Interviuri

Dr. Gabriel Serrano, SESDERMA: Inovație și pasiune pentru frumusețe și sănătate

Reading Time: 6 minute

A pornit în 1989 în Valencia un laborator în domeniul dermocosmeticelor, bazându-se pe inovație pentru a se impune pe piața din Spania și apoi pe piețele internaționale. Dr. Gabriel Serrano, fondatorul SESDERMA, ne-a vorbit despre cum utilizarea nanotehnologiei pentru dezvoltarea și fabricarea de produse dermatologice și tratamente profesionale schimbă paradigma în domeniu și cum a ajuns compania la vânzări de 132 de milioane de euro în 2023.

De ce ați decis să înființați SESDERMA și cum s-a dezvoltat compania?

Am început devreme în Columbia mea natală, deoarece atât tatăl meu și bunicul meu erau instruiți în domeniul medical. La 17 ani m-am mutat în Spania pentru a studia medicina și apoi m-am specializat în dermatologie, primind un doctorat cum laude de la Universitatea din Valencia. Am lucrat ca medic rezident și dermatolog la Spitalul Universitar General din Valencia, devenind șef al Serviciului de Dermatologie și Urgență, unde am muncit mai mult de 25 de ani. În 1976, mi-am deschis propria clinică dermatologică în Valencia, iar în 1989 am fondat laboratoarele SESDERMA și MEDIDERMA, ca răspuns la lipsa produselor dermatologice din acei ani, devenind unul dintre strămoșii dermocosmeticelor de astăzi.

Am fost un pionier în utilizarea nanotehnologiei pentru dezvoltarea și fabricarea de produse dermatologice și tratamente profesionale. Grupul deține în prezent mărcile SESDERMA, MEDIDERMA, SOPHIESKIN și DR. SERRANO, precum și divizia de producție pentru terțe părți DERMOPARTNERS.

Motto-ul nostru, “Ascultându-ți pielea”, definește esența unui laborator care are grijă de sănătatea și frumusețea epidermei. Grupul SESDERMA înseamnă inovație dermatologică pentru bunăstarea pielii; defalcat pe branduri, SESDERMA produce, distribuie și comercializează produse dermocosmetice și suplimente alimentare în farmacii și parafarmacii; MEDIDERMA produce, distribuie și comercializează produse medicale și dermocosmetice pentru uz profesional, iar DR. SERRANO înseamnă cosmetice de lux, trei linii complete de produse exclusive, elaborate cu formule de bază și folosind nanotehnologie, care combină cele mai inovatoare și eficiente ingrediente active pentru a obține beneficii excelente pentru piele. Noua divizie SOPHIESKIN are ca scop democratizarea produselor cosmetice profesionale în segmentul de piață de masa dar menținând calitatea și inovația care ne caracterizează și cu prețuri accesibile pentru tinerii consumatori, și, în fine, DERMOPARTNERS produce și dezvoltă produse dermocosmetice și profesionale pentru terțe părți.

Ce diferențiază Sesderma de concurenții săi?

Inovația continuă a fost un factor cheie al succesului pentru mine și pentru grupul SESDERMA. Angajamentul SESDERMA față de inovație și excelență este evident în gama sa extinsă de produse concepute pentru a răspunde nevoilor diverse de îngrijire a pielii.

De la soluții antiîmbătrânire și de tratare a pielii afectate de radiația solară la corectarea pigmentării și tratamente regenerative, SESDERMA oferă o gamă cuprinzătoare de produse care se adresează fiecărui aspect al îngrijirii pielii. Familiile de produse atent elaborate, cum ar fi printre altele C-VIT, ACGLICOLIC, RETI AGE, RETISES, FACTOR G, RESVERADERM, SESGEN32, AZELAC RU, HIDRaderm HYAL, SESLASH, întruchipează dedicarea SESDERMA în dorecția oferirii de soluții eficiente și transformatoare de îngrijire a pielii.

Cu o filosofie înrădăcinată în știință și un angajament permanent față de îngrijirea individualizată, SESDERMA continuă să stabilească noi standarde în domeniul produselor și tratamentelor dermatologice. În 2008 am reușit să creștem eficiența și penetrarea formulelor prin integrarea Nanotech, cea mai avansată tehnologie a sferelor inteligente, bazată pe metode de încapsulare de ultimă generație. Aceste ingrediente active încapsulate sunt transportate prin lipozomi de dimensiuni nanometrice, în care volumul lichid este înconjurat de un strat dublu lipidic de fosfolipide biodegradabile și biocompatibile. Beneficiile încapsulării ingredientului activ în lipozomi sunt numeroase, obținându-se niveluri unice de penetrare și eficacitate. Toleranța acestor lipozomi este excelentă, deoarece acționează fără a modifica pielea datorită faptului că sunt asemănătoare cu membrana celulară. În plus, acestea permit eliberarea treptată a ingredientelor active, oferind beneficii imediate și pe termen lung.

Cum a fost anul 2023 pentru afacerea SESDERMA?

Anul trecut a fost un mare succes. Cu un rezultat total la nivel global de 132 milioane de euro, compania și-a crescut vânzările cu aproximativ 25% față de 2022. Obiectivul nostru este expansiunea internațională, un angajament strategic de a ne consolida filialele și prezența în peste 85 de țări în care distribuim produsele venite de la fabrica noastră din Puzol, Valencia. Numai în ultimul an eu am participat la mai bine de 20 de congrese internaționale de dermatologie, am călătorit peste 300.000 de kilometri prin intermediul a peste 160 de zboruri, am vizitat 15 țări și am dormit departe de casă timp de 240 de zile. Unii oameni mă întreabă dacă toate aceste eforturi merită, iar răspunsul este un „da” puternic, deoarece produsele noastre rezolvă problemele pielii a mii de oameni de pe patru continente, iar la vârsta mea sunt la fel de entuziasmat ca atunci când am creat prima formula a unei creme pentru piele.

În plus, în 2023 am deschis hub-uri în Panama, Dubai și Hong Kong pentru a ne putea livra produsele mai rapid și mai eficient în America, Orientul Mijlociu, Africa și Asia. Provocarea noastră pentru anii următori este să câștigăm cotă de piață în țările cu cea mai mare populație din America Latină, Brazilia și Mexic, precum și să ne extindem prezența în marele gigant oriental, China.

Ce am mai făcut a fost să extind proiectul SESDERMA SKIN CENTER și clinicile medicale DR. SERRANO din întreaga lume. Mi-am deschis prima clinică de dermatologie la sfârșitul anilor 1970, iar ulterior am extins portofoliul cu SESDERMA SKIN CENTER în Valencia, Madrid și Barcelona. În restul lumii, avem deja clinici și centre de piele în Dubai, Bogota și Bayahibe și sper să includ noi puncte strategice în anul următor.

Clinica mea din Bayahibe este una aparte. Asistența medicală oferită de clinică nu se adresează doar rezidenților sau turiștilor străini cu putere de cumpărare mare, care își pot permite să plătească pentru consultațiile și tratamentele pe care le oferim, ci, o dată pe săptămână, este oferită, la aceeași calitate, celor defavorizați și săraci din zonă. Medicină universală și gratuită pentru cei care au cel mai puțin. De fapt, în același an am creat Fundația Dr. Gabriel Serrano Sanmiguel în Republica Dominicană. Această organizație nonprofit promovează îmbunătățirea sănătății și educației pentru dominicanii săraci și este susținută de clinica din Bayahibe.

Anul trecut am fost numit și președinte al Zilei Mondiale a Vitiligoului 2024, organizată de Fundația de Cercetare pentru Vitiligo, o organizație nonprofit a cărei misiune este de a dezvolta tratamente eficiente pentru milioane de oameni din întreaga lume care suferă de vitiligo. Am o legătură personală cu această afecțiune, de care suferă unii dintre membrii familiei mele, și acest lucru a declanșat o inițiativă de cercetare de zeci de ani, în valoare de mai multe milioane de dolari.

Care au fost principalele lansări de produse noi pentru SESDERMA anul trecut?

Una dintre problemele care îi interesează cel mai mult pe pacienții mei, și pe oameni în general, este lupta împotriva trecerii timpului și a îmbătrânirii, este ce se va întâmpla cu aspectul nostru fizic și cu sănătatea noastră când vom fi mai în vârstă.

Pornind de la această preocupare, tocmai am lansat RETISIL, o adevărată revoluție antiîmbătranire și privind semnele de îmbătrânire, posibilă datorită ingredientelor active inovatoare, cum ar fi HPRetinoatul și siliciul organic, care stimulează sinteza de colagen și elastină. În plus, formula sa este completată cu acid hialuronic, peptide și vitamina E, printre altele. Această sinergie a ingredientelor active este completată de utilizarea tehnologiei Nanotech de la SESDERMA, care este capabilă să încapsuleze ingredientele în lipozomi, oferind o mai mare stabilitate și toleranță la componentele active.

Am lansat, de asemenea, SESLASH negru. Am observat în piață ca se folosesc din ce în ce mai frecvent extensiile, genele false și se abuzează de ondularea genelor, dar pe termen lung aceste practici slăbesc genele și le subțiază. SESLASH negru însă nu numai conferă un aspect mai plăcut genelor, dar, de asemenea, le adaugă volum, lungime și densitate, toate acestea fără a le deteriora. Datorită formulei sale inovatoare cu un complex de fortificare bazat pe keratină hidrolizată și rhodophycea, un extract vegetal de origine marină, reușim să regenerăm genele și să contribuim la reducerea pierderii lor. În plus, formula SESLASH Black este completată cu acid hialuronic, care oferă rezistență și flexibilitate, și glicerină, un ingredient care protejează genele de agenții externi și le face moi.

La ce produse noi ne putem aștepta în acest an?

Continuăm să lucrăm cu agenți topici, cum ar fi diferite forme de retinol, peptide, umpluturi dermice sau ingrediente asemănătoare botoxului, plus dispozitive de microneedling, frecvențe radio și așa mai departe, pentru a îmbrățișa trecerea timpului mai degrabă decât să o combatem. Aceasta este esența conceptului de proîmbătrânire, o schimbare de perspectivă care se ocupă de îngrijirea pielii și care pledează pentru natural mai presus de toate.

În plus față de cele de mai sus, cercetăm și dezvoltăm soluții exozomice. Acestea acționează ca mesageri și sunt responsabile pentru comunicarea intracelulară, ceea ce înseamnă că trimit informații celulelor deteriorate, astfel încât acestea să poată funcționa mai bine, să se regenereze și să întinerească. De fapt, acestea sunt deja utilizate în combinație cu tratamente cu micropunctură de la MEDIDERMA, divizia noastră pentru produse profesionale și utilizare medical-estetică. De asemenea, în curând vom integra exozomii în produsele dermocosmetice de la SESDERMA.

Ce tendințe vedeți pe piața dermocosmeticelor pentru 2024?

Există unele previziuni generale și tendințe care câștigă teren în industria de frumusețe și cosmetică:

  • Explorarea soluțiilor de ambalare inovatoare și durabile, cum ar fi materialele compostabile, recipientele reutilizabile și tehnologiile de ambalaje inteligente.
  • Utilizarea pe scară tot mai largă a tehnologiei, de pildă realitatea augmentată (AR) și inteligența artificială (AI), în industria de frumusețe pentru rutine personalizate de îngrijire a pielii, experiențe de probare virtuală și recomandări personalizate pentru produse.
  • Convergența frumuseții și wellness-ului, cu un accent sporit pe produse care promovează sănătatea generală, cum ar fi îngrijirea pielii cu beneficii nutriționale adăugate și ingrediente de ameliorare a stresului.
  • O schimbare continuă în direcția produselor și experiențelor de frumusețe personalizate, cu companii care oferă îngrijire personalizată a pielii, bazată pe diferite tipuri de piele, preocupări și stiluri de viață.

Biz Spania este un proiect unic în lume, powered by Sesderma, realizat alături de partenerii Garanti BBVA, Glovo, Aqua Carpatica, Samsung, ciocolata Valor, DIGI și Eximtur.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 380 (15 februarie – 15 martie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

10 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

10 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

12 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

14 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

15 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

17 ore ago