Interviuri

Dr. Elena Martin: Clinica frumuseții naturale

Reading Time: 6 minute

Dr. Elena Martin a pornit de la pasiunea pentru chirurgia estetică și a fondat o clinică de top în București care-i poartă numele și unde oferă soluții pentru cei care apreciază rezultatele naturale și sigure pe termen lung. Care sunt trendurile în domeniu, ce tratamente sunt disponibile și de unde vin provocările acestui domeniu?

Care a fost drumul care v-a adus către medicină, apoi către chirurgia plastică și către deschiderea propriei clinici?

Medicină am știut că vreau să fac dintotdeauna, având în vedere că am avut un model în familie, pe mama. Legat de chirurgia plastică, în timpul facultății, cel puțin la început, nu aveam nici cea mai vagă idee cu ce se ocupa această ramură. Am descoperit microchirurgia către finalul facultății și acesta a fost motivul pentru care am ales chirurgia plastică. Prima dată pentru partea reconstructivă, pentru partea de finețe și operațiile la microscop, iar ulterior am descoperit și cea mai nouă parte a acestei specialități, chirurgia estetică. Atât de drag îmi este domeniul, încât reprezintă mai mult decât o ramură a chirurgiei, este o mare pasiune pentru mine.

De ce ați decis să faceți acest lucru în România?

Am participat și particip la multe întâlniri internaționale, atât de utile pentru dezvoltarea profesională, în schimb România rămâne locul ideal pentru practicarea acestei meserii prin prisma confortului psihologic alături de familie și a pacienților, având în vedere caracterul empatic al acestei specialități.

Prin ce vă diferențiați? Care sunt atuurile Elena Martin Clinic?

Departe de mine gândul de a căuta o diferență, asta ar presupune că ar trebui să facem și anumite comparații, și chiar cred că există loc pentru fiecare. Fiecare medic are pacienții lui. Ce am vrut să dezvolt alături de echipa mea este menținerea acelorași principii în fiecare zi, pentru a oferi rezultate naturale și sigure pe termen lung, pentru că acest domeniu al chirurgiei estetice poate deveni ușor ambiguu inclusiv pentru medici, având în vedere faptul că este disponibilă o serie atât de largă de aparate, de tehnici de injectare, de produse și alegerea fiecăruia pentru fiecare pacient trebuie trecută prin filtrul minții și al experienței.

Ce vor româncele și românii cel mai mult în materie de chirurgie plastică? Care sunt trendurile?

Cu siguranță postpandemic trendul este al naturalului, când multe paciente renunță la injectările cu mult acid hialuronic, se prezintă pentru topirea acestui acid. Trendul este către biostimulare, către refacerea rezervelor de colagen. Inclusiv domeniul aparaturii a avansat foarte mult. Fără recuperare, prin stimularea sintezei de colagen, să obținem un rezultat natural. Practic, adresăm procesul de îmbătrânire la nivelul cauzei.

Vedem tot mai multe operații care rezultă în trăsături exagerate. Cum vedeți această tendință și cum vă poziționați pe această temă?

Nu vreau să îl numesc un trend, cred că ține și de locație, în Statele Unite vedem extremele, vedem și naturalețe, dar și exagerări. Nu am aderat niciodată la ultima variantă și nu va fi domeniul meu de interes ce are legătură cu exagerarea și, dacă este ceva ce mă definește, acel lucru este cu siguranță abordarea naturală în practica mea.

Cum ar trebui să arate rezultatul ideal al unei operații estetice?

În primul rând avem în vedere faptul că, și asta reamintesc constant pacientelor, nu există simetrie 100%. Un rezultat ideal este o pacientă fericită, care se simte bine. Acesta este scopul intervențiilor estetice, iar în termeni de chirurgie estetică este armonizarea proporțiilor, respectarea morfologiei pacientelor, astfel încât să creăm ceea ce numesc eu diferența subliminală, să vedem că arătăm mai bine, dar fără a putea arăta punctual zona unde am intervenit/operat.

Cât investiți în noile tehnologii pentru dotarea clinicii?

Mult, investesc mult și vreau să fiu la curent cu toate. Nu cumpăr tot ce apare nou pe piață, mai ales la dispozitivele implantabile mereu spun că trebuie să treacă proba timpului, mă uit de fiecare dată la studiile din spate aparatelor, mă consult cu ai mei colegi din Statele Unite, care au mai multă experiență pe aparatul respectiv, având în vedere că de acolo se dă ora exactă în ceea ce înseamnă chirurgie estetică și, mai ales, aparatură. Investiția o consider un respect față de mine ca medic și față de pacient, în ideea de a fi la curent cu tot ceea ce apare nou în domeniu, dar, repet, nu tot ceea ce este nou înseamnă că este și bun.

Cât este tehnologie și cât reprezintă tehnica, “mâna” chirurgului, din experiența dumneavoastră?

Mâna cu siguranță face mai mult decât aparatul, dar pe de altă parte, dacă nu punem în mâna chirurgului instrumentul optim, acesta nu poate să obțină rezultate optime. Însă niciodată un aparat nu va face treaba singur, pentru că inclusiv toate setările se fac în funcție de pielea pacientului, în funcție de tratamentele pe care le-a făcut și experiența medicului, plus aparatul potrivit reprezintă soluția ideală pentru rezultate naturale și sigure.

Care sunt dispozitivele cele mai inovatoare pe care le folosiți în clinică?

Recent am achiziționat un nou aparat, Sofwave, care stimulează sinteza de colagen, are 5 FDA-uri, pentru laxitatea pielii, inclusiv pentru liftingul nechirurgical de sprâncene. Protocolul este unul foarte prietenos, cu doar o ședință pe an, fără perioadă de recuperare, noul trend în chirurgia estetică, în care nu ne dorim roșeață, vânătăi, ne dorim doar rezultate progresiv naturale.

Ce tratamente oferiți, pe lângă partea de chirurgie?

Am alături de mine o echipă formată din medici dermatologi și MedSpa, prin care menținem rezultatele chirurgiei estetice sau pregătim pielea înainte de operații mai invazive.

Ce fel de pacienți vă calcă pragul?

Cu siguranță preponderent sunt pacienții care vin pentru intervenții estetice, care urmează protocoale pre și postoperatorii, în vederea realizării acestor intervenții.

Ce servicii și tratamente oferă clinica dr. Elena Martin în acest moment?

Avem o serie de servicii și tratamente minim invazive care au rolul fie de a pregăti pielea pacientelor pentru operație, fie pentru menține și a îmbunătăți rezultatele intervențiilor chirurgicale, sau, dimpotrivă, se adresează pacientelor care nu vor să recurgă la bisturiu. Nu există chirurgie pentru frumusețea pielii, putem să întindem pielea printr-un facelift, dar dacă nu vom avea o piele frumoasă și sănătoasă, rezultatul nu va fi unul pe deplin satisfăcător. Drept urmare, sunt tratamente de tipul energy based devices, de ultimă generație, FDA approved, adică au studii de siguranță în spate și cu grad de satisfacție mare pentru pacienți. Oferim inclusiv o gamă largă pentru recuperarea pacientelor după intervențiile chirurgicale pentru a își reveni la activitățile curente cât mai rapid.

De ce ați dezvoltat o linie de skincare?

Gama EM Scientific Skincare a venit din dorința de a oferi pacientelor o abordare complexă pentru a mențiune frumusețea pielii atât în clinică, cât și acasă. Creme simple, eficiente, nu sunt adepta rutinelor complicate cu multe creme, multe seruri. Dimineața protecție solară, seară un retinoid și o exfoliere eficiente de două ori pe săptămână, în funcție de tipul de ten. Sunt inclusiv creme pe care le putem folosi în perioada postoperatorie pentru recuperare.

Am dezvoltat această linie de tratamente pentru îngrijire din dorința de a îmbunătăți calitatea pielii prin soluții simple și eficiente, acasă, venind în completarea tratamentelor efectuate în clinică. Nu există chirurgie pentru calitatea pielii. Am remarcat acest lucru în fiecare zi. Am colaborat cu un laborator cu experiență din Spania pentru alegerea unor formule eficiente, cu substanţe ce au rolul de a îmbunătăți sănătatea pielii prin folosirea consecventă.

Cum vedeți piața de chirurgie estetică din România? Suntem la nivel mondial la tratamente, tehnici, dotări?

Da, cu siguranță suntem la nivel mondial și tare mândră mă simt când pot să prezint lucrări la congresele Societății Americane de Chirurgie Plastică sau de Chirurgie Estetică și să remarc cu mare plăcere faptul că tehnicile și abordările folosite sunt conform ultimelor ghiduri.

Este greu să faci antreprenoriat în domeniul medical în România? Care sunt provocările?

Cu siguranță mă consider medic și nu antreprenor. Ideea de antreprenoriat vine de la sine în domeniul chirurgiei estetice, având în vedere faptul că practic exclusiv în mediul privat. Mă bucur că am alături de mine o echipă minunată prin care putem să combinăm intervențiile dermatologice, de chirurgie plastică, dar și cele de la MedSpa, pentru a putea oferi pacientelor noastre o gamă largă de tratamente pentru sănătatea și frumusețea pielii noastre.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 379 (15 decembrie 2023 – 15 februarie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Numărul autorizațiilor de construire din București s-a redus la jumătate, iar suprafața utilă a scăzut cu 62% în ultimii trei ani

Numărul autorizațiilor de construire emise pentru clădiri rezidențiale din București s-a redus la aproape jumătate în timp ce suprafața utilă…

o oră ago

Părinții din mediul rural consideră că uneori e nevoie să bați copiii pentru a-i educa

World Vision România a lansat raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, singura analiză longitudinală asupra bunăstării copiilor și cel de-al…

2 ore ago

Gabriel Ghiță, Mastercard: Personalizare cu ajutorul datelor

Cu un ecosistem de soluții construit pe date și insight-uri relevante desprinse din nevoile consumatorilor, Mastercard oferă un mediu digital…

2 ore ago

Mercedes și E.ON colaborează pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru clienții business

Mercedes-Benz Vans CEE (Zona Europa Centrală și de Est) începe o călătorie ambițioasă de a redefini strategia vehiculelor electrice în…

3 ore ago

Caroli lansează Humus Maestro, o selecție de cinci variante de humus fără E-uri

Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari producători de pe piața produselor de carne ambalată din România, anunță lansarea…

3 ore ago

66 CEO se alătură unui program executiv accelerat

Beyond Business School, companie fondată de antreprenorii în serie Andra Ghibuțiu și Grégoire Vigroux, anunță lista finală cu cei 66…

4 ore ago