Brand Audit atât de amplu?

Eu cred că este necesar ca periodic să faci o radiografie a business-ului și să afli percepția clienților tăi și a echipei. Doar așa poți lua decizii corecte și în direcția cea bună. De ceva timp simțeam nevoie de maturitate, atât la nivel de analiză a activității, cât și la nivel de echipă. Compania a evoluat, clienții ne-au validat acest lucru, era necesar ca și echipa să fie organizată și să fie completată de oameni care să dețină maturitatea dorită.

Care au fost criteriile pentru care ați ales-o pe Cristiana să vă fie parteneră în acest drum?

Eu mi-am dorit pe cineva cu o experiență de conducere într-o agenție independentă, așa am ajuns la Cristiana. Noi ne știam de la clienții unde lucrăm împreună și am avut un vibe comun de la început. Eu știu foarte bine unde vreau să ajungem cu Mediascope și totul presupune anumiți pași, prin urmare mi-am dorit să fiu ghidat în fiecare etapă de cineva cu experiență, cineva cu rigurozitate și standarde ridicate, în linie cu viziunea mea.

Care au fost aspectele ce v-au surprins cel mai mult în urma auditului și de ce?

Aspectul care m-a surprins cel mai mult, plăcut de altfel, a fost că toți clienții au girat pozitiv pentru compania Mediascope, deși nu a fost tocmai o surpriză, ADN-ul nostru având în centru clienții și performanta pentru aceștia.

Un alt lucru a fost modul în care piața s-a schimbat după evenimentele ultimilor ani și cum tehnologia capătă un rol din ce în ce mai important, chiar și în mediile în care în trecut era respinsă.

Cum se poziționează în acest moment Mediascope și cum se diferențiază pe piața de marcomm locală?

Suntem o companie care oferă Brand management 360 pentru brand-uri internaționale, cu o puternică expertiză în trade-marketing și tehnologie. Având divizia de producție in-house și capacități de implementare la nivel global, prioritizăm consumul eficient de resurse și sustenabilitatea.

Ce ne puteți spune despre cultura voastră tech – innovation driven?

La interviurile la care particip întreb candidații daca vor să se pregătească pentru olimpiadă. Cam așa pot să definesc mindset-ul intern Mediascope. Am atras în echipă oameni care au în ADN dorința de a depăși limite și de a seta trend-uri, aceștia sunt oamenii pe care îi caut. Suntem prezenți la principalele târguri de profil de pe mai multe continente, suntem în contact cu noile tehnologii și inovațiile din domeniu.

Valorile noastre sunt pasiunea și excelența. Avem o echipă care se ocupă de această zonă de Research & Development pe zona de tehnologie și creare de produse pentru Retail, pregătim multe elemente pe care le-am standardizat și pe care le vom implementa în piață ca produse de sine stătătoare.

Am devenit distribuitor exclusiv pentru CEE al canvas-urilor digitale Videri, un produs inovator în piața de Digital signage și în implementările din HoReCa, cu toții am văzut-o probabil pe Monalisa care ne face cu ochiul în locatiile HoReCa atunci când am ieșit cu prietenii. Accesul la acest produs și la un know-how global ne va ajuta să dezvoltam noi produse inovatoare pentru piața din România și din Europa.

În același timp investim activ în aplicația noastră Master F&B adresată business-urilor din zona HoReCa și Hospitality privind management-ul și implementarea acțiunilor de marketing. Dezvoltăm această aplicație în acest moment pentru a putea adresa și zona de Retail unde avem foarte multe cereri pentru înlocuirea metodei clasice de derulare a acțiunilor promo.

Ce strategie aveți pentru piața internațională?

Ne dorim să fim una din agențiile relevante din regiune. Proiectele din ultimii 5-7 ani și solicitările permanente de la clienți regionali și globali ne arată că suntem pe drumul cel bun.

Ce v-ați propus pentru 2024-2025?

Să navigăm pe ape noi și să setăm noi trend-uri :) Sunt enigmatic pentru că nu am cum să spun tot ce am pregătit, pot spune doar că avem niște surprize și că anul 2024 va fi cel în care vom trece la nivelul următor. Avem toate premisele, precum și partenerii potriviți care își doresc performanță și care vor să transmită un statement în piață.

Cum ajungeți voi la insight-urile autentice?

Prin rigurozitate și prin naturalețe. Multe din insight-uri sunt „sub nasul nostru”, este nevoie doar implicare și atenție ca să le vezi. La inceputurile Mediascope m-a marcat povestea unui designer de la noi pe care îl admir foarte mult și care își găsea inspirația în lucrurile simple, atunci când mergea cu autobuzul, când mergea într-un magazin, când observa oamenii, etc. Este simplu dacă ai ochi și urechi să le vezi și auzi.

Ce înseamnă pentru voi inovația în marcomm și ce oferiți voi în acest sens?

Inovația în zilele noastre înseamnă stopping power, stimularea la maxim a impulsului și o abordare reușită omnichannel, dar o vad și ca o eficiență în a crea un efect maxim pentru brand-uri, utilizând cât mai eficient bugetul disponibil.

Anul acesta agenția împlinește 20 de ani. Care au fost cele mai mari reușite în acești ani?

Avem o echipă de care sunt foarte mândru, lucrăm cu top companii din industriile în care activează (Food and Beverages, Hospitality and HoReCa, Retail and Consumer Services, Manufacturing and Industrial), avem 40% din proiecte pentru clienți regionali, avem 3 noi divizii care completează oferta de servicii Mediascope (Producție proprie, Digital signage – creare de conținut multimedia pentru brand-uri + rețea de distribuție proprie cu un footprint în creștere accelerată, Platformă online cu peste 10.000 de produse promoționale disponibile pe stoc).

Dar cele mai mari provocări și cum le-ați abordat?

Dacă nu sunt provocări, nu este evoluție. Asta m-a motivat tot timpul și asta ne-a ajutat să mergem înainte, full-power. Provocările fac parte din joc, atunci când înțelegi asta ai ajuns la nivelul corect de maturitate în business :)

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 387 (16 octombrie – 16 noiembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: