Dragoș Anastasiu la Zilele Biz: Turismul pierde 3 mld. euro în 2020, dar trebuie să descoperim oportunitățile
Reading Time: 3 minuteDragoș Anastasiu, CEO și Owner al Eurolines România despre cât de important este să fructifici orice oportunitate, chiar și în criză.
Antreprenorul se consideră norocos că această criză l-a prins într-o situație bună, având în vedere că a vândut o parte din companii către organizații puternice și astfel s-a putut baza pe resurse.
„Trebuie să spun că și noi am pierdut destul de mulți bani. Mai sunt 300 de colaboratori în grup, zona de hotelărie, segmentul autocarelor, rent a car, taxiuri. Toată zona de mobilitate a fost afectată.”
Dragoș a mai spus că deși a părut că în acest an turismul a făcut senzație și a fost aglomerat, în realitate, industria va pierde 65-70% din venituri. Cum toată industria este evaluată la 5 miliarde de euro cifră de afaceri, acest sector va pierde în jur de 3 miliarde în 2020.
Legat de implicarea autorităților, omul de afaceri a spus că, deși în acest an autoritățile au fost extrem de deschise dialogului, au probleme de implementare serioase. Iar în această privință a identificat 2 zone cu probleme:
- autoritățile nu au resurse suficiente
- în eșaloanele secunde factorilor de decizie, cei care lucrează aici nu au competențe.
Legat de industria ospitalității, Dragoș Anastasiu a spus că „este una foarte docilă, calmă, peste așteptările mele de responsabilă, însă cu o minoritate rebelă și care a stricat imaginea industriei în acest an, iar noi toți ceilalți am ajuns țapii ispășitori pentru răspândirea pandemiei.”
Tendințele anului în industria ospitalității
Una dintre aceste tendințe care începe să prindă contur și la noi este, în opinia lui Dragoș, work from hotel. A spus că grupul lor a fost printre primii care au venit cu astfel de concepte către consumatorii din România. Oamenii își doresc să iasă din betoanele de acasă și să trăiască experiențe și aici crede omul de afaceri că există multe oportunități pentru România.
Anastasiu s-a referit și la turismul de nișă și a amintit aici lansarea ROBELO (o platformă care reunește hoteluri, pensiuni, resorturi în zone deosebite din țară – Romanian Best Locations) și care va punea foarte mult accent pe experiențe.
România nu are oportunități pentu turism de masă pentru că deși avem zone frumoase, nu avem infrastructura necesară turismului mare.
Astfel că, în acest an, hotelierii s-au adresat consumatorilor pentru turism intern, dar și diasporei (având în vedere că sunt câteva milioane de români plecați în afara țării). Dragoș spune că lor le-au fost făcută invitația să vină acasă, să descopere România. Aceasta a fost salvarea turismului românesc, căci din cauza autorităților din ultimii 30 ani, turismul românesc nu depinde de incoming. Din acest motiv, am reușit să fim la o capacitate de 80% față de anul trecut. În schimb dacă am fi fost Grecia sau Bulgaria, scăderea de anul acesta ar fi fost mult mai abruptă și am contabilizat doar 30%, comparativ cu aceeași perioadă a lui 2019.”
Dragoș a fost optimist, a spus că nu trebuie să ne lăsăm pradă stresului sau fricilor, dar să fim precauți și să găsim în această perioadă oportunitățile, pentru că este plin de ele.
Dragos Anastasiu este președintele Eurolines Group, dar și președinte al Camerei de Comerț și Industrie Romano-Germane (AHK Romania). Deține resortul Green Village din Delta Dunării și complexul Valea Verde din localitatea Cund, județul Mureș. anul trecut, grupul Eurolines a vândut toate activitățile de turism (turoperare, retail, business travel și incoming) care se derulează pe trei companii distincte (Touring Europabus, Danubius Travel și Nova Travel) către DER Touristik Group, parte a Grupului german REWE.
Zilele Biz au loc între 9 și 13 noiembrie. Puteți urmări transmisia live pe pagina de Facebook a revistei Biz. Detalii despre eveniment puteți afla aici. Înregistrarea întregului eveniment de astăzi este disponibilă aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz